וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו במוסקבה: "הוצאת האיראנים מסוריה - יעד מוצהר של רוסיה"

אמיר בוחבוט, עם פמליית רה"מ במוסקבה

27.2.2019 / 18:59

ראש הממשלה נפגש עם פוטין במוסקבה, ובתדרוך לעיתונאים עדכן כי השניים שוחחו על הפעילות בסוריה. הוא חזר בפני הנשיא הרוסי על דרישת ישראל להוציא את הכוחות האיראניים מהמדינה. גורם מדיני בכיר: "נושא הפלת המטוס מאחורינו"

צילום: אמיר בוחבוט, וואלה!NEWS, עריכה:תומר לוי

נתניהו במוסקבה - עדכונים אחרונים

- פוטין ונתניהו נפגשו לראשונה מאז הפלת המטוס הרוסי
- נתניהו: "יעד מוצהר של הרוסים - להוציא את האיראנים מסוריה"
- גורם מדיני בכיר: "נושא המטוס מאחורינו"
- הגורם הוסיף: "ראש הממשלה חוזר עם מדיניות ברורה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (רביעי) פגישת עבודה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כשהוא מלווה בראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת, ראש אגף המודיעין אלוף תמיר היימן ומזכירו הצבאי תת-אלוף אבי אהרון בלוט. במהלך הפגישה שארכה שעתיים הציג ראש אמ"ן מפות ועזרי מודיעין על תהליך ההתבססות של איראן בסוריה והפעילות הישראלית. לאחר מכן התקיימה ארוחת צהריים משותפת לשני הצדדים.

הפגישה התקיימה לראשונה אחרי האירוע שבו הופל מטוס רוסי בשמי סוריה לאחר תקיפה אווירית של צה"ל. גורם מדיני בכיר התייחס לסוגיית הפלת מטוס הריגול הרוסי על ידי סוללת הגנה אווירית סורית ואמר "נושא המטוס מאחורינו, זזנו הלאה".

ראש הממשלה קיים לאחר מכן תדרוך עיתונאים במהלכו הגדיר את השיחה עם נשיא רוסיה כ"פגישה מאוד טובה. ראיתם איך הוא הסכים מיד להגיע לירושלים (נתניהו הזמין את פוטין לחנוך אנדרטה לזכר חיילים רוסים במלחמת העולם השנייה א.ב)". נתניהו סיפר כי עיקר השיחה עסקה בהתבססות האיראנית בסוריה והוסיף, "דנו בה בפירוט רב, הבאנו חומרים מודיעיניים. הבאנו דוגמאות להתבססות וצעדים שאנשינו מבצעים. פוטין גילה הבנה לצורכי הביטחון של ישראל, אני מנוע מלהיכנס לכל הפרטים. זה היה מפגש מאוד מועיל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בקרמלין במוסקבה 27 בפברואר 2019. חיים צח / לע"מ, אתר רשמי
פוטין ונתניהו, היום/אתר רשמי, חיים צח / לע"מ

נתניהו חזר ואמר כי היעד של ישראל להוציא את כל האיראנים מסוריה, "זה לא רק יעד שלנו אלא יעד מוצהר רוסי. כדאי שנקים צוות מדיני עם גורמים מדיניים זרים כדי להוציא מסוריה גורמים זרים שנכנסו לפני מלחמת האזרחים (לא כולל את רוסיה שהיתה בסוריה עוד לפני המלחמה א.ב)". גורם מדיני בכיר אמר כי לרוסיה יש יעד ברור להוציא את כל הכוחות הזרים מסוריה. זה גם היעד שלנו. לא בטוח שזה היעד של איראן".

לפי אותו גורם, "ראש הממשלה לא חוזר עם מגבלה אלא עם מדיניות ברורה". עוד התייחס הגורם המדיני הבכיר לקשר בין חמאס לרוסיה ואמר, "הנושא כלל לא עלה ולהבנתי לא כל כך הצליח".

תדרוך משרד ההגנה הרוסי על הפלת המטוס אליושין 20. צילום מסך מתוך RT, מערכת וואלה! NEWS
"זזנו הלאה". תדרוך משרד ההגנה הרוסי על הפלת המטוס, ספטמבר 2018/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך מתוך RT

ראש הממשלה סרב להתייחס בצורה ישירה לפרסומים הזרים על אודות תקיפה שיוחסה לצה"ל נגד יעדים איראניים ברמת הגולן אך אמר "דיברנו בפרוטרוט על נוכחות איראנית ושל חיזבאללה. על הפרות והניסיונות להשתמש באדמה סורית נגדנו. פרטתי מה עשינו".

נתניהו אמר בנוגע לאפשרות שצה"ל ימשיך לתקוף בסוריה על רקע תהליך ההתבססות האיראנית בסוריה כי, "הדברים הובהרו בצורה ברורה. ישראל תמשיך לפעול ולהגן על עצמה נגד ניסיונות תוקפנות איראנית. הבהרנו שנעשה זאת תוך תיאום צבאי כדי למנוע חיכוך. הוא היה גלוי מאוד, וישיר מאוד".

על האירועים האחרונים בדבר האפשרות להגשת כתב אישום נגדו אמר נתניהו, "את מה שיש לי להגיד בנושא אגיד בציון".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בקרמלין במוסקבה. חיים צח / לע"מ, אתר רשמי
פוטין ובני הזוג נתניהו/אתר רשמי, חיים צח / לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בקרמלין במוסקבה. חיים צח / לע"מ, אתר רשמי
פוטין ושרה נתניהו/אתר רשמי, חיים צח / לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בקרמלין במוסקבה. חיים צח / לע"מ, אתר רשמי
פוטין ונתניהו/אתר רשמי, חיים צח / לע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully