וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב עצרה את משלוחי ה-F-35 לטורקיה: "בטלו רכישת מערכת רוסית"

1.4.2019 / 23:35

הפנטגון הודיע לטורקיה כי ארה"ב תפסיק להעביר ציוד או לקיים פעילויות הקשורות לכשירות המבצעית של מטוס החמקן מתוצרת לוקהיד מרטין. זאת, לאור התנגדותה לעסקה שביצעה אנקרה לרכישת מערכת ההגנה הרוסית S-400

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ארצות הברית עצרה את הפעילויות ואת משלוחי הציוד לטורקיה הקשורים לכשירות המבצעית של מטוסי הקרב F-35 - כך הודיע הערב (שני) הפנטגון. זאת, אלא אם תבטל את עסקת רכישת מערכת ההגנה מפני טילים S-400 מידי רוסיה. ההחלטה הרשמית מגיעה אחרי דיווחים על כך שגורמים אמריקניים הודיעו לעמיתיהם בטורקיה כי הם לא יקבלו משלוחים נוספים של הציוד הקשור למטוסי ה-F-35 המיועד להיערכות לקליטתם של המטוסים החמקניים.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן מסרב לסגת מהרכישה המתוכננת של מערכת ההגנה הרוסית S-400, שלדברי טורקיה תצא לפועל בחודש יולי. בארצות הברית אמרו כי העסקה של טורקיה ורוסיה תסכן את ביטחונם של מטוסי ה-F-35 מתוצרת לוקהיד מרטין.

עוד בוואלה! NEWS:
מפקד צבא ארה"ב באירופה: לבטל את מכירת F-35 לטורקיה
זו הכלכלה, ארדואן: נפילת הערים הגדולות בטורקיה היא תמרור אזהרה

מטוס חמקן F-35 של חיל האוויר של ארה"ב ממריא לתקיפה באפגניסטן, 27 בספטמבר 2018. רויטרס
סימן ראשון לעצירת מכירת המטוס לטורקיה. מטוס F-35/רויטרס

אי-ההסכמות בנוגע ל-F-35 מהוות שלב נוסף בהשתלשלות התקריות הדיפלומטיות בין ארצות הברית לבין טורקיה, כולל דרישתה של האחרונה להסגרת איש הדת המוסלמי פתהוללה גולן, הפערים בנוגע למלחמה בסוריה והסנקציות על איראן. גורם רשמי בפנטגון אמר לרויטרס בחודש שעבר כי יש כמה פריטים שארצות הברית עשויה להשהות את העברתם על מנת להעביר לטורקיה את המסר שוושינגטון רצינית בהתנגדותה לכוונתה של אנקרה לרכוש את מערכת ההגנה הרוסית.

בשבוע שעבר דווח שוושינגטון בוחנת את האפשרות להסיר את טורקיה מהמדינות המייצרות ה-F-35, כולל גוף המטוס, מכשירי הנחיתה והתצוגה בתא הטייס. גורמים המעורים בתהליך ייצור העולמי של המטוס אישרו כי ניתן יהיה להחליף את טורקיה בחלקה בעסקה.

עוד באותו נושא

S-400 או פטריוט? עסקת הטילים הרוסית שמאיימת על יחסי ארה"ב וטורקיה

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב טראמפ ונשיא טורקיה ארדואן בפסגת נאט"ו בבריסל, יולי 2018. AP
מסרב לסגת מהעסקה עם רוסיה. ארדואן עם טראמפ/AP

ארצות הברית, ובעלות ברית נוספות בנאט"ו, חוששות שהרדאר של מערכות ה-S-400 ילמד איך לזהות את כלי הטיס ויהפכו אותו לחסין פחות ממערכות הנשק הרוסיות גם בעתיד. בניסיון להניא את טורקיה מהעסקה עם רוסיה, הציעה ארצות הברית את טילי ה"פטריוט" מתוצרתה. טורקיה הביעה עניין בעסקה, אך לא על חשבון ה-S-400. בחודש שעבר אמר שר ההגנה הטורקי חולוסי אקר כי הטייסים הטורקים ממשיכים להתאמן בבסיס חיל האוויר האמריקני באריזונה וכי אנקרה עדיין מצפה להגעת המטוסים בחודש נובמבר הקרוב.

(עדכון ראשון: 22:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully