וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד צבא ארה"ב באירופה: לבטל את מכירת F-35 לטורקיה

6.3.2019 / 16:09

הגנרל הבכיר אמר כי אם אנקרה תמשיך ברכישת ה-S-400 מרוסיה, יש לבטל את עסקת מטוסי החמקן המתקדמים. בוושינגטון מזהירים גם למשוך הצעה למכור לטורקיה את מערכת הפטריוט, אך ארדואן אמר כי העסקה עם מוסקבה סגורה

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

מפקד הכוחות האמריקניים באירופה, קרטיס סקפרוטי, אמר אתמול (שלישי) כי הוא ממליץ שלא למכור לטורקיה את מטוסי החמקן המתקדמים מדגם F-35 אם היא לא תבטל את העסקה לרכוש את מערכת ה-S-400 מרוסיה.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר בכמה הזדמנויות כי הוא מחויב לרכוש את מערכת טילי הקרקע-אוויר המתקדמת, למרות אזהרות נאט"ו, שבה חברה אנקרה, כי לא ניתן יהיה לשלב אותה במערכות ההגנה של הברית.

"העצה הצבאית הטובה ביותר שלי תהיה שלא נמשיך בעסקת ה- F-35עם בעלת ברית שעובדת עם מערכות רוסיות, במיוחד מערכות הגנה אוויריות, שאני אומר שהן אחת המתקדמות ביותר בעולם מבחינת יכולותיה הטכנולוגיות", אמר בשימוע בפני ועדת השירותים המזוינים של הסנאט. סקפרוטי הוא גם המפקד העליון של כוחות נאט"ו באירופה.

גורמים אמריקניים אמרו כי אם טורקיה תמשיך ברכישת המערכת, וושינגטון תמשוך את הצעתה למכור לה את מערכת הפטריוט של חברת ריית'ון, בעסקה שוויה כ-3.5 מיליארד דולר. בחודש שעבר אמר שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושואלו כי רכישת מערכת ההגנה הרוסית היא עניין סגור.

מטוס חמקן F-35 של חיל האוויר של ארה"ב ממריא לתקיפה באפגניסטן, 27 בספטמבר 2018. רויטרס
F-35 ממריא לתקיפה באפגניסטן, ספטמבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully