וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינסנדיו: כמרים בפולין שרפו ספרי "כופרים", כולל של הארי פוטר

קבוצה אוונגליסטית פרסמה תמונה של ספרים שהועלו באש בעיר בצפון המדינה, כשהיא ציטטה פסוקים מהברית החדשה המגנים כישופים וקסמים. המפגן הניב ביקורות נוקבות: "במקום שבו שורפים ספרים, ישרפו בני אדם"

שריפת ספרים על בצפון פולין, 31 במרץ 2019. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
הספרים השרופים קושאלין/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

כמרים קתולים בצפון פולין שרפו ספרים שאותם הם מגדירים כחילול הקודש, כולל מסדרת "הארי פוטר" הפופולרי - כך דיווחה היום (שני) רשת BBC. קבוצה אוונגליסטית, שממה SMS מקרן גן העדן, פרסמה תמונות של שריפת הספרים, שהתרחשה בעיר קושאלין, בעמוד הפייסבוק שלה. יחד עם הספרים הועלו באש גם פסלון של פיל ומסיכה שבטית.

"אנחנו מצייתים לכתוב", נכתב בפוסט של הקבוצה, שהצדיקה את שריפת הספרים באמצעות ציטוטים מהתנ"ך המגנים כישופים. לפי פסוק מספר מעשי השליחים שבברית החדשה, שצוטט על ידי הקבוצה, "ורבים אשר עשקו בהבלי כשפים הביאו את-ספריהם וישרפום באש לעיני כל ויחשבו את-מחירם והנה הוא 50 אלף כסף". בפסוק אחר שצוטט, מספר דברים, נכתב: "פסילי אלהיהם, תשרפון באש; לא-תחמוד כסף וזהב עליהם ולקחת לך פן תוקש בו כי תועבת יהוה אלוהיך הוא".

עוד ידיעות מהעולם:
אחרי סוריה, צבא הצללים של איראן מחכה להסתער על אפגניסטן
"אני שמחה": הנאשמת השנייה בהתנקשות באחיו של קים בדרך לחופשי
מכה לארדואן: מפלגת השלטון הפסידה באנקרה - ובדרך לאבד גם את איסטנבול

הארי פוטר. AP
סדרת הפנטזיה הפופולרית ביותר אי-פעם. ספרי הארי פוטר/AP

ספרי "הארי פוטר" של הסופרת הבריטית ג'יי קיי רולינג נחשבים לפופולריים ביותר מסוגם אי-פעם, עם 500 מיליון עותקים שנמכרו ברחבי העולם. קבוצות נוצריות שונות מתנגדות למרכזיות הניתנת בהם לקסמים, אך שריפת הספרים על ידי הכמרים הניבה ביקורות נוקבות ברשת. "לא פגשתי אף אחד שאנס, רצח או גנב בשמו של הארי פוטר, אבל בשם התנ"ך, כן. חדשות רעות, חברים נכבדים!", נכתב באחד הפוסטים.

מישהו אחר ציטט את דבריו של המשורר הגרמני היינריך היינה, שכתב ב-1823: "במקום שבו שורפים ספרים ישרפו גם בני אדם". הציטוט המפורסם של היינה היה מעין תחזית קודרת לעתיד, מאחר שהנאצים שרפו בגאווה ספרים "מנוונים" בשנות ה-30, בהם של סופרים יהודים. הם בסופו של דבר גם שרפו את קורבנותיהם במשריפות בזמן מלחמת העולם השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully