וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני שמחה": הנאשמת השנייה בהתנקשות באחיו של קים בדרך לחופשי

1.4.2019 / 14:59

דואה טי האונג, נעצרה אחרי חיסולו של קים ג'ונג נאם במלזיה ב-2017, והיא צפויה להשתחרר בקרוב אחרי שנגזר עליה עונש קל. זאת חודש אחרי שהנאשמת השנייה, אזרחית אינדונזיה, שוחררה גם היא. "אני רוצה לחזור לרקוד ולשיר", אמרה. האחראים האמתיים עדיין חופשיים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

דואה טי האונג, האישה הווייטנאמית שהואשמה ברצח של אחיו למחצה של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, ניצלה היום (שני) מעונש מוות, אחרי שהתביעה במלזיה האשימה אותה בעבירה פחותה יותר. היא הודתה בעבירה של גרימת נזק, שבגינה נגזרו עליה יותר משלוש שנות מאסר. עם זאת, לפי החוק, היא תוכל להשתחרר כבר בחודש הבא, אחרי שנעצרה בפברואר 2017 ותרצה שני שלישים מעונשה.

יחד עם סיטי עיישה האינדונזית, היא הואשמה בהתנקשות בקים ג'ונג נאם באמצעות גז העצבים VX בנמל התעופה בקואלה לומפור. חברתה שוחררה בחודש שעבר אחרי שהאישומים נגדה בוטלו.

גורמים דרום קוריאניים ואמריקניים אמרו כי המשטר הצפון קוריאני הורה על החיסול של קים ג'ונג נאם, שביקר את השלטון המשפחתי במדינה המבודדת וחי גלות במקאו מאז שאחיו למחצה עלה לשלטון ב-2011. מלזיה ספגה ביקורת חריפה כשהאשימה את שתי הנשים ברצח, עבירה שהעונש עליה הוא גזר דין מוות, בזמן שלפי ההערכות, מתכנני המתקפה עדיין חופשיים.

לקריאה נוספת
מלזיה: בית המשפט שחרר נאשמת ברצח אחיו של מנהיג צפון קוריאה

אזרחית וייטנאמית שהואשמה בהתנקשות באחיו של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, מובאת לבית המשפט בקואלה לומפור, מלזיה, 1 באפריל 2019. רויטרס
במשפחתה מאושרים שלא נגזר עליה עונש מוות. דואה טי האונג, היום/רויטרס

התובעים אמרו כי חומרת העבירה הופחתה אחרי פניות מצד השגרירות הווייטנאמית ועורכי הדין של האישה. "היא אישה ברת מזל מאוד", אמר השופט אזמי אריפין, שגזר עליה שלוש שנות מאסר וארבעה חודשים. נציגים מווייטנאם פרצו במחיאות כפיים אחרי הפסיקה.

הואונג, שלבשה שמלה מלזית מסורתית בצבע אדום וחבשה רעלה, נעמדה והנהנה בפני השופט בעת מתן גזר הדין. בהמשך היא אמרה לכתבים כי היא רוצה לחזור לשיר ולשחק אחרי שחרורה מהכלא. "אני שמחה מאוד", אמרה לכתבים שהתגודדו סביבה. המשטרה המקומית אמרה כי לפני מעצרה היא עבדה עבור תכנית בידור, והיא גם הופיעה בתכנית וייטנאם איידול ביוני 2016.

"ביטול עונש המוות מספיק טוב לעכשיו", אמרה אמה החורגת של הואונג, המתגוררת באזור כפרי במרחק של 130 ק"מ מהבירה האנוי ועובדת בתור מנקה בשוק מקומי ומגדלת ברווזים ותרנגולות לצורך הכנסה נוספת. היא סיפרה כי החשש העיקרי של המשפחה היה מעונש המוות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של מנהיג צפון קוריאה שחוסל בהתנקשות. פייסבוק, צילום מסך
נמלט מקוריאה הצפוני אחרי עליית אחיו. קים ג'ונג נאם/צילום מסך, פייסבוק

עורך דינה, היסיאם טה, אמר כי אמר האונג היתה "תמימה", אבל היא אינה פושעת. לדבריו, חלק ממספר חשודים צפון קוריאנים שנעצרו גם הם במסגרת הפרשה, "ניצלו את חולשותיה כדי לבצע את זממיהם".

עורכי דין טענו כי הנשים היו בסך הכל כלי שרת בידיהם של המתנקשים הצפון קוריאנים, וכי לטענתן, הן חשבו שמדובר בתכנית ריאליטי של מתיחות, והן לא ידעו שמרעילים את קים.

ארבעה גברים צפון קוריאנים הואשמו בפרשה, אך הם נמלטו ממלזיה שעות לאחר הרצח. שלושה צפון קוריאנים נוספים שהובאו לחקירה במלזיה נשלחו חזרה לפיונגיאנג, במסגרת עסקת חליפין, לאחר שקוריאה הצפונית סירבה לשחרר דיפלומטים מלזים שהיו לכודים בשגרירות שלהם בפיונגיאנג. קוריאה הצפונית התנתה את שחרורם בהחזרת גופתו של נאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully