וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם גז עצבים: ארה"ב מאשימה את צפון קוריאה בהתנקשות באחיו של קים

7.3.2018 / 4:55

מחלקת המדינה הודיעה כי ממצאים מראים שפיונגיאנג אחראית לחיסול אחיו למחצה של המנהיג בנמל תעופה במלזיה בשנה שעברה. בעקבות זאת, הוטלו סנקציות נוספות עליה. ההודעה מגיעה ברקע נכונות צפון קוריאה למו"מ עם ארה"ב

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(הודעת רשת KCNA בצפון קוריאה על הכוונה לפתוח בשיחות עם הדרום)

קוריאה הצפונית אחראית להתנקשות בקים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של שליט המדינה קים ג'ונג און, במלזיה לפני כשנה - כך מסרה הלילה (רביעי) מחלקת המדינה האמריקנית, עם פרסום דוח בנושא. עוד אומת החשד המקורי כי לפיו קים חוסל באמצעות גז העצבים הקטלני VX.

דוברת מחלקת המדינה הת'ר נאוארט אמרה כי בעקבות הקביעה, שהתקבלה ב-22 בפברואר, הוטלו סנקציות נוספות על פיונגיאנג שנכנסו לתוקף עם פרסום הממצאים. בין הסנקציות גם צעדים סמליים בעיקרם, כגון איסור על מכירת נשק וציוד טכנולוגי רגיש מצד אזרחים אמריקנים לקוריאה הצפונית - על אף שבין שתי המדינות אין כל קשרים רשמיים.

לקריאה נוספת:
56 מטרות: ארה"ב הטילה את חבילת הסנקציות הגדולה ביותר על צפון קוריאה
ימים לפני שחוסל: אחיו של קים ג'ונג און נפגש עם אזרח אמריקני

קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של מנהיג צפון קוריאה שחוסל בהתנקשות. פייסבוק, צילום מסך
התנקשות בשדה התעופה. קים ג'ונג נאם/צילום מסך, פייסבוק

ההודעה התפרסמה ברקע איתותים מצד פיונגיאנג על כוונה לפתוח בשיחות עם ארצות הברית ולפעול להקפאת תכנית הגרעין שלה. קים נפגש אתמול עם חברי משלחת רשמית של קוריאה הדרומית ואמר כי הוא מעוניין לזרז את שיחות הפיוס בחצי האי. חברי המשלחת, הראשונה מזה כעשור שחצתה את הגבול בין המדינות, מסרו כי בחודש הבא תיערך פגישה בין קים לבין נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין בעיירת הגבול פנמונג'ום. לקראת הפגישה סוכם על הקמת קו חם בין שני המנהיגים.

קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של שליט קוריאה הצפונית, הורעל בנמל התעופה של קואלה לומפור ב-13 בפברואר אשתקד. שתי צעירות שניגשו אליו ריססו על פניו גז עצבים והוא מת כעבור כ-20 דקות. משפטן של השניים מתקיים בימים אלה. במהלך המשפט אישר חוקר משטרה מקומי כי ימים ספורים לפני ההתנקשות נפגש קים עם אזרח אמריקני במלזיה וכי ככל הנראה העביר אליו מידע ממחשבו האישי.

(עדכון ראשון: 2:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully