וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימים לפני שחוסל: אחיו של קים ג'ונג און נפגש עם אזרח אמריקני

30.1.2018 / 7:40

חוקר במשטרת מלזיה האחראי על חקירת ההתנקשות בקים ג'ונג נאם בשנה שעברה אישר את הפרטים שפורסמו לראשונה בחודש מאי בעיתון ביפן. הוא הוסיף כי נמצאו ראיות שהועבר מידע ממחשבו של נאם להתקן נייד

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

משפטן של שתי הנשים הנאשמות בהתנקשות בחיי קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, התחדש היום (שלישי) במלזיה. השתיים נאשמות בכך שלפני שמונה חודשים ריססו על פניו של קים גז עצבים בנמל התעופה בקואלה למפור ב-13 בפברואר, והוא מת כעבור 20 דקות. בדיון שהתקיים אתמול במסגרת המשפט אישר לראשונה חוקר במשטרת מלזיה כי לפני הירצחו, נפגש נאם עם אזרח אמריקאי בתחומי המדינה.

עורך הדין של אחת משתי הנאשמות תשאל חוקר במשטרה המקומית בנוגע לדו"ח המשטרתי של הלפטופ שנמצא בתרמיל של נאם לאחר מותו, אבל הוא לא יכל לאשר פרטים רבים, וטען כי לא זוכר את שם המלון בו קים שהה. נוסף על כך, הוא לא ידע את שמו של האמריקאי עמו נפגש ב-9 בפברואר. "נכון להיום, עדיין לא ידועה זהותו של האדם איתו נפגש הנרצח", אמר החוקר, וון אזירול ניזאם. בחודש מאי האחרון פרסם עיתון ביפן דיווח על אודות הפגישה, שעד כה לא אושר בידי שום גורם רשמי.

ניזאם אישר שהמחשב הנייד נשלח למעבדה לזיהוי פלילי בבירה קואלה לומפור, שם נמצא כי השימוש האחרון בו היה ב-9 בפברואר וכי חובר התקן חיצוני (USB) דרכו הועברה מהמחשב כמות גדולה של נתונים, שככל הנראה היו רגישים.
הוא הוסיף כי אינו בטוח בכך שהעברת המידע קשורה ישירות לרצח בשדה התעופה. עורך הדין האשים אותו בהתחמקות משאלות.

עוד בוואלה! NEWS:
מבוכה לקואליציה: שני ח"כים נותרו בחדריהם - הצעת החוק נפלה
ברקע הביקורת מטראמפ: סגן ראש ה-FBI אנדרו מקייב התפטר מתפקידו
אירלנד תערוך משאל עם על התרת הפלות בחוק: "דרוש דיון מכבד בנושא"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיטי אייסיה, אזרחית אינדונזיה ודואן תאי הונג אזרחית וייטנאם, נאשמות ברצח יחד עם ארבעה אזרחי קוריאה הצפונית שנמלטו מהזירה. עורכי דין של הנשים טוענים מנגד כי הן חשבו שמדובר בתוכנית ריאליטי בהשתתפותן. אם יורשעו, יעמדו בפני עונש מוות.

קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של מנהיג קוריאה הצפונית שחוסל במלזיה בפברואר, יצר קשר עם סוכן ביון אמריקני כמה ימים קודם להירצחו, כך טען בבית המשפט גורם משטרתי. הרשויות בקואלה לומפור סבורות כי ייתכן שזאת אחת הסיבות לכך שפיונגיאנג החליטה לחסל אותו.

ב-6 בפברואר הגיע נאם לבדו לקואלה לומפור ממקאו, שם חי בגלות יחד עם משפחתו. מצלמות האבטחה תיעדו אותו מגיע עם תיק שחור. כעבור יומיים, הוא נסע לאי התיירותי לנגקוואי בצפון מלזיה, מבלי שסיפר על כך לאיש. מצלמות האבטחה במקום תיעדו אותו נפגש ב-9 בפברואר עם אדם ממוצא קוריאני-אמריקני המתגורר בבנגקוק, שנמצא תחת מעקב הרשויות של מלזיה בחשד שהוא קשור למודיעין האמריקני.

אותו אדם הגיע למלזיה באותו יום שבו הגיע קים. השניים נפגשו במדינה כמה פעמים בעבר. ב-9 בפברואר הם נכנסו לסוויטה במלון ויצאו ממנה כעבור שעתיים. קים שב לקואלה לומפור בשעות הערב של 12 בפברואר, ובבוקר למחרת הוא הורעל למוות בגז עצבים על ידי שתי נשים. האזרח האמריקני עזב באותו היום את מלזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully