וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע הביקורת מטראמפ: סגן ראש ה-FBI אנדרו מקייב התפטר מתפקידו

30.1.2018 / 4:15

אנדרו מקייב, שהיה אמור לסיים את תפקידו כסגן ראש ה-FBI רק בחודש מרץ, הודיע על הקדמת פרישתו. הודעתו מגיעה ברקע הביקורת שהשמיע נגדו טראמפ על כך שרעייתו של קייב קיבלה תרומות מגוף המקורב להילרי קלינטון. מהבית הלבן נמסר: "לא היה לנשיא חלק בהתפטרות"

ראש האף בי איי הזמני אנדרו מקייב מדבר בפניי הסנאט במהלך שימוע על חקירת קשרי הקמפיין של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לרוסיה, וושינגטון, 11 במאי 2017. רויטרס
היה צפוי לסיים את תפקידו במרץ. מקייב/רויטרס

סגן ראש ה-FBI אנדרו מקייב, התפטר אמש (שני) מתפקידו - כך דווח לראשונה ברשת ABC. לפי הדיווח, התפטרותו של מקייב תיכנס לתוקפה באופן מיידי. מקייב עתיד היה לסיים את תפקידו במהלך חודש מרץ, אולם על פי הדיווחים בארצות הברית הוא החליט להקדים את העזיבה שלו ולא להמתין לסיום הרשמי של תפקידו.

לא ברור מה גרם למקייב להתפטר בעיתוי הנוכחי. עם זאת, שני מקורבים למקייב סיפרו ל"ניו יורק טיימס" כי התפטרותו מגיעה בעקבות לחץ שהוא הרגיש שמופעל עליו מצד ראש ה-FBI, כריסטופר ריי.

ברקע ההחלטה של מקייב, עומדים דברי ביקורת שהשמיע נגדו הנשיא, דונלד טראמפ, בגין העובדה שרעייתו של מקייב קיבלה תרומות מגוף המקורב להילרי קלינטון בזמן שהתמודדה על מושב בבית הנבחרים של ווירג'יניה בשנת 2015. "מקייב קיבל יותר מ-500 אלף דולר מהילרי קלינטון, אז הוא צריך לחקור את הילרי קלינטון?", אמר בשבוע שעבר טראמפ לכתבים. "אשתו קיבלה כסף מטרי (מקולוף, מושל ווירג'יניה לשעבר - ע"נ), וטרי זה הילרי. בווירג'יניה אתה לא חייב לבזבז את כל הכסף, אז מעולם לא בדקתי אם הם בזבזו את הכסף של הקמפיין. כמה כסף מהקמפיין הם הוציאו?".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו בתום פגישתו עם פוטין: "נמנע מאיראן הכנסת נשק קטלני לסוריה"
18 רקטות בדקה עם נפץ של 20 ק"ג: מפלצת האש החדשה של התותחנים
אחרי 70 שנה: נמצא הרובה ששימש לרצח הפוליטי הראשון במדינה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ינואר 2018. רויטרס
"לא חושב ששאלתי אותו למי הוא הצביע". טראמפ/רויטרס

בתוך כך הצביעה הלילה ועדת המודיעין בבית הנבחרים האמריקני בעד פרסום מזכר המפרט טענות למעקבים בלתי חוקיים של משרד המשפטים והבולשת הפדרלית (FBI). המזכר יעבור לעיונו של הנשיא דונלד טראמפ שיצטרך להחליט אם להותיר את סיווגו כחשאי או לאפשר את פרסומו. ההצבעה נערכה ברקע חילופי ההאשמות בין סוכנויות הביון במדינה וגורמים במפלגה הרפובליקנית סביב החקירה לבירור מעורבות רוסיה בבחירות לנשיאות בשנה שעברה.

ראש ה-FBI הקודם ג'יימס קומי כתב בחשבון הטוויטר שלו כי מקייב "עמד בגאון בשמונת החודשים האחרונים בזמן שאנשים קטנים ניסו לפגוע במוסד שכולנו תלויים בו". קומי איחל למקייב הצלחה והביע תקווה כי שאר אנשי הבולשת יוסיפו לגלות חוזק בתפקידם, משום ש"אמריקה זקוקה להם".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

דוברת הבית הלבן: טראמפ אינו קשור להחלטתו של מקייב

בשבוע שעבר דווח כי במהלך פגישת היכרות בין השניים, שאל הנשיא את סגן ראש הבולשת הפדרלית למי הצביע בבחירות האחרונות לנשיאות. כשטראמפ נשאל על כך, הוא השיב: "אני לא חושב. אני לא חושב ששאלתי", והוסיף: אני לא מבין מה הביג-דיל עם זה. אני לא זוכר ששאלתי אותו על כך. אני גם חושב שזאת שאלה מאוד לא חשובה".

בתגובה להודעה מסרה דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס כי ההחלטה לא התקבלה על ידי הבית הלבן, אלא על ידי ה-FBI. "הנשיא עומד מאחורי הדברים שהוא השמיע בעבר, אבל אין לנו תגובה ספציפית לכך", הדגישה. כשנשאלה האם הנשיא מילא תפקיד בסיום תפקידו השיבה: "לא היה שום דבר שקשור לפיטורים של מקייב".

בנוסף היא התייחסה לחקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות. "הבית הלבן משתף פעולה באופן מלא", אמרה. "סיפקנו 20 עדים ועשרות אלפי מסמכים למשרד החוקר המיוחד. הנשיא אך ורק מעוניין בכך שתהיה תוצאה לחקירה כדי שנוציא את 'קדחת רוסיה' מחוץ למערכת ונעבור הלאה כדי להתמקד בנושאים החשובים לעם האמריקני".

(עדכון ראשון: 20:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully