וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

18 רקטות בדקה עם נפץ של 20 ק"ג: מפלצת האש החדשה של התותחנים

29.1.2018 / 18:40

ניסוי מוצלח של החיל במערכת הרקטות "רומח", הפך אותה סופית למבצעית השבוע. כעת, מדובר ביתרון משמעותי שהתווסף לצה"ל בשדה הקרב המודרני, בדמות מערכת קלה לתפעול בעולם שבו "המטרה מופיעה לזמן קצר ונעלמת". צפו

תיעוד: מערכת הרקטות "רומח" של חיל התותחנים מסוגלת לשגר 18 רקטות בדקה/צילום: דובר צה"ל, עריכה: יאיר דניאל ויוסי אלטר

חיל התותחנים ערך השבוע ניסוי במערכת הרקטות "רומח" של "תעש מערכות", ועם סיומו למעשה הכריז על מבצעיות מערכת הנשק, שתספק יתרון של הפתעה במלחמה הבאה. ה"רומח" היא רקטה מדויקת לטווח של עשרות קילומטרים, המדייקת ופוגעת בטווחים של כעשרה מטרים. המערכת מסוגלת לשגר 18 רקטות מדויקות לעומק שטח האויב בתוך דקה אחת בלבד.

סגן-אלוף שגיא פינק, שפיקד על הניסוי בדרום הארץ, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "הניסוי הוכתר כהצלחה ולמעשה נפרדנו מהתמיכה של התעשייה. פגענו באופן עצמאי בדיוק איפה שתכננו. מדובר בצורת לחימה חדשה בשדה הקרב שמהווה בשורה עבור צה"ל". לדבריו, "מדובר במערכת יעילה וקלה מאוד להפעלה. היא תעמוד לרשות מפקד הגדוד ומפקד החטיבה, ללא צורך באישורים מסורבלים או בעיכוב אחר".

עוד בוואלה! NEWS:
ראש מכינת עלי שוב תוקף: "אין מקום הרסני יותר לנשים מצה"ל"
נתניהו נפגש עם פוטין: "איראן מנסה להפוך את לבנון לאתר טילים"
סמל המחאה באיראן שוב חופשית: האישה שהסירה את הרעלה שוחררה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מערכת רומח/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריו, המערכת מותאמת לשדה הקרב המודרני, שבו "המטרה מופיעה לזמן קצר מאוד ונעלמת. ההפעלה המהירה של הרקטה מסייעת לסגור מעגלי אש קצרים מאוד ופגיעה מדויקת במטרה. אנחנו מתאמנים על מגוון תרחישים - מפגיעה באנשים ועד מבנים בודדים או תשתיות אחרות, כולל פגיעה בכמה מטרות בו זמנית. זו מערכת זולה, זמינה תמיד, נדרשים כמה מפעילים עבורה והיא תביא מענה מסוג אחר במערכה הבאה".

במהלך מלחמת לבנון השנייה, בקיץ 2006, השתמש צה"ל ברקטות מסוג MLRS, אך בשל חוסר דיוק וחשש לנזק אגבי גדול, לא בוצע מאז שימוש בה. ואולם, נותר הצורך לסיוע באש מידית ומדויקת עבור הגדודים המתמרנים בעומק שטח האויב, והוא קידם את רכישת רקטת ה"רומח", שתנוע עם הכוחות ותייצר מסת אש מהקרקע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
תיעוד: מערכת הרקטות "רומח" של חיל התותחנים מסוגלת לשגר 18 רקטות בדקה. צילום: דובר צה"ל, עריכה: תום זואילי, דובר צה"ל
הניסוי המערכת, השבוע/דובר צה"ל, צילום: דובר צה"ל, עריכה: תום זואילי

מפקד גדוד 334 בחטיבת האש 282, סא"ל עידן קרפל שיפעיל את המערכת, אמר: "הרומח מסוגלת לירות 18 רקטות בדקה הנושאות ראש נפץ של 20 ק"ג ומהווה מענה התקפי יעיל ומהיר לצד כוחות האש וחיל האוויר. יכולותיו של הרומח עוצמתיות. הרקטה מסוגלת לחסל תשתיות טרור ביעילות. בזכות יכולותיו, הרומח יהיה כלי מכריע במערכת העתידית".

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully