וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמל המחאה באיראן שוב חופשית: האישה שהסירה את הרעלה שוחררה

פעילת זכויות אדם במדינה סיפרה כי המפגינה האלמונית, שתועדה מנופפת ברעלה שהסירה בלב טהראן והפכה גם לסמל ההפגנות נגד המשטר, שוחררה. "אני מקווה שלא יתפרו לה תיק"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל ושניר דבוש

האישה שנעצרה בטהראן בחודש שעבר אחרי שהסירה את הרעלה שלה והפכה לסמל המחאה שוחררה מהכלא - כך אמרה אתמול (ראשון) נסרין סוטודה, עורכת דין ופעילת זכויות אדם בולטת, שעקבה אחרי היעלמותה של המפגינה, ששמה עדיין לא ידוע. ככל הנראה, היא בת 31 ואם לתינוק כבן שנה וחצי.

"אני מקווה שהם לא ימציאו תיק פלילי כדי לפגוע בזכויותיה", כתבה עורכת הדין בעמוד הפייסבוק שלה, אחרי שלמדה על שחרורה של האישה מלשכת התביעה. "היא לא עשתה דבר שמצדיק את רדיפתה".

לקריאה נוספת בנושא
"איפה האישה מרחוב המהפכה?": סמל המחאה נגד הרעלה באיראן נעלמה

אישה מניפה את כיסוי הראש שלה על מקל במהלך מחאה באחת מעריה של איראן, דצמבר 2017. צילום מסך
שמה עדיין לא ידוע. המפגינה מ"רחוב המהפכה"/צילום מסך

היא לא נראתה מאז שנעמדה על תיבת דואר ברחוב מרכזי בבירת איראן, כשראשה חשוף וכשהיא מנופפת בכיסוי הראש שהיה אמור לעטוף אותו ונתלה במקום זאת על סוג של מקל. תמונתה הופצה במהירות ברשתות החברתיות והיא ככל הנראה צולמה ב-27 בדצמבר. היה זה יום לפני תחילת המחאה הכלכלית, אבל דמותה נקשרה לגל ההפגנות נגד שלטון ההלכה שדוכא באלימות אחרי כשבועיים.

דבר גורלה הפך לאחד הנושאים המרכזיים ברשתות החברתיות באיראן, שם כונתה ה"נערה מרחוב המהפכה" - האזור שבו נעמדה כדי למחות על החוק המחייב נשים ללבוש כיסוי ראש, כשהם משתמשים בהאשטג "איפה_היא?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully