וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מכינת עלי שוב תוקף: "אין מקום הרסני יותר לנשים מצה"ל"

29.1.2018 / 17:15

בלעדי: הרב יגאל לוינשטיין, ראש המכינה היוקרתית בציבור הדתי לאומי, עורר בעבר סערה כשהתבטא נגד גיוס נשים ונגד קהילת הלהט"ב, וכעת תוקף שוב. "החברה הישראלית, במובן של מעמד הנשים, סובלת ממחלה מיוחדת, משום שכולם עוברים בצבא", אמר. האזינו

עריכה: יסוי אלטר

הרב יגאל לוינשטיין, העומד בראש המכינה הקדם צבאית בעלי, התבטא פעם נוספת נגד שילוב נשים בתפקידי לוחמה בצה"ל. בהקלטה שהגיעה לידי וואלה! NEWS נשמע הרב לוינשטיין אומר במהלך שיעורו במרכז הארץ במוצאי השבת האחרונה - "אין מקום יותר הרסני למעמד האישה מאשר צבא ההגנה לישראל". הרב לוינשטיין בנושא עוררו סערה בחודש מרץ אשתקד הוסיף כי "במדינת ישראל יש גורם אחד שמקבע את האי שוויון בין גברים לנשים והוא גורם דרמטי - זה הצבא".

הרב לוינשטיין הוא אחד הדמויות הבולטות בציונות הדתית, ומאז הסערה האחרונה, הוא נמנע מלמסור שיעורים לתלמידיו במכינה. במכינה הקדם צבאית מספרים כי לאחרונה הוא חזר שוב לשיעוריו הקבועים, שמרביתם עוסקים בשילוב נשים בצה"ל ובפקודת השירות המשותף. השיעור שהעביר לוינשטיין בצאת השבת הוא שיעור פרטי בגבעת שמואל, שבו התייחס לחשיבות התא המשפחתי בעולם היהודי.

הרב לוינשטיין נגד נשים בשירות קרבי: "אין מקום יותר הרסני למעמד האישה מאשר צה"ל". אתר רשמי
". מיתוס הלוחם הישראלי לא השתנה במילימטר". הרב לווינשטיין/אתר רשמי

"אני אומר כאן בזהירות: אני נכנס למקום שהוא רגיש מבחינת העניינים הציבוריים אבל אני אומר אותם ותעזרו לי לדבר עניינית", אמר הרב. "החברה הישראלית במובן של מעמד הנשים, סובלת ממחלה מיוחדת שאין בארצות חוץ. אם תחשבו לפי השקפת עולם של מגדר ותפיסת העולם של קריירה ומעמד, הרי שאין מקום יותר הרסני לחברה למעמד האישה מצה"ל. כי זה לא משהו בשוליים. זה לא צבא מקצועי, כולם עוברים בצבא".

הרב הסביר כי הסיבה לכך נעוצה במה שנחשב "מודל מוצלח" בצה"ל. "מהו המודל המוצלח? המיתוסים. מיתוס הלוחם הישראלי לא השתנה במילימטר. איפה הנשים פה? מה שהן לא יעשו - פיזיולגית זה לא אפשרי, מנטלית לוחם בסיירת גולני זה חתיכת טיפוס קשוח, צריך לברוא את האישה מחדש כדי לגייס אותה לגולני. ומי החליט שזה המודל? לא אנחנו, אלא חיזבאללה. שם יש חבורה של קשוחים, אכזריים, מקצועיים שרוצים לחרף את נפשם כדי להרוג הרבה יהודים - מול זה צריך להעמיד נבחרת". הוא טען שהדרך בה נתפס מודל מוצלח בצה"ל מקבעת את אי השוויון בין גברים לנשים ו"מכאן נולדה פקודת השירות המשותף" מתוך מטרה "לקבע שוויון בתודעה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
לוחמות צה"ל בזרוע היבשה. דובר צה"ל
לוחמות בצה"ל/דובר צה"ל

בנוסף, הרב התייחס גם לסערה האחרונה של גיוס בנות דתיות לצה"ל, ויצא נגד המהלך. "כשאני מדבר עם בנות, אני מסביר להן את הבעיות הרגילות בכך, אבל שואל אותם 'האם את מבינה לאן זה הולך?'. הצבא זה חזות הכול? לנשים יש שותפות באידיאל של העם היהודי באופן דרמטי. נשים הן הסיירת. זה סיירת שמעמידה את העם היהודי. פתאום התחלנו לאמץ טרנדים שפירקו את התא המשפחתי ועכשיו מפרקים את הזהות האישית".

מלבד דבריו נגד שילוב נשים במערך הלוחם, לוינשטיין תקף בשנה שעברה את הלהט"בים המשרתים בצה"ל בנאום פומבי, ואמר כי "הגאים הם אנשים שאיבדו את הנורמליות, סוטים שמטריפים את המדינה, נכנסו לצבא ואף אחד לא מעז לצפצף". דבריו גררו ביקורת קשה, ובצה"ל חדלו מלהזמין אותו לפעילויות בבסיסים. בהמשך פורסמו עוד התבטאויות מעוררות מחלוקת של הרב לוינשטיין, לפיהן גיוס צעירות דתיות לצה"ל "שיגע אותן, והפך אותן ללא יהודיות". שר הביטחון אביגדור ליברמן ניסה לשלול את תקציבי המכינה הקדם צבאית בעלי ומאז, הרב לוינשטיין התנצל על הדרך שבה אמר את הדברים אך לא על התוכן, הוא נפגש עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט והשניים ניסו באותה פגישה ליישר את ההדורים.

ראשוני. דבריו של הרב לוינשטיין נגד שילוב נשים בצהל. מערכת וואלה! NEWS
"הצבא מקבע את אי השוויון בין גברים לנשים". הרב לוינשטיין/מערכת וואלה! NEWS

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) תקפה את דבריו של הרב: "החשוכים בהיסטריה, הם רואים שלא רק שמדינת ישראל כבר לא מקבלת את התכתיבים החשוכים שלהם ולא רק שהציבור הישראלי נרתע מהם, אלא גם נשות הציונות הדתית כבר לא מוכנות לקבל את זה שהן שוות פחות. האמירות המיזוגניות האלה הן תוצר של חרדה ולחץ על עולם שנע לכיוון מתקדם ושוויוני. נמשיך לפעול למען ישראל שוויונית יותר ומתוקנת יותר על אפם וחמתם".

גם חברת הכנסת רחל עזריה (כולנו) התייחסה לדברים. "האמירות המסוכנות של הרב יגאל לוינשטיין פוגעות בחוסנו של צה"ל ומחלישות את מעמדו בחברה הישראלית. את המהפכה הזאת הם כבר לא יכולים לעצור, בנות המגזר הדתי החליטו להתגייס בהמוניהם ולתרום להגנת העם והארץ. צה"ל לא צריך לתת במה לאנשים המתנגדים לגיוס, גברים או נשים ובכך פוגעים בפועל בצהל כצבא העם. אני קוראת למשרד הביטחון לסגור את שערי צה"ל בפני רבנים אלה עד שיחזרו בהם מדבריהם".

חברת הכנסת רחל עזריה. יוסי ציפקיס
"את המהפכה הזאת הם כבר לא יוכלו לעצור". ח"כ עזריה/יוסי ציפקיס

ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני) קרא להפסיק את המימון למכינת בעלי. "הציבור לא צריך לממן מוסד חינוכי שבו משמש הרב לוינשטיין כמורה", אמר שי. "סערה רודפת סערה. יחסו המבזה והמשפיל של הרב לוינשטיין לנשים ולקהילת הלהט"ב הולך כבר לפניו. האיש הזה מתיימר לשמש דמות חינוכית לדור הצעיר של הציונות הדתית? לא עולה על הדעת שאדם זה יחנך תלמידים במכינה קדם צבאית או בישיבה ויכינם לשירות צבאי. לדמות האנטי חינוכית הזו אין מקום בשום מוסד חינוכי".

ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) אמר כי "‏אין דבר הרסני יותר מאשר תמיכה במכינת עלי ובמכינות דומות המסיתות נגד צה"ל. תחת הרב לוינשטיין הפכה המכינה למוסד מוביל במתקפה נגד קהילת הלהטבי"ם וכעת גם נגד שירות צבאי. על שר הביטחון להתייצב מאחורי צה"ל, להפסיק את תמיכת משרד הביטחון במכינה ולא לאפשר עוד שירות צבאי מקוצר לתלמידיה".

ח"כ עמר בר לב (המחנה הציוני) הצטרף גם הוא לקריאה להפסיק את מימון את המכינות שראשיהן קוראים שלא להתגייס בשל השירות המשותף. "הרב לוינשטיין כתקליט שבור ואין המונע ממנו להפיץ רעלו. כל עוד משרד הביטחון מממן, התופעה תימשך. מצופה מליברמן לסגרו להם סופית את הברז", אמר בר לב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully