וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה לקואליציה: שני ח"כים נותרו בחדריהם - הצעת החוק נפלה

29.1.2018 / 0:40

הח"כים יואב בן צור וישראל אייכלר לא הופיעו להצבעה מבלי שהתקזזו עם האופוזיציה, מה שהוביל לנפילת הצעת החוק לביטול הוועדה הארצית המייעצת לענייני סיעוד על חודו של קול. מרכז האופוזיציה יואל חסון: "אם רוצים להעביר חוקים - שיידאגו להגיע"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניב מעוז

מליאת הכנסת דחתה הערב (שני) הצעת חוק ממשלתית בקריאה ראשונה, לאחר ששני חברי כנסת מהקואליציה, יואב בן צור מש"ס וישראל אייכלר מיהדות התורה נותרו בחדריהם ולא הופיעו להצבעה אף שלא היו מקוזזים עם האופוזיציה.

הצעת החוק שהועלתה נועדה לבטל את הוועדה הארצית המייעצת לענייני סיעוד שתפקידה לייעץ לעניין פיתוח שירותים בתחום. ההצעה זכתה לתמיכתה של ועדת השרים לחקיקה אך נפלה על חודו של קול כש-29 חברי כנסת התנגדו ו-27 תמכו.

יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה ח"כ יואל חסון צייץ בטוויטר בתגובה לכך כי "האופוזיציה הפילה חוק אנטי חברתי של הקואליציה. שוב הם בונים עלינו להעביר להם חוקים. אם הם רוצים להעביר חוקים, שיגיעו למליאה. אנחנו אופוזיציה, לא עובדים אצלם".

עוד בוואלה! NEWS:
התבהרות חלקית: מזג אוויר חם עד לסוף השבוע
אירלנד תערוך משאל עם על התרת הפלות בחוק: "דרוש דיון מכבד בנושא"
אזעקת צבע אדום נשמעה בעוטף עזה: "לא ניתן לקבוע אם היה שיגור"

ח"כ אייכלר: "הדמוקרטיה צריכה להתקומם נגד בג"ץ ולהקים בחזרה משטר דמוקרטי". מערכת וואלה! NEWS
נשאר בחדרו. ח"כ אייכלר/מערכת וואלה! NEWS

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "בתקופת תחילת פעילותו של ענף הסיעוד לא היה תחום הסיעוד מפותח דיו וטרם נצברו במוסד ידע ומומחיות בתחום, ועם זאת, במשך השנים הרבות שחלפו מאז תחילת פעילותו של ענף הסיעוד, התפתח תחום הסיעוד ונצבר ניסיון וידע רב בתחום הסיעוד, הן במוסד והן בוועדת הסיעוד של מועצת המוסד. כיום, הצורך בהיוועצות בוועדה הארצית שעה שהמוסד מבקש לממן תכניות פיתוח בתחום הסיעוד, מאריך בצורה ניכרת את פרק הזמן עד לאישור התכניות ומקשה על המוסד לתת מענה הולם ומהיר לצרכים המתפתחים של מבוטחים בתחום הסיעוד".

בקואליציה מתקשים לגייס רוב בתקופה האחרונה בהצבעות במליאה. בעקבות כך, בישיבת הנהלת קואליציה שהתקיימה ביום רביעי העלה יו"ר הקואליציה החדש דודי אמסלם (ליכוד) את נושא ההיעדרויות של ח"כים ושרים מהצבעות. הדיון התקיים בעקבות כך שיומיים מוקדם יותר האופוזיציה ניצלה את העובדה שחבר כנסת או שר מטעם הקואליציה לא נכחו במליאה, והסירה את כל הצעות החוק מסדר היום ולא קיימה עליהן הצבעות. ח"כ אמסלם דרש בישיבה לא להיעדר מהמליאה לאורך החקיקה ולהישאר בקרבתה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דיון על חוק המרכולים 9 בינואר 2018. יצחק הררי, דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
ספסלי הקואליציה במליאת הכנסת/מערכת וואלה! NEWS, יצחק הררי, דוברות הכנסת

מוקדם יותר פנה ראש האופוזיציה יצחק הרצוג (המחנה הציוני) ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין וליועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, בדרישה לבטל את החרם של הקואליציה על חוקי האופוזיציה בוועדת השרים לחקיקה. את החרם מובילים שרת המשפטים איילת שקד, שר התיירות יריב לוין וח"כ אמסלם בעקבות הפיליבסטרים ב"חוק ההמלצות" וב"חוק המרכולים" שאושרו בתקופה האחרונה בכנסת.

"מדובר בפגיעה קשה ועמוקה בציפור נפשה של דמוקרטיה פרלמנטרית ובפגיעה חסרת תקדים במעמדה של כנסת ישראל", כתב הרצוג. "מובן כי אנו שומרים על זכויותינו לנקוט בצעדים פרלמנטריים, ציבוריים ומשפטיים במידה ולא תענה דרישתנו זו".

ח"כ אמסלם אמר לאחרונה בתגובה לטענות האופוזיציה כי "התנהלותה בחודשים האחרונים מזכירה את טענת הקוזאק הנגזל". לדבריו, "נחצו קווים אדומים בין אישיים שאינם ראויים וכלל לא מכבדים, בטח לא את זה של הכנסת. כל עוד ימשיכו באופוזיציה לנהוג כך, נמשיך במדיניות זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully