וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלזיה: בית המשפט שחרר נאשמת ברצח אחיו של מנהיג צפון קוריאה

11.3.2019 / 6:09

סיטי עיישה האינדונזית בת ה-26 עבדה כמעסה בקואלה לומפור ונעצרה בחשד להרעלתו למוות קים ג'ונג נאם בנמל התעופה בעיר. בית המשפט במלזיה החליט לשחרר אותה ולבטל את האישום ברצח נגדה, ללא נימוק

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

בית המשפט במלזיה שחרר הלילה (שני) אישה אינדונזית שהואשמה ברצח אחיו למחצה של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. בית המשפט ביטל את האישום ברצח נגדה, מבלי לנמק, אך דחה את בקשתו של עורך דינה לזכות אותה מכל האישומים שעמדו נגדה.

סיטי עיישה בת ה-26 הואשמה בשנת 2017 בהרעלתו של קים ג'ונג נאם בנמל התעופה בקואלה לומפור בחודש פברואר של אותה השנה יחד עם אישה נוספת, מווייטנאם, דואה טי האונג בת ה-30. עם שחרורה, השתיים התחבקו ובכו יחד. לאחר מכן, עיישה רצה במהירות למעלית והיא נראתה כשהיא מלווה למכונית של שגרירות אינדונזיה שהמתינה מחוץ לבית המשפט.

עיישה עבדה כמעסה בקואלה לומפור ועל פי החשד, היא והנאשמת הנוספת היו כלים במזימה שאורגנה על ידי סוכנים מקוריאה הצפונית להתנקש באחיו למחצה של השליט עם גז העצבים הקטלני VX. צוות ההגנה שלה טען כי התיעוד ממצלמות האבטחה בנמל התעופה לא היה ברור מספיק כדי לזהות אותה או לקבוע מה היא עשתה לקורבן.

סיטי עיישה הנאשמת ברצח קים ג'ונג נאם אחיו למחצה של מנהיג קוריאה הצפונית מחוץ לבית המשפט במלזיה ב-11 במרץ 2019. רויטרס
עשויה לשוב לאינדונזיה עוד היום. עיישה מחוץ לבית המשפט, היום/רויטרס

עורך דינה, גואי סון סנג, אמר: "אני עדיין מאמין שהיא הייתה רק שעיר לעזאזל. אני עדיין מאמין שיש לקוריאה הצפונית קשה לזה". במקביל, עורך דינה של האונג ביקש מהתובע הכללי לבטל את האישומים גם נגדה, ובית המשפט דחה את הדיון בעניינה ליום חמישי. על אף שהן הובאו בדרך כלל יחד למשפט, היא וסיטי עיישה נשפטו בנפרד.

עם שחרורה, מיהרה עיישה לשגרירות האינדונזית, שם דיברה בקצרה עם כתבים. "אני מרגישה כל כך שמחה. אני לא ציפיתי להשתחרר היום", אמרה, והוסיפה כי היא בריאה וכי זכתה ליחס הגון בכלא.

משפטה של האזרחית האינדונזית הושעה בדצמבר כשעורכי דינה דרשו מהתביעה לקבל גישה להצהרות שניתנו על ידי שבעה עדי ראיה. התובע מוחמד איסקנדר אחמד אמר לרויטרס כי ההחלטה לבטל את האישומים נגדה התבססה על "כמה מצגות", מבלי לפרט.

שר המשפטים של אינדונזיה, יאסונה ה. לאולי, אמר כי שחרורו של סיטי עיישה הוא תוצאה של מגעים דיפלומטיים בדרג גבוה, והוא הוסיף כי ייתכן שהיא תעלה על טיסה בחזרה למדינה בהמשך היום.

קים ג'ונג נאם חי בגלות במקאו במשך כמה שנים לפני ההתנקשות בחייו. הוא נמלט מארצו אחרי שאחיו למחצה עלה לשלטון ב-2011 אחרי מותו של אביהם. חברי פרלמנט בקוריאה הדרומית סבורים כי המשטר בפיונגיאנג אחראי לרצח של קים ג'ונג נאם, שביקר את השושלת המשפחתית. קוריאה הצפונית מכחישה זאת.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רגע ההרעלה בנמל התעופה בקואלה לומפור, פברואר 2017/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully