וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי רדיו, עיתונים וביקורים: המחבל מניו זילנד מתלונן על תנאי הכליאה

ברנדון טרנט, שרצח 50 מתפללים מוסלמים, מוחזק בכלא שמור ואינו זוכה לטלפונים או לקבלת מבקרים. פעם ביום הוא מורשה לצאת לטיול בן שעה בחצר שגודלה כגודל תאו. "הוא תחת מעקב צמוד ובידוד"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

המחבל האוסטרלי שרצח 50 מתפללים בשני מסגדים בניו זילנד הגיש תלונה על היחס שלו הוא זוכה בכלא. ברנטון טרנט, בן 28, מוחזק בבידוד בכלא שמור היטב באוקלנד מאז הטבח בעיר קרייסטצ'רץ' שהתרחש לפני כשבועיים. שירות בתי הסוהר אישר בפני כלי התקשורת במדינה כי בתאו של טרנט אין טלוויזיה, רדיו או עיתונים, וכי הוא לא זוכה לביקורים.

בשירות לא הגיבו על פרטי התלונה של טרנט, אך באתר "סטאף" דווח מפי מקור המעורה בנושא כי המחבל התלונן שאין לו גישה לשיחות טלפון ולמבקרים. "הוא תחת מעקב צמוד ובידוד", אמר אותו גורם. "הוא לא מקבל את הזכויות המינימליות, כמו שיחות טלפון וביקורים". המקור הוסיף כי לטרנט יש חצר בגודל התא שלו, וכי הוא מורשה לצאת אליה למשך שעה אחת ביום.

הטבח במסגדים - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
אחד השורדים מהטבח בניו זילנד שאיבד את אשתו: "אני סולח למחבל"
"לא מעצים נשים": מחוות החיג'אב של ניו זילנד עוררה סערה
דקות דומיה וקריאת מואזין בטלוויזיה: שבוע לטבח בניו זילנד

ברנטון טרנט, החשוד המרכזי בטבח בניו זילנד בו נהרגו 49 מתפללים מוסלמים, 16 מרץ 2019. רויטרס
טרנט בבית המשפט, בתחילת החודש/רויטרס

החוק קובע כי התנאים המינימליים של אסירים הם שלוש ארוחות ביום, שתייה, התעמלות ומספיק שעות שינה. האסירים מורשים גם לקבל לפחות ביקור אחד למשך חצי שעה לפחות מדי שבוע ושיחת טלפון יוצאת אחת למשך חמש דקות בכל שבוע.

עם זאת, חוק שעבר ב-2004 קובע כי ניתן להשעות את התנאים הללו במקרי קיצון, בין היתר אם יש איום על הביטחון בית הכלא אם בריאותו או ביטחונו של אדם כלשהו נתונה תחת איום. דובר מטעם שירותי הכלא אמר כי הטיפול בטרנט הוא בהתאם לחריגים שנקבעו ב-2004 והמחויבויות הבינלאומיות ליחס לאסירים. הוא סירב לפרט מעבר לכך.

בשבוע שעבר דחו בשירות בתי הסוהר דיווחים שלפיהם רק סוהרים לבנים שומרים על טרנט, שפרסם לפני מסע הרצח הקטלני שלו מניפסט קיצוני נגד מהגרים ומוסלמים. ביום שישי הוא יופיע שוב בבית המשפט, שם הוא צפוי להתמודד עם אישומים נוספים נגדו.

עוד באותו נושא

שטיפת מוח גזענית: המסע של המחבל מניו זילנד בשדות הקטל של הבלקן

לכתבה המלאה
שבוע לטבח בניו זילנד 22 במרץ 2019. רויטרס, רויטרס
תפילות לציון שבוע לטבח במסגדים, ביום שישי שעבר/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully