וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד השורדים מהטבח בניו זילנד שאיבד את אשתו: "אני סולח למחבל"

29.3.2019 / 15:40

עשרות אלפים השתתפו בטקס לאומי להנצחת 50 קורבנות הירי במסגדים לפני שבועיים, במהלכו עלה לבמה אחמד פריד ששרד את הטבח והצהיר כי אמונתו באסלאם לימדה אותו כי גם הטרוריסט הוא אחיו. "סיפורי ההרוגים יישארו איתנו לנצח", אמרה ראשת ממשלת ניו זילנד

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בפני קהל של 20 אלף איש אמר אחד משורדי הטבח במסגדים בניו זילנד כי הוא סולח למחבל שרצח את אשתו ו-49 בני אדם נוספים לפני שבועיים. "אני לא רוצה לב שרותח כמו הר געש", סיפר פריד אחמד בטקס זיכרון לאומי בעיר קרייסטצ'רץ' לזכר קורבנות המתקפה. למרות שאינו מסכים עם מעשיו של היורה, הסביר אחמד כי אמונתו באסלאם לימדה אותו כי גם הטרוריסט הוא אחיו.

"להר געש יש כעס, זעם ואין לו שלווה. יש בו שנאה. הוא שורף את עצמו מבפנים ואת כל הסובבים אותו", הוסיף. "אני לא רוצה לב כזה".

לקריאה נוספת בנושא
שטיפת מוח גזענית: המסע של המחבל מניו זילנד בשדות הקטל של הבלקן
דקות דומיה וקריאת מואזין בטלוויזיה: שבוע לטבח בניו זילנד
שבוע לאחר הטבח: ניו זילנד תאסור מכירת כלי נשק חצי-אוטומטיים

פריד אחמד ששרד את הטבח בניו זילנד ואיבד את אשתו נושא דברים בטקס זיכרון לאומי בקרייסטצ'רץ', 29 במרץ 2019. AP
שרד את הטבח ואיבד את אשתו. פריד אחמד, היום/AP

שם אשתו של אחמד, חוסנה, היה בין ה-50 השמות שהוקראו בטקס של הקהילה המוסלמית, השלישי במספר שנערך מאז הטבח ב-15 במרץ. חוסנה התפללה במתחם הנשים, בעת שבעלה, שמתנייד בכיסא גלגלים היה במתחם הגברים. אחיינה סיפר כי כששמעה יריות היא רצה לנסות להציל את פריד ונורתה למוות. היורה, ברנטון טרנט בן 28, הואשם ברצח עשרות המתפללים במהלך תפילות יום השישי בשני מסגדים בעיר.

באירוע ההנצחה נכחו גם ראשת ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן, ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון ונציגים זרים נוספים. ארדרן אמרה כי למדה על הקורבנות ועל שורדי המתקפה. "אלו סיפורים של גבורה", סיפרה. "אלו סיפורים של אלו שנולדו כאן וגדלו כאן, או שהפכו את ניו זילנד לביתם. הם חיפשו מקלט, או חיים טובים יותר עבורם ועבור משפחותיהם. סיפורים אלו מתגבשים כעת לזיכרון הקולקטיבי שלנו. הם יישארו איתנו לנצח".

עוד באותו נושא

סייד חלם להיות כדורגלן, טלחה תכנן חתונה: קורבנות הטבח בניו זילנד

לכתבה המלאה
ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן בטקס זיכרון לאומי בקרייסטצ'רץ', 29 במרץ 2019. AP
"סיפורי גבורה". ראשת ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן, היום/AP

הזמר הבריטי יוסוף אסלאם, המוכר בשם קט סטיבנס בטרם התאסלם בשנת 1977, הופיע כאורח המוזיקלי בטקס. בדברים שנשא אמר כי "אנחנו לומדים על דברים דרך ניגודים. דרך ניגודים כאלה, הרוע של המעשה והמה שהניע אותו, אנחנו מוצאים את ההפך - אהבה, טוב לב ואחדות שצצה כאן בניו זילנד".

הזמר יוסוף אסלאם (קט סטיבנס) בטקס זיכרון לאומי בקרייסטצ'רץ', 29 במרץ 2019. AP
הגיע להופיע בטקס הזיכרון. יוסוף אסלאם, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully