וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע הביקורת על מדיניות נתניהו: בוטלה ישיבת הקבינט שתוכננה השבוע

31.3.2019 / 13:03

על רקע האירועים האחרונים בעזה, פנה ראש הימין החדש ליועמ"ש בדרישה להורות על כינוס הקבינט. "לא סביר כי ניהול אירועים ביטחוניים כה מהותיים מתבצע מבלי ששרי הקבינט נותנים על כך את הדעת", טען בנט. הישיבה, שתוכננה להתכנס השבוע לראשונה אחרי שלושה שבועות, בוטלה

צילום: שי מכלוף ורויטרס, עריכה: איתי עמרם ותומר לוי

ברקע הביקורת נגד מדיניותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרום, בוטלה היום (ראשון) ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שתוכננה להתקיים ביום רביעי. זאת, לאחר שיו"ר הימין החדש נפתלי בנט פנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה להורות על כינוס הפורום. בעקבות ההודעה על ביטול הקבינט, אמר בנט כי מעשה זה הוא בגדר "הפקרת תושבי הדרום בשביל פוליטיקה. תושבי הדרום לא יכולים להיות בני ערובה של קמפיין בחירות". הוא קרא "לכנס מיד את הקבינט" ולקבל "החלטה להכריע את ארגון הטרור חמאס".

ברקע האירועים האחרונים ברצועת עזה, ראשי הימין החדש, בנט ואיילת שקד, החריפו את הביקורת שלהם נגד מדיניות נתניהו. אתמול הם הודיעו כי הם דורשים לקיים הצבעה על הסכם ההבנות עם חמאס והיום פנה בנט ליועמ"ש אביחי מנדלבליט בדרישה להורות על כינוס הקבינט לדיון על רצועת עזה.

"לא הגיוני שראש הממשלה מנהל את האירועים בעזה במידור שרי הקבינט", אמר בנט במכתבו למנדלבליט. הוא פירט את אירועי השבועות האחרונים, בהם שיגור הרקטה לגוש דן, הפגיעה בבית במושב משמרת, המטחים ליישובי הדרום ואירועי "יום האדמה" ואמר כי "לאורך כל אלו, מדינת ישראל פעלה באופן נקודתי בלבד שאינו מייצר את ההרתעה הנדרשת למול פעולות חמאס שנועדו לפגוע בביטחון אזרחי ישראל".

עוד בוואלה! NEWS:
צוללות, פסיכולוגים ותמונות ניצחון של חמאס: ביבי ובני - המערכה האחרונה
נתניהו: "גנץ לא יהיה שר הביטחון בממשלתי"; גנץ: "לא תהיה שר האוצר"
"שיא חדש ביחסים": נשיא ברזיל הגיע לביקור ראשון בישראל

פתיחת מושב הכנסת 15 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
בנט ונתניהו/ראובן קסטרו

הוא הוסיף כי "על פי הדיווחים בתקשורת, ממשלת ישראל מנהלת מגעים מתקדמים לקידום הסדרה מול חמאס" וציין כי פניותיו למזכיר הצבאי לראש הממשלה ולראש המועצה לביטחון לאומי לכנס דיון קבינט בנושא לא נענו. "לא סביר בעיניי כי ניהול אירועים ביטחוניים כה מהותיים מתבצע על ידי ראש הממשלה ומערכת הביטחון בלבד, מבלי ששרי הקבינט המדיני-ביטחוני, הנושאים באחריות על פי חוק, נותנים על כך את הדעת", אמר בנט.

ביום רביעי מתוכננת ישיבת סיעה חגיגית של הליכוד ברמת הגולן כדי לציין את הכרתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בריבונות הישראלית בגולן. בשלב זה לא נקבע מועד חדש לישיבת הקבינט, שתוכננה להתכנס לראשונה אחרי שלושה שבועות.

עוד באותו נושא

חמש רקטות נורו לעבר העוטף; בתגובה צה''ל תקף יעדי חמאס ברצועה

לכתבה המלאה

שיגורי רקטות ודיווחים על הסדרה

הלילה שוגרו חמש רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל בהמשך לכמה ימים של מתיחות בגזרה. כל הרקטות, שגרמו להפעלת אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול, נפלו בשטחים פתוחים. בתגובה לירי, טנקים של כוחות צה''ל תקפו יעדי חמאס במרכז הרצועה. לפי דיווחים פלסטיניים, הג'יהאד האיסלאמי לקח אחריות על הירי. השיגורים בוצעו על רקע הדיווחים על הסכם ההסדרה מול חמאס והעצרת שנערכה אתמול בגבול הרצועה לציון שנה לתחילת צעדות השיבה, בה נהרגו שלושה נערים פלסטינים, ללא נפגעים לצד הישראלי.

בהודעתם אתמול, אמרו בנט ושקד כי אם הסכם ההסדרה יובא להצבעה בקבינט, הם יצביעו נגדו, בטענה שמדובר ב "הסכם הכניעה המביש של ישראל מול ארגון חמאס שמפעיל נגדנו סחיטה באיומים". בנט אמר כי "סינוואר היה צריך להיפרד מהעולם הזה, ולא להסתובב כטווס מנצח. אנו צפויים לגל טרור נוסף, אלים הרבה יותר. לא סתם התחושה של הישראלים היא של השפלה. סינוואר והנייה יוצאים לחגיגות ניצחון, ללא כל פחד שישראל תחסל אותם. ככה לא יוצרים התרעה".

(עדכון ראשון: 11:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully