וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שיא חדש ביחסים": נשיא ברזיל הגיע לביקור ראשון בישראל

31.3.2019 / 10:20

אחרי פגישתם בריו דה ז'נרו לפני שלושה חודשים, בולסונארו התקבל על ידי נתניהו בנתב"ג ואמר בעברית: "אני אוהב אתכם". הביקור מתקיים על רקע האפשרות שהוא יודיע על העברת השגרירות לירושלים. נתניהו: "התרשמתי מהאמונה העמוקה שלך במורשת המשותפת שלנו"

נשיא ברזיל הגיע לביקור רשמי ראשון בישראל/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו נחת היום (ראשון) לביקור ראשון בישראל, בפעם הראשונה בתולדות המדינה. הביקור מתקיים על רקע האפשרות שהוא יודיע על העברת השגרירות לירושלים או יכריז על פתיחת נציגות רשמית. שלושה חודשים אחרי שנפגש איתו בריו דה ז'נרו, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל אותו בנתב"ג ובשעות הערב המנהיגים ישתתפו באירוע חתימה על הסכמים בילטרליים, ייפגשו בלשכת נתניהו בירושלים וימסרו הצהרה משותפת במעון ראש הממשלה.

"ידידי הנשיא, אנחנו עושים היסטוריה", אמר נתניהו בנתב"ג. "כשנכנסת לתפקידך פתנו עידן חדש ביחסי ברזיל-ישראל. והנה אחרי שלושה חודשים בלבד בביקור הראשון שלך מחוץ ליבשת אמריקה אתה מגיע לישראל ומביא את היחסים בינינו לשיא חדש. באת עם משלחת מכובדת".

נתניהו הוסיף כי בביקורו בברזיל הוא התרשם מ"האמונה העמוקה שלך של רעייתך ושל בניך במורשת המשותפת שלנו". עוד הוסיף ראש הממשלה: "התרשמתי בצורה בלתי רגילה מהאהדה - לבני יאיר אני אומר: מהאהבה - של העם הברזילאי לישראל. אני בטוח שכמו שאני ראיתי את האהדה הגדולה, בישראל אתה תפגוש כאן את האהדה הגדולה לברזיל. ברוך הבא ידידי הנשיא, ברוכים הבאים לכל חברי המשלחת, ברוכים הבאים למדינת ישראל". עוד אמר ראש הממשלה: "אני עומד על כך שהכדורגלן הגדול ביותר בכל הזמנים הוא פלה".

עוד בוואלה! NEWS:
שקט ייענה בנמנום: בחמאס למדו את תוכנית ההפעלה של נתניהו
במערב קוראים לחרם על ברוניי: "מכניסים כסף לכיסים של סוקלי הומואים"
נשיאה ראשונה: "ארין ברוקוביץ'" של סלובקיה ניצחה את הפופוליסטים

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל את פניו של נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו בנמל התעופה בן גוריון  31.במרץ 2019. צילום מסך
בולסונארו עם נתניהו/צילום מסך

בולסונארו אמר בפתח דבריו "אני אוהב אתכם" בעברית. עוד בטרם נכנס לתפקידו, הנשיא הטרי הכריז על כוונתו להעביר את שגרירות ארצו לירושלים כפי שהתחייב בקמפיין הבחירות שהוביל. גם נתניהו טען כי בולסונארו אמר לו שיעביר את השגרירות לירושלים ו"הוא אמר שזו לא שאלה של 'אם' אלא שאלה של 'מתי'". עם זאת, מאז הביעו גורמים בממשלתו של בולסונארו התנגדות למהלך.

בפגישתם הקודמת, שהתקיימה בביקור בברזיל לפני שלושה חודשים, סיכמו נתניהו ובולסונארו על הידוק שיתופי הפעולה בין המדינות בתחומי הכלכלה, הביטחון, ניהול מערכות המים, החקלאות, הטכנולוגיה ותחומים נוספים. נתניהו, שהפך לראש הממשלה הישראלי הראשון שמבקר במדינה הגדולה ביותר באמריקה הלטינית, קיבל מידי בולסונארו את העיטור הלאומי הגבוה והחשוב ביותר שניתן לאורח רם מעלה.

(עדכון ראשון: 10:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully