וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: גובשו הבנות בין ישראל וחמאס לקראת רגיעה ברצועה

יפעת רוזנברג ואמיר בוחבוט

29.3.2019 / 23:50

על פי הדיווחים הושגו הסכמות ראשוניות לקראת הסכם רגיעה ברצועה. דובר מטעם הג'יהאד האסלאמי קרא להמונים להשתתף בתהלוכות מחר, אך הבהיר כי הן לא יהיו אלימות. "לא נחייה תחת מצור", הוסיף. כ-200 מפגינים החלו להבעיר צמיגים סמוך לגבול

צילום: שי מכלוף, דו"צ

מתיחות בדרום - כל העדכונים:

- דיווחים פלסטיניים: הבנות ראשוניות לקראת הסכם בין ישראל וחמאס
- בכיר בחמאס: בתחילת השבוע ייבחנו לוחות הזמנים ליישום ההבנות
- דובר הג'יהאד האסלאמי: צעדת השיבה תהיה לא אלימה
- צה"ל: כ-200 מפגינים התאספו סמוך לגבול והבעירו צמיגים

ישראל והפלגים הפלסטינים הגיעו להבנות ראשוניות לקראת הסכם רגיעה ברצועת עזה - כך דווח הערב (שישי) בכלי תקשורת פלסטיניים. חליל אל-חיה, חבר הלשכה המדינית של חמאס אמר כי בתחילת השבוע הבא יותוו לוחות הזמנים ליישום ההבנות עם הכיבוש בחסות מצרית.

במקביל, דובר הג'יהאד האסלאמי הצהיר הערב כי תהלוכות השיבה שיתקיימו מחר יהיו לא אלימות. "אנו מזהירים את האויב הציוני מפגיעה בדם הפלסטיני. הרג אזרחים יוביל למלחמה", אמר. בהמשך והוסיף כי הוא ואנשיו "קוראים לעם הפלסטיני להשתתף בציון יום האדמה ולהשתתף בצעדות השיבה והסרת המצור, כדי להתנגד בדרכים לא אלימות בפני הכיבוש. לא נחייה תחת מצור בשום תנאי".

לקריאה נוספת:
הרמטכ"ל כוכבי סייר בגבול, המצרים נפגשו עם מארגני ההפגנות בעזה
מבלימת מתפרעים ועד תמרון בשטח הרצועה: צה"ל במתיחות שיא מול חמאס
בצל המתיחות, משפחות בעוטף מתרחקות למרכז: "חוסר הביטחון מחלחל"

היערכות לקראת הפגנות ברצועת עזה 29 במרץ 2019. ראובן קסטרו
היערכות כוחות צה"ל לקראת התהלוכות סמוך לגבול עזה, היום/ראובן קסטרו

המגעים בין ישראל ופלסטיניים מתקיימים תחת חסותם של אנשי המשלחת המצרית שתיווכו בין הצדדים. מוקדם יותר הגיעו נצגי המשלחת ללשכתו של מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר, שם דנו יחד עם מארגני צעדת השיבה המתוכננת למחר, בניסיון להגיע להבנות. עוד דווח כי אנשי המשלחת ישהו בעזה במהלך סוף השבוע כדי למנוע הסלמה בין הצדדים.

בשעות הלילה התחדשות המהומות סמוך לגדר. מדובר צה"ל נמסר כי כ-200 מפרי סדר הבעירו צמיגים והשליכו מטענים בכמה מוקדים, רובם בעומק השטח. לוחמי צה"ל משתמשים באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי במהלך היום נפצעו עשרה בני אדם בשל ירי סמוך לגדר.

הרמטכ"ל אביב כוכבי בסיור בגבול עזה לקראת צעדות השיבה - 29 מרץ 2019. דובר צה"ל
הרמטכ"ל כוכבי בפגישה עם מפקדים לקראת העימותים מחר/דובר צה"ל

מוקדם יותר אמר ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה אמר כי "אנחנו נמצאים בצומת דרכים, השעות הקרובות יכריעו את המשך דרכנו. אנחנו פועלים עם מצרים דרך המשלחת המצרית הנמצאת כעת בעזה לפתרון המשבר ההומניטרי בעזה באופן שיכלול את סיום סבלם של תושבינו באמצעות הגעה להבנות רציניות שיכובדו על ידי האויב. הצורך בהפסקת אש והתוקפנות, הכנסת סיוע הומניטרי, ביצוע פרוייקטים, פתיחת המעברים והדיג, תוכניות תעסוקה וטיפול בנושאים כמו חשמל, וזאת בדרך סיום הכתר על רצועת עזה". הוא ציין כי "נמשיך את השיחות המרתוניות הנמשכות עם המצרים ובהשתתפות הפלגים כדי להשיג את המטרה".

מנגד, בצה"ל הושלמה ההיערכות לקראת עימותים שעלולים לפרוץ במהלך הצעדה. כוחות חי"ר ושריון התרכזו בסמוך לגבול כחלק מהיערכות למגוון אפשרויות.

במהלך היום, הרמטכ"ל אביב כוכבי אישר את תכנית ההיערכות לאירועי סוף השבוע במרחב אוגדת עזה. כוכבי בחן את המוכנות במרחב אוגדת עזה, לאורך גדר הגבול ובמוקדי הפרות סדר המרכזיים הצפויים באזור. מדובר צה"ל נמסר כי הכוחות "ממשיכים בהכנה להסלמה במנעד רחב של תכניות מבצעיות ונמצאים במוכנות גבוהה לקראת האירועים".

(עדכון ראשון: 20:19)

היערכות לקראת הפגנות ברצועת עזה 29 במרץ 2019. ראובן קסטרו
סמוך לעזה, היום/ראובן קסטרו
היערכות צה"ל בגבול רצועת עזה, 29 במרץ 2019. רויטרס
עוטף עזה, היום/רויטרס
היערכות צה"ל בגבול רצועת עזה, 29 במרץ 2019. רויטרס
היערכות צה"ל, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully