וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות העתירה: יורשו של ניסנקורן מונה ליו"ר ההסתדרות

27.3.2019 / 18:12

מינויו של יו"ר הסתדרות המעו"ף אושר ברוב של 108 חברי הנהגת הארגון מול 18 מתנגדים, אחרי שניסנקורן עזב לטובת התמודדות במפלגת כחול לבן. יו"ר ארגון העיתונאים עתר נגד ההליך: "המנגנון ההסתדרותי מתחמק ככל האפשר מבחירות". בר דוד: "אנחנו מוכנים לשינוי ושיתוף פעולה"

צילום: שי מכלוף, ניידת מזמור, עריכה: איתי עמרם

בישיבת בית נבחרי ההסתדרות שנערכה בתל אביב נבחר היום (רביעי) ארנון בר דוד לתפקיד יו"ר ההסתדרות ה-15, במקום אבי ניסנקורן שעזב למפלגת כחול לבן. מינויו של בר דוד, יו"ר הסתדרות המעו"ף, התקיים בצל העתירה שהגיש נגדו יו"ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ'יצקי נגד המהלך שנקבע על ידי חברי הנהגת ההסתדרות, ללא קיום בחירות כלליות בקרב כל חברי הארגון.

עתירתו של טרצ'יצקי נדחתה בבית המשפט המחוזי בתל אביב. הבוקר הוא ניסה להוציא צו מניעה לישיבה ולעתור לבית המשפט העליון, אך בקשתו נדחתה אף היא. עתירתו מגיעה אחרי שניסנקורן הודיע על עזיבתו לפוליטיקה הארצית, שנה וחצי מאז שנבחר לתפקיד, ומינה לעצמו יורש שימשיך אותו ללא קיום בחירות כלליות.

עוד בוואלה! NEWS:
סקר וואלה! NEWS: אחרי שנה של הפגנות בעזה, נתניהו סופג פגיעה
הפקדת טלפונים ואיסופים ממלון: כך התנהלה החקירה הסודית של מולר
הוביל לפרדס ודקר למוות: אישום יוגש נגד חשוד ברצח צעיר מבאר יעקב

יו"ר ההסתדרות הנכנס,  ארנון בר דוד. אורן כהן, דוברות ההסתדרות, אתר רשמי
"אנחנו גלגלי השיניים של המשק הישראלי". בר דוד/אתר רשמי, אורן כהן, דוברות ההסתדרות

"בית המשפט העליון דחה לדאבוני את הבקשה למנוע מבית נבחרי ההסתדרות לבחור היום יו"ר להסתדרות במקום אבי ניסנקורן", אמר הבוקר טרצ'יצקי. "זה עדיין לא אומר הרבה על הערעור - בדרישה לקיים בחירות כלליות לתפקיד היו"ר - ואם הוא יתקבל אז ההצבעה בבית נבחרי ההסתדרות תתבטל בדיעבד. בינתיים, ברכות לארנון בר דוד. כפי שגם כתבתי לאורך הדרך, לא הייתה לי שום טענה נגדו. הבעיה שלי היא עם השיטה, שבמסגרתה המנגנון ההסתדרותי מתחמק ככל האפשר מבחירות כלליות בקרב כלל החברים".

מינויו של בר דוד אושר בישיבת ההנהגה ברוב של 108 חברי בינ"ה מול 18 מתנגדים. יו"ר ההסתדרות הנכנס הודה לחברי בית נבחרי ההסתדרות על האמון שנתנו בו, ואמר: "אני מקדם בברכה את האורחים הרבים, בהם ראשי הסיעות, יושבי ראש האיגודים, האגפים והמרחבים, ראשי ונשות נעמ"ת, ראשי הוועדים וחבריי לדרך". בנוסף לכך, הוא הודה לרעייתו הילה ולשאר בני משפחתו שנכחו באולם.

עוד באותו נושא

"מנגנון ירושה פסול": עתירה נגד מינוי מחליפו של ניסנקורן בהסתדרות

לכתבה המלאה
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן 1 בנובמבר 2018. אורן כהן, דוברות ההסתדרות, מערכת וואלה! NEWS
מינה את בר דוד כיורשו ללא בחירות. ניסנקורן/מערכת וואלה! NEWS, אורן כהן, דוברות ההסתדרות

מאז שנת 2006 משמש בר דוד כיו"ר הסתדרות המעו"ף, האיגוד המקצועי הגדול ביותר בהסתדרות שמונה כ-300 אלף חברים, בהם עובדי בנקים, חברות ביטוח ואשראי, רשויות מקומיות, מוסדות להשכלה גבוהה וחברות ממשלתיות וציבוריות. קודם לכן הוא כיהן במשך יותר מעשור כיו"ר ארגון עובדי עיריית תל אביב-יפו. בר דוד, בן 61 שמתגורר בקריית אונו, נשוי להילה, אב לשישה וסב לשבעה. הוא רס"ן במילואים ובעבר היה מ"פ בחיל השריון. בנוסף לכך, הוא שימש כמרכז הנהגת הצופים וכמנהל מחלקה במנהל החינוך בעיריית תל אביב-יפו.

"אנחנו לא הולכים לשום מקום"

בר דוד פנה ליו"ר ההסתדרות היוצא, אבי ניסנקורן, ואמר: "בשבילי תמיד תהיה יושב ראש, ויותר מכך - חבר. עשית פה לילות כימים למען ציבור העובדים, השכירים, עובדי הקבלן, הגמלאים והנכים במדינת ישראל. הפכת את ההסתדרות לתנועה חברתית. בהנהגתך הגענו להישגים רבים ונשתדל ללכת בדרכך. אנו מאחלים לך הצלחה בכל אשר תלך ובטוחים שתמשיך, בדרכך, לפעול למען אזרחי מדינת ישראל".

בר דוד התייחס גם למתקפות הממשלה והמפלגות השונות נגד התנהלות הארגון בשנים האחרונות. "תוקפים את העבודה המאורגנת ואת הוועדים, אך לא עוד", אמר בר דוד. "אנחנו אויבי האומה? בדיוק ההפך. אנחנו גלגלי השיניים של המשק הישראלי. נכון, אנחנו צריכים גם לשנות. בכל שנותיי כיו"ר ועד עובדים וכיו"ר הסתדרות המעו"ף דיברתי על הצורך בשינוי התפיסה והחשיבה. אני רוצה שכל עובד יעשה את המקסימום על מנת שמקום העבודה שלו יתקדם ויתפתח. אך באותה נשימה, אני קורא למעסיקים ליצור עמנו שיח מכבד. אנחנו יודעים להוביל שינויים להצלחה". לדבריו, "יש בהסתדרות גל התארגנות שאין לו דוגמה באף איגוד עובדים בעולם. עובדים צעירים מצטרפים להסתדרות, הוקמה חטיבת הביטוח והוקם איגוד הסלולר".

יאיר טרצ'יצקי. באדיבות המצולמים
"הבעיה היא לא עם בר דוד, אלא עם השיטה". טרצ'יצקי/באדיבות המצולמים

עוד אמר בר דוד: "ממשלת ישראל צריכה להבין שאנחנו כאן ולא הולכים לשום מקום. אנחנו חכמים, יצירתיים ומוכנים לשינויים ולשיתוף פעולה. אני מושיט יד לכל ראש ממשלה ולכל שר אוצר שייבחרו: בואו יחד עמנו, לא רק לכבות שריפות, אלא להוביל מהפכה של ממש לטובת אזרחי וציבור עובדי מדינת ישראל. עם זאת, אני לא מציע לאף אחד לנסות אותנו. מי שלא יבין שזכות השביתה היא זכות יסוד בדמוקרטיות המערביות, יכיר את הכוח והעוצמה של הבית הזה".

יו"ר ההסתדרות היוצא, אבי ניסנקורן, בירך את בר דוד וציין כי "ארנון הוא האיש הנכון במקום הנכון. מנהיג עובדים שחי את השטח ויודע מה היא עבודה קשה. בתקופת כהונתו כיו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון דאג להחזיר את הכבוד האנושי לרבבות עובדים ברחבי הארץ והיה שותף חשוב ומשמעותי כמעט לכל מהלך ומאבק שהובלתי כיו"ר ההסתדרות. אני סמוך ובטוח כי ארנון יוביל את הבית הזה ואת כלל העובדים בישראל בדרך אחראית ורבת הישגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully