וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מנגנון ירושה פסול": עתירה נגד מינוי מחליפו של ניסנקורן בהסתדרות

24.3.2019 / 16:55

ביום רביעי הקרוב צפוי פורום מצומצם לאשר את מינויו של ארנון בר דוד כמחליפו של יו"ר ההסתדרות, שעזב למפלגת כחול לבן, לאחר שנדחתה הצעה לקיים בחירות כלליות לתפקיד על ידי כל חברי ההסתדרות. "החלטה נטולת תוקף ובלתי סבירה, המרוקנת מתוכן את הליך הבחירות"

עריכת וידאו: נועה לוי

ביום שלישי הקרוב יתקיים בבית המשפט המחוזי בתל אביב דיון בראשות השופטת רחל ברקאי בעניין בחירתו הצפויה של ארנון בר דוד, יו"ר הסתדרות המעו"ף, לתפקיד יו"ר ההסתדרות בפורום מצומצם של הנהגת בינ"ה (בית נבחרי ההסתדרות) ביום רביעי הקרוב, ולא על ידי כל חברי ההסתדרות.

ההחלטה התקבלה לאחר עזיבת ניסנקורן לפוליטיקה הארצית ולאחר שנדחתה הצעת סיעת
"בית חברתי" - סיעתם של שלי יחימוביץ' ואיתן כבל - לקיום בחירות כלליות לתפקיד. בעתירה שהגיש יו"ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ'יצקי באמצעות עורכי הדין עודד גזית ואלירם בקל נכתב כי "מדובר בהחלטה נטולת תוקף ובלתי סבירה, בשל שורה של שיקולים ומעליהם מרחפת העובדה הבאה: ההסתדרות אשר אין חולק על חשיבותה ותפקידה בחברה הישראלית בוחרת שוב, בפעם הרביעית, לרוקן מתוכן את הליך הבחירות הקבוע בחוקת ההסתדרות לתפקיד יו"ר ההסתדרות, ולייצר דה פקטו מנגנון ירושה פסול".

עוד בוואלה! NEWS:
לקראת יום האדמה: בצה"ל חוששים שהמתיחות בסוריה תבעיר את הגבול
הסודות הכמוסים של האיש שתפס את אייכמן וגייס את פולארד
השיט הפך לסיוט: מאות נוסעים חולצו מספינה שנתקעה לחופי נורבגיה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מנגנון ירושה פסול". ארנון בר דוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד נכתב כי "מנגנון זה מנוגד לדין ולעקרונות יסוד של שיטת המשפט, במסגרתו מספר מצומצם של אנשים, חלקם מינויים שכירים בהסתדרות, בוחרים את מי שיכהן בתפקיד החשוב למשך שנים. הסעיף בו נעשה שימוש על-ידי בינ"ה התקבל כ'הסדר זמני', אגב הליך משפטי קונקרטי בעבר, והוא נטול תוקף". בנוסף נטען כי "האופן בו הופעל שיקול הדעת של בינ"ה אגב יישום הסדר בחירת מחליף ליו"ר ההסתדרות היה בלתי סביר לחלוטין".

זוהי לא פעם ראשונה שסיעת "עוגנים" בהסתדרות, בראשה עמד אבי ניסנקורן וממנכ"ל אותה בני עיני - אחיו של עופר עיני - מנסה למנוע בחירות כלליות לתפקיד וליצור "מנגנון ירושה". בוואלה NEWS נחשף בעבר כי הוצעו לחברי הסיעות השונות תפקידים במאות אלפי שקלים כדי שיתנגדו לבחירות כלליות. בסופו של דבר המהלך לא צלח ובפעם הראשונה יצא ניסנקורן למערכת בחירות מול שלי יחימוביץ, בה ניצח.

עוד באותו נושא

ניסנקורן עזב לכחול לבן - והקמפיין להצלת חיי פועלים בוטל

לכתבה המלאה

"סימון מטרה ידועה מראש"

עוד כתב טרצ'יצקי בכתב העתירה כי המהלכים הנלווים להליך קבלת ההחלטה, כמו גם להליך הבחירה, מדברים בעד עצמם, "בעד חוסר חוקיות ההסדר וממילא בעד חוסר הסבירות בהפעלתו. כך, ממונה אדם לתפקיד מ"מ יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, ולמי שמנהל את ישיבות הנהגת ההסתדרות; כך, מוצהרות הצהרות פומביות בדבר היות אותו אדם 'יורש'; כך מנוהל הליך מזורז בלוח זמנים מהיר, המונע ממועמדים נוספים להעמיד עצמם לבחירה באופן ממשי, כל זאת, עוד בטרם התקיים הליך 'הבחירה' בבינ"ה - בבחינת ראיות נסיבתיות המלמדות שיטה, על סימון מטרה ידועה מראש, על מנגנון הנחוש להכתיר יורש, ועל הפעלה לקויה של שיקול הדעת של בינ"ה, תוך התעלמות מטובת ההסתדרות, ומטובת חבריה".

יאיר טרצ'יצקי. באדיבות המצולמים
עתר נגד המינוי הצפוי. יו"ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ'יצקי/באדיבות המצולמים

לדבריו, דווקא בימים בהם ההסתדרות מותקפת על פועלה על-ידי פוליטיקאים, פועלים כוחות אינטרסנטים לשמר את הכוח בידי קבוצה מצומצמת של אנשים, ולמנוע מציבור העובדים את הזכות לבחור את מנהיגו. "דווקא בימים אלה מתבצע 'תרגיל', בפעם הרביעית ברציפות, של בחירת 'יורש' בבינ"ה, לאחר כהונה קצרת מועד של יו"ר אשר נבחר על-ידי כלל ציבור העובדים, וכאשר נותרו למעלה משלוש שנים לכהונת המחליף בתפקיד (מתוך חמש שנות כהונה)".

בהמשך צפויים בהסתדרות לאשר את מינוי אריאל יעקבי, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, לתפקיד יו"ר האיגוד המקצועי בהסתדרות, ולמצוא מחליפה לתפקיד יו"ר נעמת, אותו עזבה גליה וולך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully