וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיט הפך לסיוט: מאות נוסעים חולצו מספינה שנתקעה לחופי נורבגיה

24.3.2019 / 11:39

המנועים של ה"וייקינג סקיי" הפסיקו לעבוד והיא החלה להיסחף לכיוון היבשה. שירותי ההצלה פינו כ-400 מכלל 1,373 הנוסעים והחלו לגרור אותה לנמל קרוב. 17 נוסעים נפצעו. "היה כאוס, זה לא היה כיף"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

כ-400 נוסעים חולצו מספינת פאר שנתקעה לחופי נורבגיה בעקבות תקלה במנועיה, ושירותי החילוצים נערכים היום (ראשון) לגרור אותה לנמל קרוב. ה"וייקינג סקיי", עם 1,373 נוסעים ואנשי צוות על סיפונו, שלחה אתמול אות מצוקה עם היסחפותה לעבר היבשה. לפי שירותי החילוץ, רבים מ-915 הנוסעים היו אמריקנים ובריטים.

עקבו אחרינו גם בפייסבוק: העמוד החדש של חדשות החוץ

17 נוסעים שנפצעו פונו לבית חולים, בעוד שמתאם מקומי של פעולות החילוץ אמר היום כי אחרים סובלים מחתכים קלים ומחבלות. אחד מהם פונה לבית החולים סנט אולאף בעיר טרונדהיים, המתקן הרפואי המתקדם ביותר באזור. "רבים מהם סובלים מטראומה ונזקקו לטיפול כשהם הגיעו לחוף", נמסר מהצלב האדום של נורבגיה.

הפינוי האווירי נמשך לאורך הלילה. הספינה הצליחה להתניע שלושה מארבעת מנועיה בשעות הבוקר, אולם היא עדיין זקוקה לסיוע. "הפינוי נמשך לבקשת הספינה, הם זקוקים לסירות גורר כדי להגיע לחוף", אמר דובר שירותי החילוץ פר פג'לד. הוא הוסיף כי התכנית היא לגרור את הספינה לעיר מולדה. שירותי החילוץ החלו לחבר כבלים לספינה מסירות הגרירה.

מתרסקים מצד לצד
נוסעי ספינת התענוגות Viking Sky תיעדו את רגעי 
האימה, שניות לאחר שמנועי הספינה חדלו מלפעול. רויטרס
ארוחת הצהריים נהרסה/רויטרס

מזג האוויר הסוער באזור השתפר בשעות הבוקר היום, כשמהירות הרוחות ירדה מ-14 מטר לשנייה, מ-24 מטר אתמול. המכון המטאורולוגי של נורבגיה צופה כי הרוחות ייחלשו בהמשך היום.

הנוסעים העלו לרשתות החברתיות תמונות וסרטונים מהחוויה הקשה בלב ים, כשהם נזרקו מצד לצד כשהספינה נספחה בגלים שהגיעו לגובה של שמונה מטרים. "אכלנו צהריים כשהיא התחילה לרעוד. מסגרות החלונות נשברו והמים נכנסו. היה כאוס. המסע במסוק, אעדיף לשכוח אותו. זה לא היה כיף", סיפר ג'ון קארי, אזרח ארצות הברית, לרשת NRK.

רצועת המים המכונה הוסטדביקה והאזורים הסמוכים לה מוכרים במזג האוויר הסוער שלהם והמים הרדודים המלאים בשוניות.

חברת "וייקינג קרוזס", בעלי הספינה, אמר אתמול כי ביטחון הנוסעים נמצא בראש סדר העדיפויות שלה.

  • עוד באותו נושא:
  • נורבגיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully