וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפרה בוטה": סוריה ביקשה דיון דחוף במועצת הביטחון על הגולן

הנציגות הסורית לאו"ם ביקשה מנשיאות המועצה לקבוע דיון דחוף לאור הכוונה האמריקנית להכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן. דיפלומטים אישרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי דיון כזה צפוי להתקיים. שלוש החלטות של מועצת הביטחון קראו בעבר לישראל לסגת מהרמה

צילום: טל שלו, שליחת וואלה!NEWS לוושינגטון, עריכה: איתי עמרם

סוריה פנתה למועצת הביטחון של האו"ם בבקשה לקיים דיון דחוף לאור הכוונה האמריקנית להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן - כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. ההחלטה של טראמפ הגיעה למרות החלטות של האו"ם הקרואות לנסיגתה של ישראל מהרמה.

טראמפ עם הגולן - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
אצל טראמפ אין ארוחות חינם: ישראל תשלם על המתנות בגולן ובי-ם
משוואה חדשה בגולן: הכרזת טראמפ עלולה להחזיר את הסורים לגדרות
נסראללה: הכרת ארה"ב בגולן - רגע מכונן בסכסוך הערבי-ישראלי

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ חותם על צו המכיר ברמת הגולן כריבונות ישראלית במהלך פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישתם בבית הלבן, 25 במרץ 2019. רויטרס
טראמפ חותם על צו המכיר ברמת הגולן כריבונות ישראלית, השבוע/רויטרס

במכתב שהגיע לידי סוכנות הידיעות, הנציגות הסורית לאו"ם מבקשת מנשיאות המועצה, שבה מכהנת צרפת, לקבוע דיון דחוף כדי "לדון במצב בגולן הסורי הכבוש וההפרות הבוטות האחרונות של ההחלטה הרלוונטית של מועצת הביטחון של האו"ם על ידי חברה קבועה". דיון שכזה עוד לא נקבע, אך דיפלומטים אמרו לסוכנות הידיעות שדיון צפוי להתקיים במועצה בנוגע לבקשה.

שלוש החלטות של מועצת הביטחון קראו בעבר לישראל לסגת מרמת הגולן, אשר מאז נכבש במלחמת ששת הימים לא זכה להכרה בינלאומית. ב-1981, אחרי החלת החוק הישראלי בגולן, אימצה מועצת הביטחון פה-אחד הצעה שקובעת כי המהלך בטל ומבוטל וללא השפעות חוקיות בינלאומיות. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר כי "מדיניות האו"ם לגבי רמת הגולן מתבססת על החלטות מועצת הביטחון, והמדיניות הזו לא השתנתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully