וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מזכירות במקום מיטות אשפוז": ההתבטאות מעוררת המחלוקת של השופט

26.3.2019 / 20:44

שופט השלום טל חבקין נאם בכנס לשכת עורכי הדין והתייחס לתביעות בנושא רשלנות רפואית. "אם ביה"ח במקום שתי מיטות אשפוז היה לוקח ארבע מזכירות כדי לאסוף תיעוד בתביעות - לא היתה בעיה", אמר. מערכת ביהמ"ש: "לא היה בדברים שום אמירה ערכית"

שופט שלום בהתבטאות מעוררת מחלוקת בכנס לשכת עורכי הדין/צילום: מחוז תל אביב והמרכז לשכת עורכי הדין

"אם כל בית חולים שנתבע בתיק רשלנות רפואית, במקום שתי מיטות אשפוז היה לוקח ארבע מזכירות שהתפקיד שלהן זה לאסוף תיעוד רפואי בתביעות - אז לא היתה בעיה. הכל עניין של סדרי עדיפויות". כך התבטא שופט בית משפט השלום בתל אביב, טל חבקין, בכנס שנערך לפני כשבועיים.

הדברים נאמרו בכנס של מחוז תל אביב של לשכת עורכי הדין, שעסק בתקנות החדשות של סדר הדין האזרחי שעתידות להיכנס לתוקף בספטמבר השנה. התקנות אמורות לייעל ולקצר את משך המשפט, בין היתר על ידי קביעת סדרי זמנים קצרים יותר להגשת מסמכים ובקשות, קיצור כתבי הטענות ועוד.

חבקין, המכהן כשופט שלום מאז דצמבר 2014, וגם היה חבר צוות ההיגוי שליווה את התקנת הטענות, הוזמן לנאום בכנס. "הרוח של התקנות היא רוח של שינוי מגמה", אמר. "של לחתוך בבשר החי". אז השיב השופט לשאלה מהקהל, ואמר: "120 יום להגשת כתב הגנה ואין לך את המסמכים? אז תתכוונן שיהיה לך. אין מה לעשות, זה מצריך שינוי. אין לי תשובה להכל, זה מצריך שינוי גם מצד הלקוחות. זה הכל עניין של סדרי עדיפויות וכסף".

עוד בוואלה! NEWS:
השקט הופר: רקטה בעוטף עזה; כוחות חי"ר ומילואים הוקפצו לדרום
המתיחות בדרום: צה"ל מרחיב את היקף הכוחות לקראת תרחיש של כניסה קרקעית
אחרי התקיפה בכלא קציעות: אסירי חמאס נשפטו, בשב"ס פשטו על תאים

לשכת עורכי הדין מחוז דרום ומכללת ספיר בכנס משותף לפתיחת שנת המשפט, מלון לאונרדו, באר שבע 1
 באוקטובר 2017. בני בן סימון, בני בן סימון
כנס לשכת עורכי הדין, 2017/בני בן סימון , בני בן סימון

לאחר מכן השתמש השופט בדוגמה: "לצורך העניין, ואני לא אומר שזה מה שצריך לעשות, בכלל, אני לא אומר שום אמירה ערכית, אבל אם לצורך העניין כל בית חולים שנתבע בתיק רשלנות רפואית, או משרד הבריאות, במקום שתי מיטות אשפוז היה לוקח ארבע מזכירות שהתפקיד שלהן זה לאסוף תיעוד רפואי בתביעות רשלנות רפואית - אז לא היתה בעיה. הכל עניין של סדרי עדיפויות".

לדברי עו"ד שנכח בכנס, דבריו של חבקין גרמו להרמת לא מעט גבות בקהל. "התגובות היו קשות", אמר עורך הדין. "היינו כולנו בהלם. איך אפשר לומר שלשלם לארבע מזכירות יותר חשוב ממיטות אשפוז? מכל הכנס הזה, זה מה שאנשים זכרו".

השופט חבקין מסר באמצעות דוברת מערכת בתי המשפט: "הדברים אכן נאמרו במסגרת הכנס, אולם כפי שסייג השופט בתחילת דבריו, לא היה בהם כדי להביע שום אמירה ערכית בדבר מערך האיזונים הנכון, או שראוי לשנות את סדרי העדיפויות בדרך כזו או אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully