וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: רוסיה שלחה שני מטוסים עם מאה חיילים אל ונצואלה

24.3.2019 / 19:18

עיתונאי מקומי ואתרים העוקבים אחרי טיסות גילו את הטיסות החשודות ממוסקבה לקראקס, שמגיעות בזמן שהלחץ הבינלאומי על משטר מדורו גובר. פוטין הוא בעלת ברית מרכזי של הנשיא הסוציאליסטי. בדצמבר הן ערכו תרגיל אווירי משותף שהכעיס את ארה"ב

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שני מטוסים של חיל האוויר הרוסי נחתו בנמל התעופה המרכזי של ונצואלה בשבת עם גורם ממשרד ההגנה הרוסי וכמאה חיילים - כך דיווחו אתרים העוקבים אחרי טיסות על רקע חיזוק הקשרים בין קראקס ומוסקבה. אתר העוקב אחרי טיסות ברחבי העולם חשף כי שני מטוסים המריאו משדה תעופה רוסי צבאי ביום שישי בדרך לקראקס, ואתר מעקב אחר הראה שאחד המטוסים עזב את קראקס היום.

הדיווח פורסם שלושה חודשים אחרי תרגיל משותף של שתי המדינות על אדמת ונצואלה, שאותה תיאר הנשיא ניקולס מדורו כסימן לחיזוק היחסים. בוושינגטון לעומת זאת מתחו ביקורת על החדירה הרוסית לאזור.

בסוכנות הידיעות הרוסית ספוטניק, שבשליטת הקרמלין, דווח כי על המטוסים היו גורמים רשמיים, "שהחליפו התייעצויות". הדיווח ציטט גורם בשגרירות הרוסית, שהוסיף: "לרוסיה יש כמה חוזים צבאיים שנמצאים בתהליך יישום", אמר.

לקריאה נוספת בנושא:
ונצואלה: מנהיג האופוזיציה עומד בפני חקירה על "חבלה" ברשת החשמל
הסרטון שמוכיח: ממשלת ונצואלה לא שרפה את משאית הסיוע, אלא האופוזיציה
יום חמישי ללא חשמל בוונצואלה: החולים מתים, המזון נרקב בחנויות

מטוס של רוסיה בנמל התעופה סימון בוליבר, קראקס, ונצואלה, 24 במרץ 2019. רויטרס
אחד המטוסים שנצפה בנמל התעופה, היום/רויטרס

העיתונאי המקומי חאווייר מיורקה כתב אתמול בטוויטר כי המטוס הראשון נשא את וסילי טונקושקורוב, מפקד כוחות היבשה בצבא רוסיה, והוסיף כי המטוס השני נשא 35 טונות של ציוד צבא. , לפי אתר מעקב הטיסה Flightradar24, מטוס נוסעים איליושין IL-62 ומטוס מטען אנטונוב AN-124 יצאו לקראקס ביום שישי משדה התעופה צ'קלובסקי ועצרו בדרך בסוריה.

על פי האתר ADSBEXCHING, שעוקב גם כן אחרי טיסות, מטוס המטען עזב את קראקס היום אחר הצהריים. כתב של רויטרס אמר שראה היום את מה שנראה כמטוס הנוסעים בנמל התעופה מאייקטיה. לא ברור מדוע הגיעו המטוסים לוונצואלה. משרד ההסברה של ונצואלה לא השיב לבקשת תגובה. גם משרד הביטחון ומשרד החוץ של רוסיה לא השיבו, כמו גם דובר הקרמלין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא רוסיה פוטין ונשיא ונצואלה מדורו בקרמלין, 5 בדצמבר 2018. רויטרס
בא לעזרת חבר. פוטין נפגש עם מדורו בקרמלין, דצמבר/רויטרס

ממשל טראמפ הטיל סנקציות משתקות על מגזר הנפט של המדינה החברה בקרטל יצואניות הנפט OPEC כדי לסלק את מדורו מהשלטון וקרא למנהיגי הצבא בוונצואלה לנטוש אותו לטובת מנהיג האופוזיציה חואן גוואידו. מדורו גינה את הסנקציות כאימפריאליזם אמריקני והוא זוכה לתמיכת רוסיה וסין. גוואידו, שהכריז על עצמו נשיא זמני בינואר, נהנה מהכרה של ארצות הברית ושל עשרות מדינות נוספות מאירופה ומדרום אמריקה. הנשיא טוען כי הוא "בובה" אמריקנית.

בדצמבר, שני מפציצים רוסיים המסוגלים לשאת ראשי קרב גרעיניים נחתו בוונצואלה כמפגן תמיכה בנשיא מדורו, למורת רוחה של ארצות הברית. ביום רביעי אמר הנשיא כי רוסיה תשלח תרופות "בשבוע הבא", מבלי לתאר כיצד יגיע המשלוח. הוא הוסיף כי מוסקבה שלחה כ-300 טונות של סיוע הומניטרי בחודש שעבר. באותו החודש, ונצואלה חסמה בגבולותיה כניסה של סיוע הומניטרי שאותו תיאם מנהיג האופוזיציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully