וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונצואלה: מנהיג האופוזיציה עומד בפני חקירה על "חבלה" ברשת החשמל

התובע הכללי במשטר מדורו ביקש מהעליון אישור לפתוח בחקירה נגד גוואידו, בטענה שהוא אחראי להשבתה הנרחבת במדינה. הוא, מצדו, אומר כי השחיתות וחוסר התפקוד של הממשל הסוציאליסטי הם המקור להפסקת החשמל שגבתה את חייהם של חולים

ממשלת ונצואלה הכריזה על יום שבתון לעובדים, בעקבות הפסקת חשמל נרחבת/צילום: רויטרס

התובע הכללי של ונצואלה הודיע היום (שלישי) כי הוא יבקש מבית המשפט העליון לפתוח בחקירה נגד מנהיג האופוזיציה חואן גוואידו. זאת בחשד שהוא אחראי ל"חבלה" במערכת החשמל במדינה, שנמצאת בעלטה כמעט מוחלטת מאז יום חמישי. גוואידו, שהכריז על עצמו כנשיא הזמני בינואר, מאשים את ממשלתו של ניקולס מדורו בניהול כושל ובשחיתות, שהובילו לדבריו למשבר האנרגיה החריף.

הודעתו של התובע הכללי טארק סאאב הגיעה שעות אחרי שמדורו אמר בנאום לאומה כי "הגיעה שעת הצדק" ושהרשויות יפעלו נגד "האדם שעומד מאחורי המתקפה הפושעת הזו נגד מערכת החשמל של ונצואלה". לטענת הנשיא הסוציאליסטי, נעשה שימוש בטכנולוגיה אמריקנית כדי לפגוע ברשת החשמל, אך הוא לא ביסס את דבריו. ההשבתה הנרחבת הובילה גם למותם של מאושפזים בבתי החולים, שבחלקם גם הגנרטורים לא פועלים.

לא ברור אם גוואידו, שהפר את איסור היציאה שלו מהמדינה בחודש שעבר כשביקר במדינות השכנות, ייעצר על ידי הרשויות. ממשל טראמפ הזהיר מפני תגובה חריפה במקרה של איומים נגד יו"ר האסיפה הלאומית, הרואה בעצמו כנשיא הזמני הלגיטימי.

במקביל, ארצות הברית נערכת להטלת סנקציות "משמעותיות ביותר" על המוסדות הפיננסיים של ונצואלה בימים הקרובים. השליח המיוחד של הממשל, אליוט אברמס, לא פירט מעבר לכן. וושינגטון כבר הטילה עיצומים על קראקס כדי לצמצם את יצוא הנפט שלה, ועל רשימה הולכת וגדלה של אנשים ושל חברות הקשורים למשטר.

עלטה בבירת ונצואלה, קראקס, בעקבות הפסקת חשמל, 8 במרץ 2019. רויטרס
המדינה בעלטה מאז יום חמישי. חשיכה בקראקס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully