וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרטון שמוכיח: ממשלת ונצואלה לא שרפה את משאית הסיוע, אלא האופוזיציה

תחקיר של ניו יורק טיימס סדק את גרסת מתנגדיו של מדורו, כולל ממשל טראמפ, אחרי שנראה כי משאית עם אספקה הומניטרית הוצתה בעקבות בקבוק תבערה שהשליך אחד המפגינים. וושינגטון: "הבריונים של מדורו מונעים כניסת מזון ותרופות"

הצתת שיירת הסיוע ההומניטרי לוונצואלה בסוף החודש שעבר הייתה במהלך הפגנה של האופוזיציה, זאת בניגוד להאשמות של ארצות הברית שלפיהן המשטר של ניקולס מדורו אחראי לכך - כך עולה מתחקיר של ניו יורק טיימס, שפורסם אתמול (ראשון) אחרי שבחן תיעוד שלא נראה עד כה, ובו נראים אנשי אופוזיציה משליכים בקבוק תבערה שהצית "בשוגג" את משאית האספקה.

בסרטון נראה בקבוק התבערה מושלך לעבר המשטרה, שחסמה גשר שחיבר בין קולומביה לוונצואלה. עם זאת, בסרטון שהגיעו לניו יורק טיימס נראה בד שהיה בבקבוק כשהוא עף לעבר המשאית. עוד דווח כי אותו מפגין נראה משליך בקבוק תבעה לעבר משאית אחרת 20 דקות מוקדם יותר.

סגן נשיא ארצות הברית מייקס פנס אמר אז כי מדורו רוקד בזמן שאנשיו "רוצים אזרחים ושורפים מזון ותרופות שהיו בדרך לאזרחי ונצואלה". גם סרטון שפרסמה מחלקת המדינה האשים את מדורו, שמסרב להכניס את הסיוע הבינלאומי לארצו, באחריות להרס האספקה.

הפגנה נגד הממשל הונצואלי בקראקס 11 מרץ 2019. אתר רשמי
המשאית עולה באש אחרי שהוצתה מבקבוק התבערה, בחודש שעבר/אתר רשמי

דובר מטעם המועצה לביטחון לאומי אמר לניו יורק טיימס בתגובה לתחקיר: "מדורו אחראי ליצירת התנאים לאלימות. הבריונים שלו מונעים כניסה של טונות של מזון ותרופות, כשאלפי מתנדבים אמיצים מנסים להגן ולספק את הסיוע למשפחות בוונצואלה".

המתיחות במדינה גברה אחרי שמנהיג האופוזיציה חואן גוואידו הכריז על עצמו בינואר כעל הנשיא הזמני, וזכה להכרה של ארצות הברית ועשרות מדינות נוספות שלא מכירות בניצחונו של מדורו בבחירות בשנה שעברה. עם זאת, נשיא ונצואלה נתמך על ידי רוסיה וסין, וצמרת כוחות הביטחון נותרה בשלב זה לצדו למרות הסנקציות האמריקניות.

בחמשת הימים האחרונים חווה ונצואלה הפסקת חשמל ברחבי המדינה, שמחריפה את המשבר ההומניטרי הקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully