וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סייע לחיזבאללה בסרטונים נגד ישראל: אישום נגד תושב אום אל פחם

22.3.2019 / 22:30

מחמוד ג'בארין בן ה-36 ניהל קישר עם שני בכירים בארגון חיזבאללה, ושלח להם תמונות וסרטונים ששימשו את הארגון כלוחמה פסיכולוגית נגד ישראל. הוא מואשם בעבירות ביטחוניות חמורות ובמשפטו יעיד גם דובר צה"ל בערבית

בווידאו: מחמוד ג׳בארין בן ה-36, מאום אל פחם, מואשם בעבירות ביטחוניות חמורות/צילום: יואב איתיאל

כתב אישום הוגש היום (שישי) נגד תושב אום אל פחם בן 36, שנטען כי סייע לארגון חיזבאללה מתוך ישראל. בין היתר הצליח לצלם בתחנת כוח של חברת החשמל, בחברת ביוטק ביוקנעם ובגדר הגבול עם לבנון. חיזבאללה עשה שימוש בצילומים שלו - ודובר צה"ל בערבית יעיד במשפט כנגדו.

המלחמה הפסיכולוגית שמנהל חיזבאללה מול צה"ל סיבכה את מחמוד ג'בארין בן ה-36, נשוי ואב לילד, בעבירות ביטחוניות חמורות. פעמיים לא שעה לאזהרות: ב-2012 תוחקר על ידי שב"כ, והוזהר לבל ימשיך לתמוך בפעילות טרור של חיזבאללה. ב-2016 שוב זימן אותו שב"כ לחקירה, הובהר לו שהארגון הינו אירגון טרור המוגדר כאויב, וכל קשר עם מי מהארגון הינו עבירה.

עוד בוואלה! NEWS:
חשיפת הסודות של חיזבאללה: ישראל מכשירה את השטח לתקיפה בגולן
מחוץ לחוק: בריטניה תחרים את חיזבאללה ותכיר בו כארגון טרור
חיזבאללה: החלטת בריטניה להגדירנו ארגון טרור - התרפסות בפני ארה"ב

מחמוד ג׳בארין בן ה-36, מאום אל פחם, מואשם בעבירות בטחוניות חמורות. יואב איתיאל, יואב איתיאל
ג'בארין. מואשם ששיתף פעולה עם חיזבאללה/יואב איתיאל, יואב איתיאל

אף הובהר לו כי אי הדיווח אודות הצעת שיתוף פעולה מטעם גורם בחיזבאללה בעייתי. אבל הוא התעלם מהאזהרות - ובתום חקירה משולבת עם היחידה המרכזית של מחוז חוף במשטרה, היום הוגש נגדו כתב האישום בבית המשפט המחוזי בחיפה.

הפרקליטות האשימה אותו במספר עבירות של מגע עם סוכן חוץ, מספר עבירות של מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, עבירות של גילוי הזדהות עם ארגון טרור ועשר עבירות של תמיכה בארגון טרור. כתב האישום, הוגש באישור היועץ המשפטי לממשלה, נוכח אופי העבירות.

בכתב האישום נטען כי מאמצע שנת 2018 נוקט אירגון חיזבאללה במהלך של לוחמה פסיכולוגית נגד ישראל, המהווה רכיב מהותי באסטרטגית הפעילות של החיזבאללה כנגד ישראל. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אילנה פיקוס-רויטבלט, חיזבאללה גייס את ג'בארין לפעילות הזו, על רקע תמיכתו האידיאולוגית בארגון ואהדתו-הערצתו לעומד בראשו - חסן נסראללה.

עוד באותו נושא

"תקבלו אותנו בחיפה": הסרטון החדש של תומכי חיזבאללה

לכתבה המלאה

צילם תמונות ברחבי הארץ - ושלח לאנשי התקשורת של חיזבאללה

מכתב האישום עולה כי הוא קיים קשר עם שני בכירים בארגון: עלי שעיב, הדובר הלא-פורמאלי וכתב רשת הטלוויזיה "אלמנאר" ותחנת הרדיו "אל נור" של חיזבאללה, ובלאל עבד אלסאטר המשמש כדובר "הרשות לתמיכה בהתנגדות", גוף המזוהה עם חיזבאללה ועוסק באיסוף תרומות.

עוד עולה מכתב האישום כי המטרה הייתה לבצע פעולות שיסייעו למטרות של חיזבאללה בלוחמה הפסיכולוגית נגד ישראל מול פרסומי דובר צה"ל, וכי ג'בארין צילם תמונות וסרטונים ברחבי הארץ אותם שלח לשניים שפירסמו אותם, כחלק מקמפיין לזריעת פחד וחרדה בלב הציבור בארץ.

לטענת התביעה, מקיץ 2018, נהגו מחמוד ג'בארין ועלי שעיב להתכתב באופן אישי באמצעות וואטסאפ, ובמסגרת ההתכתבות סיפר שעיב לג'בארין אודות סגן אלוף אביחי אדרעי, המשמש כראש תחום תקשורת ערבית בדובר צה"ל, זוכה לחשיפה באמצעי התקשורת בעולם הערבי והמפרסם תכנים כנגד חיזבאללה, ולדבריו, צוחק עליהם. סא"ל אדרעי צפוי להעיד במשפט.

הסרטון של תומכי חיזבאללה

אתר רשמי
ג׳בארין סיפק לעלי ולבלאל תמונות וסרטונים מישראל, שאת חלקם צילם בעצמו, כדי שישמשו אותם בלוחמה הפסיכולוגית

עוד עולה ששעיב גייס את ג'בארין לסייע לחיזבאללה מנגד וכי ג'בארין סיפק לעלי ולבלאל תמונות וסרטונים מישראל, שאת חלקם צילם בעצמו, כדי שישמשו אותם בלוחמה הפסיכולוגית תוך העברת מסר לפיו לחיזבאללה יש אפשרות להגיע לכל מקום בישראל. עוד עולה מכת האישום שבנוסף פרסם ג'בארין דברי שבח, תמיכה ואהדה ברשתות חברתיות, המזדהים עם הארגון.

מכתב האישום עולה כי ב-2005 לערך, המיר ג'בארין את דתו ממוסלמי סוני, למוסלמי שיעי, בחר בעלי ח'מינא'י, מנהיג איראן, כבעל הסמכות הדתית שלו, קרא את פסקי ההלכה וההתבטאויות של חמינאי, קרא תכנים שיעיים, צפה בדרשות ויצר קשרים עם מוסלמים שיעים נוספים מהעולם. בד בבד החל לגלות עניין בחיזבאללה ובנסראללה, ופיתח הזדהות עם פעולות הארגון ומטרותיו.

ג'בארין עקב אחרי הארגון ברשתות השונות - בפייסבוק, טוויטר, וצפה בערוצי הטלוויזיה של חיזבאללה. הוא צפה בנאומי נסראללה ובסרטונים של חיזבאללה ואף פרסם בפייסבוק הודעות תמיכה והזדהות עם ארגון החיזבאללה, והשתייך לקבוצת ווטסאפ בשם "אלמנאר".

הלוחמה הפסיכולוגית של חיזבאללה החריפה עם פרוץ מבצע "מגן צפוני" בדצמבר, במסגרתו חשף וניטרל צה"ל את מנהרות החיזבאללה בגבול לבנון. באותה עת, בכירי אירגון חיזבאללה נמנעו ממסירת אמירות פומביות, ואילו הכתב הצבאי של שופרו התקשורתי, עלי שעיב, הצהיר כי הוא מנהל את אותה לוחמה פסיכולוגית והוצג בלבנון כגיבור המלחמה נגד ישראל, והמנצח בה. לשעיב 34,000 עוקבים בטוויטר, ויותר מ-4,000 בפייסבוק, והוא נחשב דובר לא רשמי של הארגון.

איתור המנהרה האחרונה במבצע מגן צפוני, כפר רמיה, לבנון, צ"הל 13 ינואר 2019. דובר צה"ל, דובר צה"ל
איתור מנהרה על ידי צה"ל במבצע מגן צפוני/דובר צה"ל, דובר צה"ל

מכתב האישום עולה שהקשר עם הדובר בלאל עבד אלסאטר החל קודם לכן, בתחילת שנת 2018. אז, לאחר שג'בארין פנה לבלאל והציע לו חברות בפייסבוק, אלסאטר הציג עצמו כאיש תקשורת לבנוני-שיעי, התומך בחיזבאללה ובנסראללה, הם התכתבו תכופות באמצעות מסנג'ר, אלסאטר שאל אותו למשל מהו שמו של הבסיס הצבאי הגדול בישראל (ג'בארין השיב שאינו יודע).

אחרי כמה חדשים, צירף אלסאטר את הנאשם לקבוצת ווטסאפ בה שימש כמנהל הקבוצה שבה פורסמו תכנים הקשורים לנסראללה ונאומיו, פרסומים נגד ישראל כמו נושא המנהרות שהתגלו בצפון, ותמונות מתהלוכות של פעילי חיזבאללה בלבנון. מפעם לפעם פרסם ג'בארין תכנים בקבוצה, ופעם לפעם פרסם בחשבונות הפייסבוק שלו תכנים שפורסמו בקבוצה.

מטרת הסרטונים: לעורר פחד ובהלה בקרב הישראלים

בקיץ 2018 הכירו ג'בארין ועלי שעיב במסגרת קבוצת הווטסאפ הזו. שעיב פנה אליו אח"כ במסנג'ר, הציג עצמו כתושב לבנון וכן ככתב הצבאי של רשת אלמנאר והם המשיכו בהתכתבויות. לפי כתב האישום ג'בארין הסכים לסייע למאמץ התקשורתי והמלחמתי של אירגון חיזבאללה בלוחמה הפסיכולוגית נגד ישראל, וכהבעת הסתייגות מן הפעולה המבצעית שצה"ל נקט בגבול.

במהלך התקופה האמורה, הפעיל חיזבאללה גורמים בשטח ישראל כדי שיצלמו מקומות שונים ברחבי ישראל, ולאחר מכן הצילומים פורסמו באמצעות אנשי תקשורת הפעילים ברשתות החברתיות כמו שעיב ואלסאטר, תוך ניסיון להציגם כתמונות וסרטוני וידאו שצולמו על-ידי פעילי חיזבאללה אשר חדרו לתוככי מדינת ישראל, ובכך לעורר פחד ובהלה בקרב הציבור וההנהגה בישראל, ולערער את תחושת הביטחון והיציבות הפנימית במדינה.

הסרטון של תומכי חיזבאללה נגד מבצע מגן צפוני. אתר רשמי
מתוך הסרטון של חיזבאללה/אתר רשמי
עורך דינו של ג'בארין: "חלק מהאישומים לא יחזיקו מעמד במשפט"

הצילומים זכו לחשיפה בקרב תושבי לבנון ובקרב הציבור הישראלי. בניסיון לתת מענה ללוחמה הפסיכולוגית, נדרש אדרעי לפרסם תגובות שמפחיתות מערכם של הסרטונים והתמונות. כך, צילם ג'בארין תמונה בתחנת הכח של חברת החשמל בחדרה וסיפר למפעיליו שמדובר בתחנת הכוח "הסמוכה לעזה". עלי שעיב פרסם את התמונה - עם הכיתוב "בחיפה נפגש".

בתמונה נוספת של תחנת הכוח נכתב: "כל החלומות יהפכו למציאות - אינשאללה. חיפה - ההתנחלויות שלכם תחת רגלינו".

מהאישום עולה שג'בארין צילם גם סרטון של נסיעה בחיפה בלילה, תמונות של גדר הגבול עם לבנון, סרטון תוך נסיעה בכביש 65 כולל כלא מגידו, סרטון וידאו של כלא הדרים תוך נסיעה בכביש 4, סרטון וידאו של הדרך הנשקפת מהרכב בנסיעה על כביש 6, סרטון של של מנהרת איכסאל וכשברקע הסרטונים שירים המזוהים עם השיעה והחיזבאללה, סרטון של נוף תל אביב ממרום בנין בן 15 קומות בפתח תקווה ותמונות מבנין חברת ביו-טק בפארק העסקים יוקנעם.

בדיון שהתקיים במקביל להגשת כתב האישום הוסר צו איסור הפרסום, והתובעת נועה בורג ביקשה להורות על מעצרו של מחמוד ג'בארין עד לתום ההליכים המשפטים נגדו. אמו ואשתו נכחו באולם, התלחשו עמו ונופפו לו. "היה קשה במעצר, בטח", ענה לשאלה. בתום הדיון הקצר השופט נאסר ג'השאן קבע כי דיון על הבקשה עוד יתקיים וכי עד החלטה אחרת הוא יוותר במעצר.

סניגורו, עו"ד אחמד כליפה, אמר אחרי הדיון כי התיק "נופח", וכי "הניסיון לייחס לו מאבק בצה"ל ובדובר צה"ל מצביע על החוסר בחומרים ובחוסר 'הבשר' בתיק". לדבריו, "בסופו של דבר חלק מהאישומים לא יחזיקו מעמד במשפט וחלק תשתכנע הפרקליטות לחזור בה מהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully