וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם אימץ את מסקנות ועדת החקירה שבחנה את ההפגנות בגבול עזה

22.3.2019 / 13:10

23 מדינות הצביעו בעד קבלת מסקנות הוועדה שמצאה כי ייתכן שישראל ביצעה פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות במהלך ההפגנות השבועיות בגבול עזה. מועצת זכויות האדם גינתה את השימוש המכוון בכוח מופרז שעושה ישראל נגד מפגינים. משרד החוץ: "הוועדה מתעלמת מהמציאות בשטח"

שנה להפגנות הגדר/רויטרס

מועצת זכויות האדם של האו"ם אימצה היום (שישי) את מסקנות ועדת החקירה הבינלאומית שבחנה את ההפגנות בגבול רצועת עזה, לפיהן ייתכן שכוחות הביטחון הישראליים ביצעו פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות. בהצבעה תמכו 23 מדינות, תשע התנגדו ו-15 נמנעו.

המועצה גינתה את "השימוש המכוון שעושה ישראל בכוח קטלני בלתי חוקי ובכוח מופרז נוסף" נגד המפגינים וקראה להעמיד לדין את המעורבים בעניין. זאת בעקבות הריגתם של 189 פלסטינים ופציעתם של יותר מ-6,100 נוספים בהפגנות השבועיות ברצועת עזה בשנה החולפת.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה כי "מועצת הביטחון של האו"ם שבה היום על הריטואל האבסורדי והצבוע של ועדת חקירה המבודדת את ישראל בהחלטות שנקבעו ואומצו מראש תוך התעלמות מהמציאות בשטח". עוד ציינו כי התנגדותן של תשע מדינות להחלטה וכי רוב חברות הפורום לא הצביעו בעד ההחלטה. "זאת
הצבעת אי-אמון בדוח", כתבו. "ישראל תמשיך לממש את זכותה להגנה עצמית ותגן על אזרחיה מפני טרור ותוקפנות. ישראל לא תשתף פעולה עם המועצה בנושא".

עוד בוואלה! NEWS
"להכפיל אוכלוסיית הגולן": תושבים קוראים לפעול בעקבות הכרזת טראמפ
פרשת הצוללות: העליון דן בערעור על שחרור גנור ממעצר
רוכב אופניים בן 36 נהרג בתאונת דרכים קטלנית בצומת זיכרון יעקב

מהומות על הגדר. דובר צה"ל, אתר רשמי
חשש לפשעי מלחמה. הפגנות בגבול רצועת עזה/אתר רשמי, דובר צה"ל

לפי הדוח, שהועבר לידי הנציבות העליונה לזכויות אדם, "המפגינים הפלסטינים לא הציבו איום ממשי על הכוחות הישראליים כשהם נורו ולא השתתפו ישירות בפעולות עוינות". עוד נכתב כי לוועדת החקירה יש מידע חשאי על האחראים למעשי ההרג, כולל צלפים וקצינים, שהועבר לידי הנציבה מישל באצ'לט. היא אמורה לחלוק אותו עם בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

ההפגנות השבועיות בגדר החלו בשנה שעברה בדרישה להסרת המצור מעל רצועת עזה ולזכות השיבה. לטענת ישראל, היא מפעילה כוח סביר כדי למנוע חדירה של מחבלים לשטח המדינה ופיגועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully