וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להכפיל אוכלוסיית הגולן": תושבים קוראים לפעול בעקבות הכרזת טראמפ

תושבי רמת הגולן הביעו שביעות רצון גדולה לנוכח הצהרת נשיא ארה"ב כי הגיע הזמן שמדינתו תכיר בריבונות ישראל על הגולן. "מדובר באירוע היסטורי", אמר ראש המועצה לשעבר. "חותמת חשובה שמקבעת את הישארותנו בגן עדן כאן ברמת הגולן", התמוגג אחד התושבים

עשית היסטוריה בהודעת על הרצון להכיר בריבונות בגולן/צילום: לע"מ, עריכה: ניב מעוז

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו אמש (חמישי) כי "הגיע הזמן שארצות הברית תכיר באופן מלא בריבונות הישראלית ברמת הגולן". הצהרתו של טראמפ הגיעה לאחר דיווחים כי ארצות הברית עשויה להכריז על ההכרה בריבונות הישראלית בגולן בפגישת טראמפ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבוע הבא.

תושבי רמת הגולן הביעו הערב שביעות רצון לנוכח ההצהרות. "מדובר באירוע היסטורי", אמר אלי מלכה, שעמד בראש ועד יישובי הגולן בזמן המשא ומתן בין ישראל לסוריה וכיהן שנים ארוכות בתפקיד ראש המועצה האזורית עד דצמבר 2018. "הישג משמעותי למדינת ישראל ולהתיישבות המשגשגת בגולן. נמשיך ונעשה להעמקת השורשים והרחבת הפיתוח וההתיישבות בחבל ארץ קסום זה", הוסיף.

עוד בנושא:
דיווח: ארה"ב עשויה להכריז על הכרה בגולן במהלך ביקור נתניהו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו ושר החוץ האמריקני מייק פומפאו במעון ראש הממשלה, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

דודי מורד מקיבוץ אלרום שבצפון רמת הגולן אמר בעקבות הציוץ של טראמפ כי "זו עוד חותמת חשובה שמקבעת את הישארותנו הנצחית בגן עדן כאן ברמת הגולן. אני מקווה שעכשיו המדינה תשקיע יותר משאבים בגולן ותחזק אותו. אנחנו בהחלט שמחים, אבל צריך לומר שמה שטראמפ אומר היום אנחנו ידענו והרגשנו במשך השנים . היום קיבלנו הכרה בינלאומית בריבונות שלנו בגולן.

"ההכרה האמריקאית בריבונות ישראל על הגולן, היא חג גדול למדינת ישראל, ומשמחת כל ישראלי פטריוט", בירך אורי הייטנר, מקיבוץ אורטל שכיהן כדובר ועד ישובי הגולן בשנות ה-90. "צעד זה הושג ב-52 שנות נחישות, שהחלה בקומץ חלוצים שעלו להתיישב בגולן חמישה שבועות אחרי שחרורו, ובכל שנות ההתיישבות, האחיזה, החלת הריבונות הישראלית והמאבקים הציבוריים נגד נסיגה מהגולן, שהצילו את מדינת ישראל מפני אסון לאומי".

הייטנר הוסיף כי "טראמפ ראוי לכל שבח על צעדו החשוב. בנוסף להכרזתו, עלינו לפעול להכרה דומה של בתי הנבחרים בארצות הברית. כעת עלינו להמשיך ולהעמיק את אחיזתנו בגולן בהכפלת מספר התושבים היהודים. אני מאמין, שיום יבוא שבו גם סוריה תשלים עם המציאות, והגבול הנוכחי עם סוריה יהיה לגבול של שלום".

עוד באותו נושא

"הגיע הזמן להכרה אמריקנית": בישראל מברכים על הצהרת טראמפ

לכתבה המלאה
משקיף של האו"ם בנקודת תצפית בהר בנטל, רמת הגולן, בסמוך למעבר הגבול קוניטרה עם סוריה, 2014. אי-פי, AP
חייל או"ם ברמת הגולן/AP, אי-פי

ליאור רוכמן מנהל אגף תיירות גולן אמר כי להצהרתו של טראמפ בנוגע תהיה השפעה משמעותית על התיירות בגולן שתביא לעליה ניכרת במספר המבקרים. לדבריו, "לאחרונה התווספו עוד מאות חדרי לינה בגולן וישנם נוספים בשלבי הקמה שיהיו ערוכים לקלוט את מס התיירים הגבוה.הטבע בגולן בשיאו בעקבות החורף וגשמי הברכה מה שיבטיח שעונת התיירות הקרובה תהיה מוצלחת במיוחד.
אנו ממשיכים להשקיע ולפתח אטרקציות תיירותיות בגולן כמו עין קשתות, אטרקציות לילה בפארק הירדן ועוד".

ראש המועצה האזורית הנוכחי, חיים רוקח, אמר שמדובר ב"השלמה של העברת השגרירות האמריקאית לירושלים". עוד סיפר כי במטבע שנמצאה בשמורת גמלא התנוססה הכתובה: "לגאולת ירושלים הקדושה". ולדבריו, "יש קשר בין ירושלים והגולן וטראמפ חיזק את הקשר. כעת הממשלה צריכה לחזק את הגולן ולהכפיל בו את האוכלוסייה ולעזור לנו, ראשי הרשויות, לפתח את הגולן"

ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב, אמר כי "הכרזה על הכרה בריבונות ישראלית ברמת הגולן תביא לקפיצת מדרגה נוספת בתנופת פיתוח הגולן וקצרין בירתה". עוד הוסיף תושב רמת הגולן, חבר קיבוץ אלרום, דודי מורד כי "זו עוד חותמת חשובה שמקבעת את הישארותנו הנצחית בגן עדן כאן ברמת הגולן". עוד קיווה כי המהלך יוביל לכך שהמדינה "תשקיע יותר משאבים בגולן ותחזק אותו. אנחנו בהחלט שמחים, אבל צריך לומר שמה שטראמפ אומר היום אנחנו ידענו והרגשנו במשך השנים".

תמיכה גם בקרב בדרוזים

"אנחנו בעד", אמר לוואלה! NEWS תושב מג'דל שאמס נשוי ואב לשישה שהסכים להתראיין בעילום שם כיוון שהוא עובד מדינה. "אני עכשיו במסיבת שמחה ואנשים פה לא ממש מדברים על זה. בכלל אצלנו הרוב חיים את היומיום ומרוצים ממדינת ישראל. זו המדינה הטובה ביותר ולא רק לעומת סוריה ולא רק לדרוזים. אבסולוטית זו מדינה שטוב לחיות בה. היום רוב הציבור הדרוזי ברמת הגולן מעוניין בריבונות ישראלית. במיוחד הצעירים עד גיל 40. את המתנגדים תמצא בקרב המבוגרים יותר, אולי בגלל שהם זוכרים את האכזריות של המשטר הסורי ומפחדים שיום אחד יתהפך המצב ואסד ייפרע מהם".

לדבריו, "בינתיים לא שמענו את אסד מתבטא אז אולי גם מבחינתו הציוץ הזה לא ביג דיל. חוץ מזה, גם אם תהיה כאן ריבונות ישראלית זה לא סוף פסוק. גם מבחינתנו וגם מבחינתו של אסד. את זה צריך לזכור. אני בהחלט יכול להעלות על הדעת מצב בו הוא נוחת בנתב"ג לחתום על הסכם שלום ונותנים לו בחזרה את רמת הגולן. הכלת הריבונות אפילו מעלה את ערכה של הרמה כקלף מיקוח".

חיילים ישראלים בגבול רמת הגולן, 10 במאי 2018. רויטרס
"לא שמענו את אסד מתבטא". כוח צה"ל ברמת הגולן/רויטרס

"זה עניין מאד מזיק, בין כה וכה רמת הגולן עם ישראל ואף אחד לא מחזיר אותה", אמר סלים ספדי, בן 56 ואב ל-3 מהכפר מסעדה, פעם ראש המועצה המקומית שם. "אני אומר לטראמפ תתעסק בדברים הפנימיים שלך ותשמור על ארצות הברית ותעזוב את ישראל להסתדר עם עצמה. מה עכשיו התועלת לפתוח את תיק הגולן ולהתחיל עכשיו מחאה בינלאומית? מה זה עוזר לנו? טראמפ מחליט? הרי כך או כך ישראל לא תצא מהגולן".

הוא הוסיף כי "העניין יותר גדול מישראל ולדעתי יותר גדול מארצות הברית. יש דה פקטו. אני ישראלי וציוני ואוהב את המדינה שלי אבל אני חושב שכל התעסקות בעניין רק מזיקה עכשיו. עכשיו סוריה תעלה את העניין באו"ם, העולם ייתנגד. יצאו עם החלטה שזו אדמה סורית. מי צריך את זה? בכלל, משרד הבטחון לא רוצה שייתעסקו בעניין הזה. כשהיתה אמורה להיות על כך החלטה בקונגרס האמריקאי משרד הבטחון פנה לאמריקאים, הודיע שלא יורדים מרמת הגולן ואין צורך לפתוח את הנושא.

ספדי ביקש שלא למהר ולהגיע למסקנות מרחיקות לכת עקב ההצהרה. "אצלנו מעט בכלל מדברים על זה ואף אחד לא מתייחס לזה. אנשים פה לא רוצים שום דבר חוץ מלחיות את החיים שלהם. אנשים פה ברגים קטנים ואף אחד לא שואל אותם אם יהיה שלום, או אם תהיה מלחמה, או אם לעשות הכרזות או לא. מי אנחנו בכלל האנשים ברמת הגולן? מה אנחנו, בסך הכול 20 אלף תושבים. בצחוק אומרים פה שתאסוף את כולנו ואנחנו שווים לבניין אחד בתל אביב. גם הצעירים וגם הגדולים אנחנו בעד המדינה. כך עם נתניהו, כך היינו עם אולמרט, רבין. כך עם כל ממשלות ישראל. אנחנו זוכרים שכולם דיברו על להחזיר את רמת הגולן תמורת שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully