וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעבורת מתהפכת - והנוסעים נסחפים למים: תיעוד האסון בחידקל

כמעט מאה בני אדם נהרגו בטביעת כלי השיט בצפון עיראק, שככל הנראה נשא על גבו כמות נוסעים הגבוהה פי שניים מהקיבולת שלו. "ראיתי ילדים מתים במים במו עיניי", סיפר אחד הניצולים. לפי חלק מהדיווחים, נעצרו תשעה עובדים בחברה שהפעילה את המעבורת

לפחות תשעים בני אדם טבעו למוות במעבורת עמוסה בנוסעים בנהר החידקל ליד מוסול/צילום: טוויטר

מניין ההרוגים בטביעת המעבורת בנהר החידקל שבצפון עיראק עלה ל-94 - כך דווח הלילה (שישי) בכלי תקשורת בעיראק. על פי משרד הפנים העיראקי, על כלי השיט היו כ-200 בני אדם ורוב הקורבנות הם נשים וילדים. בתיעוד מהאסון נראית המעבורת כשהיא שוקעת מעט, ונוסעיה נסחפים לתוך המים עד שלבסוף היא מתהפכת על גביהם.

המעבורת העמוסה במשפחות הייתה בדרכה לאי התיירותי אום רבאן, במרחק של כארבעה קילומטרים ממרכז העיר, כחלק מחגיגות השנה הכורדית החדשה. ברשות להגנה אזרחית במוסול אמרו כי רוב הקורבנות, מתוכם 19 ילדים ו-64 נשים, לא ידעו לשחות. 55 בני אדם חולצו בשלום. לפי אחד המקורות ברשות, המעבורת הועמסה בכמות הגדולה פי שניים מהקיבולת שלה.

עוד בוואלה! NEWS:
"מאבק נגד השעון": מאמצים נואשים למצוא ניצולים מהציקלון באפריקה
מועמדים דמוקרטים יחרימו את ועידת איפא"ק: "נותנת במה לקיצוניים"
מדורו מכביד את ידו: מקורב למנהיג האופוזיציה נעצר בביתו

לפחות תשעים בני אדם טבעו למוות במעבורת עמוסה בנוסעים בנהר החידקל ליד מוסול. אתר רשמי
הסירה העמוסה במשפחות מתהפכת. מתוך התיעוד/אתר רשמי

אחרי האסון, הוזעקו למקום אמבולנסים והליקופטרים על מנת לסייע באיתור הגופות ובחילוץ הניצולים. אחד הניצולים סיפר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי המעבורת "נשאה יותר מדי נוסעים, אז המים התחילו לעלות לסיפון והמעבורת נעשתה כבדה מדי והתהפכה. במו עיניי ראיתי ילדים מתים במים".

הרשויות טוענות שהזהירו מראש מעליית מפלסי המים אחרי פתיחת הסכר של מוסול, ויש מי שמפנים את האצבע המאשימה כלפי מפעילי הסירה שהתעלמו מאזהרה זו. ראש ממשלת עיראק עאדיל עבד אל-מהדי הודיע על פתיחת חקירה, בעקבות אחד האסונות הקשים ביותר מסוגם שחוותה המדינה זה שנים ארוכות. על פי הדיווחים, משרד הפנים במדינה הורה לעצור תשעה עובדים בחברת המעבורת ואסר על בעל הסירה לבעלי האתר התיירותי לצאת מעיראק.

העיר, שבה חיים שני מיליון בני אדם, נכבשה בשנת 2014 על ידי ארגון "המדינה האסלאמית" והפכה לבירתו בפועל. היא שוחררה ביולי 2017 לאחר תשעה חודשי קרבות שהותירו בחלקים רבים ממנה הריסות.

עוד באותו נושא

אסון בעיראק: לפחות 72 איש טבעו למוות בהתהפכות מעבורת בחידקל

לכתבה המלאה
הרוגים בהתהפכות מעבורת במוסול עיראק, 21 במרץ 2019. רויטרס
הליקופטרים ואמבולנסים נשלחו. הסריקות אחרי האסון, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully