וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדורו מכביד את ידו: מקורב למנהיג האופוזיציה נעצר בביתו

21.3.2019 / 23:45

גוואידו אמר כי ראש הסגל שלו ומחוקק מהאופוזיציה, ששוחרר כעבור זמן קצר, "נחטפו" ידי סוכני מודיעין שפשטו על בתיהם. "מוכיח את חולשת הממשל", אמר. בארה"ב קראו לשחרורו המידי: "טעות קשה". במשטר הסוציאליסטי מאשימים אותו ב"טרור", בצעד שעשוי לסמן על שינוי מדיניות

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

מנהיג האופוזיציה של ונצואלה חואן גוואידו אמר היום (חמישי) כי סוכני מודיעין עצרו את ראש הסגל שלו בפשיטה בשעות הבוקר. לדבריו, הם "חטפו" את רוברטו מררו. הוא הוסיף כי שירותי המודיעין של המשטר פשטו על בתיהם של ראש הסגל שלו ושל חבר האופוזיציה סרחיו ורגרה בבירה קראקס, שתוחקר לזמן קצר. המשטר של ניקולס מדורו האשים את מררו ב"טרור".

עקבו אחרינו גם בפייסבוק: העמוד החדש של חדשות החוץ

"אנחנו לא יודעים היכן הם, צריך לשחרר אותם מידית", כתב הבוקר גוואידו בחשבון הטוויטר שלו. גוואידו אמר כי הפשיטות של שירות המודיעין SEBIN מראות את חולשתו של הנשיא וה"ניסיונות להלך אימים" עליו לא יעצרו את הקמפיין שהוא מוביל. "משום שהם לא יכולים לאסור את הנשיא הזמני, הם מחפשים את האנשים הקרובים ביותר אליו, מאיימים על קרובי משפחתו וחוטפים", אמר גוואידו במסיבת עיתנואים שכינס בהמשך היום.

מררו הקליט הודעה קולית כשסוכני המודיעין ניסו להיכנס לביתו בשכונה מפוארת בבירה, שאותה העביר גוואידו לכתבים. ראש הסגל של גוואידו אמר לו כי סוכני המודיעין השתילו שני רובים ורימון יד בביתו. גם הנהג של ורגרה נעצר אחרי שכ-40 סוכנים עזבו את שני הבתים בתום כשלוש שעות.

נשיא האספה הלאומית של ונצואלה, חואן גוואידו במהלך כינוס בקראקס, ונצואלה 19 במרץ 2019. רויטרס
קורא למשטר לשחרר את אנשיו. גוואידו בקראקס, שלשום/רויטרס

בכירים בממשל האמריקני הפצירו במשטר לשחרר את מררו. היועץ לביטחון לאומי. "מדורו עשה טעות גדולה נוספת", כתב היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, בחשבון הטוויטר שלו וקרא לשחררו המידי של ראש הסגל. בוושינגטון מזהירים את קראקס מפגיעה בגוואידו ובמעגל הקרוב אליו, אך לא ברור מה הם יכולים לעשות. גורמים רשמיים בממשל איימו להחריף את הסנקציות ולצמצם עוד יותר את מקור ההכנסות של המשטר, אבל הן עלולות להכביד עוד יותר על האוכלוסייה.

גוואידו הכריז על עצמו נשיא זמני בינואר בהתאם לחוקה, הקובעת שיו"ר הפרלמנט מקבל לידיו את הנהגת המדינה אם הנשיא המכהן אינו כשירמדורו נתון תחת לחץ בינלאומי גובר מאז הבחירות השנויות במחלוקת בשנה שעברה, ועשרות מדינות הכירו בשלטונו של גוואידו.

עוד באותו נושא

ונצואלה: מנהיג האופוזיציה עומד בפני חקירה על "חבלה" ברשת החשמל

לכתבה המלאה
נשיא ונצואלה, ניקולס מדורו, במהלך ביקורו בבוליבר (אחת מ-23 המדינות המרכיבות את ונצואלה) 17 במרץ 2019. רויטרס
לא הורה לעצור את גוואידו. הנשיא מדורו, ראשון/רויטרס

המעצרים עשויים לאותת על כך שהנשיא הסוציאליסטי, שנמנע עד כה מלפעול נגד גוואידו ואנשיו, משנה את מדיניותו מול האתגר הגדול ביותר לשלטונו מאז ירש את הוגו צ'אבז ב-2013. הרשויות נמנעו מלעצור את מנהיג האופוזיציה כששב למדינה אחרי סיור במדינות האזור למרות איסור היציאה שהוטל עליו. מדורו מכנה אותו בובה של ארצותה ברית ואמר כי עליו "לעמוד בפני הצדק", אבל לא הורה מפורשות על מעצרו.

ונצואלה סובלת מאינפלציה של יותר 2 מיליון אחוז, שהחריפה את המשבר ההומניטרי במדינה. יותר משלושה מיליון אזרחים נמלטו ממנה מאז 2015, וקיים מחסור חמור במזון ובתרופות. מדורו אומר כי ממשלתו היא קורבן של "מלחמה כלכלית" שמנהלים יריבו הפוליטיים, והוא מאשים את ארצות הברית במצב בשל הסנקציות שהטילה על המגזר הפיננסי ועל מגזר הנפט.

(עדכון ראשון: 13:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully