וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הירי באוטרכט: הימין הקיצוני התחזק, הממשלה איבדה את הרוב בסנאט

21.3.2019 / 8:37

מפלגה חדשה המתנגדת להגירה הצליחה כבר בהתמודדות הראשונה שלה להפוך למפלגה הגדולה ביותר בסנאט יחד עם זוש של ראש הממשלה השמרני. זאת על רקע התקרית שבה נהרגו שלושה אנשים על ידי אזרח טורקי

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ממשלת הולנד תאבד את הרוב שלה בסנאט לאחר שמפלגת ימין קיצוני חדשה התחזקה בבחירות המחוזיות - כך הראו אמש (רביעי) תוצאות ראשוניות. זאת על רקע תקרית הירי באוטרכט, שבה נהרגו שלושה אנשים. אם אלו יהיו התוצאות הסופיות, קואליציית המרכז-ימין של ראש הממשלה מארק רוטה תצטרך תמיכה מבחוץ כדי להעביר חקיקה.

לפי 60% מהקולות, "הפורום החדש לדמוקרטיה" תהיה המפלגה הגדולה ביותר בסנאט יחד עם המפלגה השמרנית (VVD) של רוטה כבר בתום הבחירות הראשונות שלה. מנהיגה תיירי באודט מתנגד להגירה ושם דגש על נושאים תרבותיים וכלכליים "הולנדיים", בדומה לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

הסקרים חזו במשך שבועות כי הקואליציה של רוטה תאבד את הרוב בסנאט, אבל מומחים אמרו כי ההתקפה באוטרכט דרבנה את מתנגדי ההגירה לצאת לקלפיות. מפלגתו שלו רוטה צפויה לאבד מושב ולרדת ל-12 מושבים בסנאט בן 75 החברים, כשהקואליציה כולה תאבד שבעה מושבים ותחזיק רק ב-31. התוצאות הסופיות יפורסמו ב-25 במרץ.

הסנאט, הבית העליון של הפרלמנט ההולנדי, אחראי לבדיקת החוקים שעברו בבית התחתון של הפרלמנט, שלו יש סמכויות רבות יותר.

לקריאה נוספת בנושא
הירי באוטרכט: עוד שני חשודים נעצרו; החשד לטרור מתחזק
היורה מאוטרכט נעצר: "ייתכן שהרקע הוא סכסוך משפחתי"
חשד לטרור בהולנד: 3 הרוגים ו-9 פצועים מירי באוטרכט; מצוד אחרי היורה

ראש ממשלת הולנד מארק רוטה בזירת הירי בעיר אוטרכט, 19 במרץ 2019. רויטרס
ראש הממשלה רוטה בעיר אוטרכט, שלשום/רויטרס

מנהיג הפורום לדמוקרטיה באודט זעזע את המפלגות המרכזיות כשאמר שההתקפה באוטרכט - שהמניע אליה טרם התברר - הוא תוצאה של מדיניות הגירה רופפת. בעוד שיריביו השעו את הקמפיין, הוא המשיך. "בכל מקרה אתה יכול לדעת מה קרה", אמר באודט בצרת בחירות. "זה שילוב של 'רצח על כבוד המשפחה' ומניע חצי טרוריסטי".

הכלכלה ההולנדית הייתה אחת המשגשגות ביותר באירופה תחת ממשלות בראשותו של רוטה, אך התסכול מתכניות הצנע מתחילת העשור עדיין נמשך. לאחרונה מוקד תשומת הלב היה במימון תכניות הממשלה כדי שזו תעמוד ביעדים הבינלאומיים במאבק בשינויי האקלים.

רבים מתומכי המפלגות השמרניות בקואליציה של רוט מטילים ספק בצורך להגדיל את ההוצאות למען הסביבה, בעוד שתומכי השמאל מרגישים שלא מספיק נעשה בנושא והם ערקו למפלגת השמאל הירוקה התומכת איכות הסביבה, שגם היא רשמה הישגים גדולים. רוטה צפוי לחפש את תמיכתה ואת תמיכת הלייבור מבחוץ עם כינוס הסנאט החדש במאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully