וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי באוטרכט: עוד שני חשודים נעצרו; החשד לטרור מתחזק

19.3.2019 / 13:05

הולנד מנסה להתאושש מהתקרית החריגה, שבה נהרגו שלושה אנשים, ומנסה להבין מה הניע את היורה. יחד עם החשוד המרכזי, אזרח טורקיה בעל עבר פלילי, נעצרו עוד שני חשודים. מכתב שנמצא במכונית המילוט שלו מחזק את החשד שהיה זה פיגוע. בין הקורבנות: בת 19 ומאמן כדורגל

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

המשטרה בהולנד אמרה כי היא עצרה אדם שלישי בחשד למעורבות בירי ברכבת הקלה בעיר אוטרכט, שהותיר שלושה הרוגים וחמישה פצועים. דובר התביעה הציבורית אמר היום (שלישי) כי בין העצורים החשוד המרכזי בירי, גוקמן טניס, אזרח טורקיה בן 37, ועוד שני חשודים נוספים במעורבות בירי שהתרחש אתמול בבוקר.

דובר התביעה אמר כי טניס חשוד ברצח על רקע טרוריסטי אפשרי, אבל הוא הוסיף כי החקירה נמשכת כדי לגלות מה היה המניע שלו. בהמשך אמרו בתביעה ובמשטרה כי נמצאו במכונית המילוט שלו מכתב המחזק את החשד שמדובר בטרור, וכי לא ידוע שהייתה הכרות מוקדמת בינו לבין הקורבנות.

אתמול אמרו קרובי משפחתו בטורקיה כי הירי פרץ בעקבות סכסוך אישי עם קרובת משפחה, ולאחריו הוא פתח באש לעבר מי שניסה לעזור לה. הוא נתפס כעבור שעות ארוכות של מצוד, שבמהלכו הועלתה רמת הכוננות במדינה ותוגברה האבטחה סביב מוסדות מרכזיים.

לקריאה נוספת על הירי
היורה מאוטרכט נעצר: "ייתכן שהרקע הוא סכסוך משפחתי"

החשוד בתקרית הירי בעיר אוטרכט, הולנד, 18 במרץ 2019. משטרת אוטרכט, אתר רשמי
נתפס כעבור שעות. החשוד בירי גוקמן טניס/אתר רשמי, משטרת אוטרכט

המצוד שיתק את העיר הרביעית בגודלה בהולנד וזעזע את המדינה. תקרית הירי החריגה התרחשה ימים אחרי הטבח בניו זילנד, אם כי אין שום מידע כרגע הקשור בין שני האירועים. לא ברור אם החשוד המרכזי יובא היום בפני שופט חוקר על מנת להאריך את מעצרו לפרק זמן ממושך. לפי הרשויות בהולנד, לטניס היה עבר פלילי עשיר.

משעות הבוקר, תושבים הניחו פרחים בסמוך לצומת שבו נפתחה האש. "אנחנו עצובים ומזועזעים עמוקות. אוטרכט נפגעה קשה, ישר דרך הלב. עוצמה, שלום ואהבה", נכתב בהולנדית על פתק שהוצמד לאחר הזרים.

במקביל, התקשורת המקומית חשפה פרטים על שניים משלושת הקורבנות - נערה בת 19 שעבדה במסעדה בעיירה הסמוכה ויאנן, ואב לשלושה שהתנדב כמאמן כדורגל בעיירה ולוטן. לא ברור אם היורה הכיר אותם. "בצער רעב ובתדהמה, קיבלנו את החדשות האיומים על מותו של המאמן שלנו בתקרית הירי באוטרכט", כתבה קבוצתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
פרחים שהונחו בזירת הירי בעיר אוטרכט, הולנד, 19 במרץ 2019. רויטרס
"אנחנו עצובים ומזועזעים". זר בזירת הירי, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully