וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלכוהול לא משפיע עלי": כמחצית מהנהגים מודים - נהגנו שתויים

20.3.2019 / 14:46

מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי 43% מודים ששתו אלכוהול ונהגו, בתירוצים מגוונים - מ"האלכוהול לא משפיע עליי" ועד "שתיתי קפה לפני שיצאתי". מדי יום מתרחשת תאונה שבה אחד מהנהגים היה שתוי ו-18 נהרגים כתוצאה מהתופעה מדי שנה. "הם מסכנים את החיים של כולנו"

צילום: דוברות משטרה, עריכה: תומר לוי

במהלך השבוע יתקיימו אירועי חג הפורים ברחבי הארץ כשהם מלווים במסיבות ובשתייה מרובה של אלכוהול. מסקר חדש של עמותת "אור ירוק" שבוצע באמצעות מכון הסקרים "מאגר מוחות" לקראת החג עולה כי כמעט אחד מכל שניים (43%) מודה ששתה אלכוהול ונהג פעם אחת או יותר מכך. בנוסף לכך, כל אדם שני (50%) הודה כי יצא לו לנסוע ברכב עם מישהו שנהג לאחר ששתה משקה אלכוהולי פעם אחת לפחות.

הסקר נועד לבחון את שיעור הנהגים המדווחים על נהיגה לאחר שתיית אלכוהול, את ה"תירוצים" שאותם מתרצים הנהגים כסיבות לנהיגה לאחר שתיית אלכוהול, וכן את שיעור המדווחים מקרב כלל הציבור כי נסעו ברכב עם נהג לאחר ששתה אלכוהול.

מהסקר עולה כי נהיגה תחת השפעת אלכוהול איננה נתפסת כפעולה מסוכנת ונהגים רבים נוטים לשתות אלכוהול ולנהוג. אחד מכל ארבעה (25%) הודה כי שתה אלכוהול ונהג ארבע-חמש פעמים ואף יותר.

עוד בוואלה! NEWS:
לפני שנתניהו יטבע בפרשת הצוללות: סירת ההצלה של גנור
ניצל את אמון ביהמ"ש - ונמלט ללבנון: הישראלי שדרס למוות נתפס
זלזול וצעקות בביהמ"ש: עלייה בתלונות המוצדקות נגד שופטים

אישה בת 64 נהרגה בתאונת דרכים בכביש 4, צומת פל ים, 16, מרץ, 2019. מד"א, מד"א
360 תאונות עם מעורבות שתיית אלכוהול בשנה. תאונת דרכים/מד"א, מד"א

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת "אור ירוק", הדגיש כי "נהיגה תחת השפעת אלכוהול היא פעולה מסוכנת שגובה את חייהם של אזרחים בכל שנה. תוצאות הסקר ממחישות לנו עד כמה המודעות בקרב הציבור לנהיגה בשכרות נמוכה ובעיקר מראה כי חלק גדול מהציבור לא חושש להיתפס על ידי המשטרה".

קיטה אמר כי "הגיע הזמן להכריז מלחמת חורמה על אותם נהגים ששותים אלכוהול ובוחרים לנהוג ובכך מסכנים את החיים של כולנו. חייבים להגביר את המודעות לסכנות שבנהיגה בשכרות בקרב הציבור ובעיקר להגביר את הנוכחות והאכיפה המשטרתית באזורי הבילוי בכל ימות השנה ולא רק באירועים מיוחדים כמו פורים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מהנתונים עולה כי 53% מהגברים מדווחים שנהגו לאחר שתיית משקה אחד לפחות, לעומת 34% מהנשים בלבד. ככל שהגיל יורד, כך שיעור המשיבים שיצא להם לנסוע עם נהג שיכור עולה: 59% בקרב גילאי 18-34, 54% בקרב גילאי 35-54 ו-41% בקרב גילאי 55 ומעלה.

בנוסף לכך, ככל שרמת ההכנסה עולה, כך שיעור המשיבים שיצא להם לנהוג לאחר ששתו עולה: 37% בקרב בעלי הכנסה מתחת לממוצע, 45% בקרב בעלי הכנסה סביב הממוצע ו-50% בקרב בעלי הכנסה מעל הממוצע.

כל יום תאונה, יותר מהרוג בחודש

לאמוד את היקף התופעה נמצא כי בכל יום בממוצע מתרחשת תאונה שבה אחד מהנהגים נהג תחת השפעת אלכוהול - 360 תאונות בשנה.

בכל יום נפגעים קרוב לשני בני אדם בתאונה שבה אחד מהנהגים היה תחת השפעת אלכוהול, עם כמות נפגשים שנתית ממוצעת של 684 בני אדם. בנוסף לכך, 18 בני אדם נהרגים בכל שנה בתאונות שבה אחד מהמעורבים שתה אלכוהול - יותר מאחד בכל חודש.

פורים באילת. דוברות עיריית אילת,
חג מרובה במסיבות ובשתיית אלכוהול. פורים/דוברות עיריית אילת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully