וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצל את אמון ביהמ"ש - ונמלט ללבנון: הישראלי שדרס למוות נתפס

20.3.2019 / 7:49

לפני חודש נתפס ג'האד סאלח בן ה-40, שנמלט מהארץ לאחר שהואשם במותם של אסף כץ ואמו רחלה בתאונת דרכים בצפון. הפרקליטות תחליט האם להאשים אותו בהימלטות מדין וביקור במדינת אויב. משפחת ההרוגים לוואלה! NEWS: "שיקבל את מה שמגיע לו, סוף סוף הוא יישב בכלא"

צילום: יואב איתיאל

תושב נהריה בן 40, ג'האד סאלח, נתפס בחודש שעבר לאחר שחצה את הגבול מלבנון לישראל. לפני שנה וחצי הוא נמלט מישראל ללבנון, במהלך משפט שהתנהל נגדו בגין הריגת שני אנשים. לאחר שהפרקליטות לא ביקשה אז את מעצרו, הוא ניצל את האמון שנתן בו בית המשפט - וברח.

סאלח נלכד ב-14 בפברואר על ידי כיתת הכוננות של מושב שתולה, שהוקפצה על ידי צה"ל לסריקות אחרי אלמוני שחצה את גדר המערכת לתוך ישראל. הכוח שחלף על פניו ליד אחד הלולים המשיך בדרכו בסברה שמדובר בעובד. אחר כך שב על עקביו, עיכב אותו והזעיק סיור של צה"ל, שלכד אותו והעביר אותו למשטרת ישראל.

לקריאה נוספת:
"עשה קרקס מהשופטת": מחדל בריחת הדורס ללבנון לא מרפה ממשפחת כץ
מחדל ידוע מראש: הרג משפחה והצליח להימלט ללבנון כפי שאיים

ג'אהד סאלח שנמלט מישראל ללבנון והואשם בהריגת שני אנשים בתאונת דרכים. יואב איתיאל, אתר רשמי
חצה את הגבול מלבנון לישראל ונתפס על ידי כוח צה"ל. סאלח/אתר רשמי, יואב איתיאל

סאלח נחקר על ידי שירותי הביטחון והמשטרה אודות התקופה שעשה בלבנון, אך החלטה האם להאשים אותו בגין עבירת ההימלטות מדין והביקור במדינת אויב בהגדרתה, טרם התקבלה בפרקליטות. בינתיים, בבית המשפט המחוזי בחיפה חודשו ההליכים נגדו, בגין תאונת הדרכים הקטלנית בכביש נהריה-כברי, שבה נהרגו אסף "אסי" כץ ואמו רחלה כץ.

התאונה אירעה ביום שבת, 8 באוקטובר 2016, בסביבות השעה 13:50. ג'האד סאלח נהג ברכב מסוג מרצדס בכביש 70 מכיוון כללי דרום לצפון, כשלטענת הפרקליטות הוא תחת השפעת חשיש שאותו עישן כשעה לפני כן. אסף כץ נהג בכביש 89 מנהריה לכיוון צומת כברי כשאשתו, אמו ובנו הקטן יחד עמו ברכב. על פי כתב האישום, בהגיע סאלח לסיבוב בכביש, כשהוא נוסע במהירות מופרזת, הוא איבד שליטה, סטה לנתיב הנגדי ופגע ברכב המשפחה.

כתוצאה מהתאונה נפצעו אנושות אסף ואמו שישבה בספסל האחורי של הרכב. מותם נקבע במקום התאונה. רינה פרץ, אשתו, נפצעה קשה. למרבה המזל, התינוק שהיה עם הסבתא במושב האחורי, נותר ללא פגע.

עוד באותו נושא

כוח צה"ל עצר אדם שחדר לשטח ישראל מלבנון; זהותו טרם התבררה

לכתבה המלאה

אלמנת ההרוג: "זה החזיר אותי אחורה"

שמונה חודשים לאחר מכן, ב-21 ליוני 2017, הגישה הפרקליטות כתב האישום כנגד ג'האד סאלח בגין שתי עבירות של הריגה, נהיגה תחת השפעת סמים, סטייה מנתיב נסיעה, נהיגה במהירות בלתי סבירה וגרימת חבלה של ממש. הפרקליטות לא ביקשה את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, גם כאשר גילה חוסר סבלנות להליכים המתמשכים והצהיר בבית המשפט מול השופטת רונית בש כי בכוונתו לעזוב את הארץ.

בחודש אוקטובר 2017, הוא מימש את איומיו וברח. ההליכים המשפטיים הותלו. הוא נעצר רק כשחזר לארץ בחודש שעבר ואז כאמור חודשו ההליכים.

אסף כץ, תושב גינתון שליד רמלה, נהרג יחד עם אמו רחל בתאונה ליד נהריה. -, מערכת וואלה! NEWS
"זה היה יום קשה". אסף/מערכת וואלה! NEWS, -

למרות התנגדות עו"ד ישי ניב, המייצג את סאלח מטעם הסניגוריה הציבורית, הפעם הוא יישאר מאחורי סורג ובריח. התובע ענאן ג'אנם הוחלף בתובע טל עופר. בשבוע שעבר נעתר השופט ניצן סילמן והאריך את מעצרו של סאלח עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. הוא מוחזק בכלא צלמון.

משפחתו של כץ ממשיכה להתייצב לכל הדיונים. עם חידוש ההליכים אצל השופטת רונית בש, אמרה האלמנה, רינה פרץ, כי היא עדיין אינה יכולה להישיר מבט לעברו של הנאשם בהריגת בעלה וחמותה. "חיכיתי לרגע הזה", סיפרה לוואלה! NEWS על קבלת הידיעה כי שב ארצה ונעצר. "לא האמנתי שזה יקרה אבל חיכיתי לרגע שהוא יחזור. רציתי לדעת שהוא יקבל את מה שמגיע לו. זה היה יום קשה. זה עורר בי הרבה רגשות מעורבים. זה החזיר אותי הרבה אחורה. אבל שמחתי כשידעתי שעכשיו סוף סוף אני אדע שהוא יישב בכלא".

ג'האד סאלח בן ה-39 נהג העומד לדין בגין תאונה בה הרג שני אנשים בהיותו תחת השפעת סמים אשר נמלט ללבנון. -, מערכת וואלה! NEWS
מעצרו לא הוארך למרות הצהרתו שבכוונתו לברוח מהארץ. סאלח/מערכת וואלה! NEWS, -

רינה הוסיפה כי היא "משתדלת לא להסתכל עליו. קשה לי. ראיתי אותו פה אזוק וזה הספיק לי". כשנשאלה האם יש לה טענות השיבה: "לכולם. למדינה, לאור ההתנהלות הקודמת שהייתה, כשביקשתי שיעצרו אותו והוא לא היה עצור. שנתנו לו לברוח". היא אמרה כי היא עדיין מתמודדת עם השיקום מפציעתה הקשה, ומקווה לצדק בבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully