וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתה של בת ה-12 שמתה בניסוי רפואי: "התפטרות חברי הוועדה תמוהה"

אביה של שיר כהן שמותה בניסוי רפואי טויח, הופתע לשמוע על התפטרות שניים מחברי הוועדה שמינה משרד הבריאות לבדיקת האירוע. בשיחה עם וואלה! NEWS הוא אומר: "אולי זה גורם לאי נוחות במערכת. אין מי שישמע את זה ולא ירים גבה"

שיר כהן, בת 12 שמתה בבית חולים איכילוב בעקבות ניסוי רפואי, תמונות באדיבות המשפחה. -, אתר רשמי
"תמוה בעיניי שחברי ועדה מתפטרים או בוחרים שלא לעסוק בזה". הילדה שיר כהן/אתר רשמי, -

חיים כהן, אביה של שיר כהן, הילדה שמותה בניסוי רפואי בבית החולים איכילוב טויח, הופתע לשמוע היום (שלישי) על התפטרות שניים מחברי הוועדה שמינה משרד הבריאות לבדיקת האירוע החמור. "רק היום בבוקר נודע לי ששינו את חברי הוועדה, כי התקשרו ממשרד הבריאות לקבוע איתנו, ההורים, פגישה", כך אומר כהן בשיחה עם וואלה! NEWS. דבריו באים בתגובה לחשיפת וואלה! NEWS כי שניים משלושת חברי הוועדה שמינה משרד הבריאות לבדיקת מותה של בתו בת ה-12 - התפטרו.

כהן הופתע לשמוע על התפטרותם של השניים שגרמה לדחיית הגשת מסקנותיה על האירוע החמור. "תמוה בעיניי שחברי ועדה מתפטרים או בוחרים שלא לעסוק בזה. אולי זה גורם לאיזה אי נוחות במערכת. אין מי שישמע את זה וזה לא יגרום לו להרים גבה".

עוד בוואלה! NEWS:
השופט בדימוס ליועמ"ש: לחקור בכירים באיכילוב על טיוח מות בת 12

שיר כהן, בת 12 שמתה בבית חולים איכילוב בעקבות ניסוי רפואי, תמונות באדיבות המשפחה. -, אתר רשמי
לקתה בסרטן מוח גרורתי ומותה טיוח בניסוי רפואי. הילדה שיר כהן/אתר רשמי, -

הניסוי המדובר נערך ב-2015 בתכשיר בשם 5ALA. אחת המשתתפות בניסוי הייתה כהן, שסבלה מסרטן מוח גרורתי. היא מתה כחודש לאחר שקיבלה את התכשיר, ובמהלך אותו החודש סבלה מתופעות לוואי חמורות, שהיו מוכרות כתופעות של 5ALA.

דוח חמור של מבקרת משרד הבריאות מצא כי להוריה של כהן הוצג מצג שווא כדי שיסכימו שבתם תשתתף בניסוי, וכן כי בשל השתתפותה בניסוי, שלא יכול היה לשפר את מצבה, היא לא קיבלה את הטיפול הרפואי המקובל, שדווקא יכול היה להביא להחלמתה. מלבד הדוח, גם אחת הרופאות שהשתתפו בניסוי, ד"ר ליאנה עדני בני, העלתה תלונות קשות על התנהלות רופאים בכירים שהיו מעורבים בו, וכן כנגד הוועדות שאמורות לפקח על ניסויים בבני אדם בבית החולים ובמשרד הבריאות (ועדות הלסינקי).

בשנים האחרונות נערכו בנושא שתי בדיקות של מי שהיו נציבי קבילות הציבור למקצועות רפואיים במשרד הבריאות - פרופ' חיים הרשקו וד"ר בעז לב - שדחו את תלונותיה של ד"ר עדני בני וקבעו כי לא הייתה חריגה מהנהלים בניסוי. עם זאת, דוח המבקרת, שפורסם רק בדצמבר האחרון, מתח ביקורת גם על שתי הבדיקות של הנציבים, וכינה אותן "בדיקות לכאורה".

עוד באותו נושא

טיוח מות בת ה-12 בניסוי רפואי: שני חברי ועדת הבדיקה התפטרו

לכתבה המלאה
בית חולים איכילוב. שרון בוקוב
חבר הוועדה המתפטר: "אני חושב שלא יצא מזה שום דבר", בית החולים איכילוב/שרון בוקוב

את הוועדה החיצונית לבדיקה מינה מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. בראשה הועמד פרופ' שמעון גליק, רופא בכיר בסורוקה וממייסדי הפקולטה לרפואה באוניברסיטת בן גוריון. שני החברים הנוספים בוועדה הם פרופ' מרים בן הרוש, ראש אגף רפואת ילדים ומנהלת המערך להמטולוגיה אונקולוגיה והשתלות מח עצם בילדים ברמב"ם; ונציבת קבילות הציבור במשרד הבריאות, עו"ד נילי חיון דיקמן.

חבר הוועדה המתפטר: "אני לא אוהב לבזבז זמן על דבר שלא מוסיף לאף אחד"

הוועדה הייתה אמורה להגיש מסקנותיה לבר סימן טוב עד סוף החודש הנוכחי, 31 במרץ, אולם בשל עזיבתם של פרופ' גליק ופרופ' בן הרוש - הגשת המסקנות תידחה. פרופ' גליק אמר היום לוואלה! NEWS כי כאשר הסכים לבקשתו של בר סימן טוב להתמנות ליו"ר הוועדה עדיין לא הכיר את המקרה, ולאחר שהתוודע לפרטיו חש שאין לו מה להוסיף על הבדיקות שערכו פרופ' הרשקו וד"ר לב. "סירבתי להיכנס לזה כי אני חושב שלא יצא מזה שום דבר", אמר פרופ' גליק.

"כבר עברו על זה פרופ' הרשקו והנציב הנוכחי (ד"ר לב) ואני לא חושב שאני יכול להוסיף משהו על מה שהם עשו. להתחיל מחדש לבדוק את זה ייקח חודשים ואני לא חושב שייצא מזה שום דבר. לא נמצא שום דבר חדש". כאשר נשאל מדוע אם כך הוקמה ועדה נוספת, השיב פרופ' גליק כי "יש המון לחץ כנראה, מהמשפחה ומהעיתונות. (אבל) זה עבר תהליך על ידי אנשים שאני מכבד, שכתבו מה שכתבו. אז אני לא אוהב לבזבז זמן על דבר שלא מוסיף לאף אחד".

פרופ' בן הרוש הסכימה לומר כי רק לאחר שקראה את התיק החליטה לחזור בה מהסכמתה לשבת בוועדה, אך לא ציינה מדוע.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי חברי הוועדה ביקשו להתחלף טרם תחילת העבודה, והוחלפו בפרופ' איין כהן, מומחית ברפואת ילדים שתעמוד בראש הוועדה, וד"ר לי גולדשטיין, רופאה בכירה ויו"ר ועדת הלסינקי בבית החולים העמק. עוד נמסר ממשרד הבריאות כי הוועדה בהרכבה החדש התבקשה להגיש מסקנותיה עד ה-30 באפריל, אולם הודיעה כי ייתכן ותידרש לזמן נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully