וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב שוב משנה כיוון - ותשאיר אלף חיילים בסוריה

גורמים אמריקניים אמרו לוול סטריט ג'ורנל שהצבא מגבש תכנית להותרת כמחצית מהכוח הנוכחי במדינה, גם אחרי הבסת דאעש. זאת בניגוד לתכנית המקורית של טראמפ, שהכריז על נסיגה מוחלטת ועורר דאגה בקרב בעלות הברית של ארה"ב באזור

עריכה: תומר לוי

צבא ארצות הברית מגבש תכניות להשארת כאלף חיילים בסוריה - כך דווח אתמול (ראשון) בוול סטריט ג'ורנל. זאת שלושה חודשים אחרי שהנשיא דונלד טראמפ הורה על החזרת כל 2,000 הלוחמים, ומספר גדול בהרבה ממה שהבית הלבן תכנן במקור.

גורמים אמריקניים אמרו לעיתון כי השיחות עם טורקיה, מדינות אירופה והלוחמים הכורדים בסוריה לא הובילו להסכמה על יצירת אזור חיץ בצפון-מזרח סוריה, שלב שהיה מרכזי בתכנית של טראמפ לסגת מהמדינה. הגורמים אמרו כי עתה וושינגטון מתכננת להמשיך לסייע לכורדים בסוריה, חרף איומיה של אנקרה לצאת למבצע נוסף נגדם מעבר לגבול. לדברי הגורמים, הכוחות שיישארו במדינה יהיו פרוסים מהצפון ועד הדרום.

אחרי שהמעוז האחרון של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ייפול, מאות חיילים צפויים לסגת, בהתאם לתכנית המקורית של טראמפ. עם זאת, הכרזתו בדצמבר על השבת כל הכוחות הובילה להתפטרות שר ההגנה ג'יימס מאטיס ועוררה דאגות בקרב בעלות בריתה של ארצות הברית שמא היא נסוגה בטרם הקרב נגד דאעש הושלם.

עוד בוואלה! NEWS:
370 אלף הרוגים ו-13 מיליון עקורים: 8 שנים למלחמה בסוריה
זוועות דאעש: הכורדים חשפו קבר אחים גדול בצפון סוריה
דיווח: המעוז האחרון של דאעש בסוריה נפל בידי המורדים הכורדים

לוחמים כורדים בסוריה - 15 מרץ 2019. רויטרס
ארה"ב תמשיך לסייע להם. לוחמים כורדים בסוריה, בשבוע שעבר/רויטרס

טראמפ, שכינה את סוריה ארץ של "חול ומוות" לאחרונה, היה נתון ללחץ בכירי ממשלו לקבל ערבויות מטורקיה שלא תצא לתקוף את הכורדים עם נסיגת ארצות הברית, אך אנקרה סירבה. בפברואר הוא ביטל את תכנית הנסיגה המקורית שלו, והבית הלבן אמר כי וושינגטון תשמור על כוח של 200 משקיפים. מיד לאחר מכן אמרו גורמים בממשל כי גודל הכוח יהיה קרוב יותר ל-400 חיילים, שמחציתם יישארו בבסיס בדרום המדינה כדי להצר את צעדי איראן וחיזבאללה, כפי שדרשה ישראל.

עם זאת, גורמים בצבא אמרו כי המספרים שהציגו בבית הלבן אינם מבוססים על הערכות הפנטגון.
טראמפ בתחילה אימץ את הרעיון להעביר חלק מהכוחות לעיראק השכנה, אך דבריו על כך שהם יפקחו על איראן משם עוררו זעם בבגדאד.

בארצות הברית חוששים כי ללא נוכחות אמריקנית, דאעש יתבסס מחדש. גורמים אמריקניים מעריכים כי לארגון הקיצוני נותרו בין 15 אלף ל-20 אלף לוחמים ברחבי העולם, כולל תאים רדומים בעיקר ובסוריה. בארצות הברית מקווים שיצליחו לשכנע את בעלות הברית באירופה להשאיר כוחות בסוריה, ולפי הדיווח, טראמפ עשוי להגביל את תכניות הצבא אם יחליט שלהותיר נוכחות כה גדולה אינה שווה את הסיכון. גורם בכיר בממשל הבהיר כי הנוכחות האמריקנית תצטמצם. "תהיה נסיגה משמעותית והמספרים הסופיים טרם נקבעו או אושרו", אמר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, במהלך נאום בבית הלבן הלבן בוושינגטון, ארה"ב 5 במרץ 2019. רויטרס
שוכנע על ידי יועציו. טראמפ, החודש/רויטרס

בממשלתו של רג'פ טייפ ארדואן, ששיחתו עם טראמפ בדצמבר הובילה במפתיע לנסיגה, הציעו שהכוחות הטורקיים והאמריקניים יעבדו יחד, אבל שני הצדדים לא הצליחו לגבש תכנית. עתה החשש שהכישלון ביצירת אזור חיץ יוביל את אנקרה למבצע נגד המיליציה הכורדית YPG, שעלו לסכן את החיילים האמריקנים. גורם בכיר בממשל אמר כי השיחות עם טורקיה מניבות תוצאות וכי הם עובדים על "יצירת תנאים לשובם מרצון של פליטים ושל עקורים" מסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully