וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

370 אלף הרוגים ו-13 מיליון עקורים: 8 שנים למלחמה בסוריה

כמדי שנה, חשף הארגון הסורי לזכויות אדם את הנתונים המבהילים מהסכסוך שהחל במחאה שקטה נגד אסד - 21 אלף ילדים נהרגו, הכלכלה חזרה שלושה עשורים לאחור, והמשטר מחזיק בשני שלישים משטח המדינה

עריכה: תומר לוי

יותר מ-370 אלף איש נהרגו מאז תחילת המלחמה בסוריה - כך אמר היום (שישי) הארגון הסורי לזכויות אדם, עם ציון יום השנה השמיני לתחילת הסכסוך האכזרי שהותיר חלקים גדולים במדינה עיי חורבות. בין ההרוגים 112 אלף אזרחים - בהם 21 אלף ילדים ו-13 אלף נשים.

על פי הנתונים שפרסם הארגון, מתוך מספר ההרוגים העצום, יותר מ-125 אלף חיילים מצבא אסד שנפלו בקרבות. 67 אלף נוספים נמנים עם קבוצות המורדים והעם הכורדי. 66 אלף מוגדרים כפעילי המדינה האסלאמית (דאעש) והארגון תחריר א-שאם, הנשלט בידי שותפה לשעבר של אל-קאעדה בסוריה.

לקריאה נוספת:
בלב מולדת המרד נגד משטרו: אסד הקים מחדש את הפסל של אביו
טראמפ: אני מסכים ב-100% עם השארת הכוחות בסוריה
נטושים ופצועים: הילדים האבודים של דאעש ניצלו מהמעוז האחרון

תמונתו של נשיא סוריה בשאר אסד על גבי הריסות בסוריה - 15 מרץ 2019. רויטרס
מפלס את דרכו חזרה לזירה הדיפלומטית. אסד/רויטרס

המלחמה פרצה אחרי מחאה חריגה נגד משטרו של בשאר אסד בעיר דרעא שבדרום המדינה, ב-15 במרץ. ההפגנות העממיות גלשו במהרה לכל רחבי המדינה והסלימו לכדי עימות מלא בין המשטר לבין המורדים, שערקו מהצבא והתפצלו לעשרות קבוצות אופוזיציה.

במרוצת השנים, הפכה מלחמת האזרחים לסכסוך אזורי, עם כניסתן של טורקיה, איראן ומדינות המפרץ לזירה. כ-13 מיליון אזרחים, כמחצית מכלל האוכלוסייה, נעקרו מבתיהם או נמלטו מסוריה. הכלכלה והתשתיות ספגו נזקים בשווי של מאות מיליארדי דולרים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
סוריה אידליב מתנגדי משטר אסד. AP
האזור מוגן בהסכם. אידליב/AP
חנויות בחלב בסוריה - 15 מרץ 2019. רויטרס
נזק כלכלי של שלושה עשורים. חלב, סוריה/רויטרס

לאחר שמונה שנות מלחמה, נשיא סוריה בשאר אסד, הצליח לייצב ולבסס שוב את שלטונו בתמיכתן של רוסיה ואיראן. הוא הצליח בקרב על הישרדותו הפוליטית, אך ארצו שבורה לרסיסים.

אחרי שהצליח לגבור על המורדים בסיוע ממוסקבה, אסד הצליח להחזיר לעצמו את השליטה בכמעט בשני שלישים משטח סוריה. עם זאת, אסד טרם הצליח להחזיר לידיו אזור מפתח בצפון מזרח המדינה העשירים בנפט ומצויים בשליטת הכורדים. במקביל, ארצות הברית מגבה את ארגון הכוחות הדמוקרטיים הסוריים במאבקם בדאעש ומתפשטים לכיוון גבול עיראק. אזור אידליב שבצפון מערב המדינה, שהוחזק בידי תחריר א-שאם מוגן בהסכם הפסקת אש עם רוסיה וטורקיה.

בעיני המורדים: 8 שנים ב-8 דקות

על פי ההערכות, הלחימה בסוריה החזירו את כלכלת המדינה שלושה עשורים לאחור. במהלך הקרבות הושמדו תשתיות חיוניות, וייצור החשמל ותעשיית הנפט שותקו. עם זאת, במסגרת מאמציו לשיקום שלטונו, אסד, שב לשלוט על צירי המסחר המרכזיים, והחל לתכנן את שובו לזירה הדיפלומטית הערבית. כמה מדינות ערביות אף קראו לאחרונה לשילובה מחדש של סוריה בליגה הערבית, זאת לאחר שהושעתה בעקבות המלחמה.

לוחמים כורדים בסוריה - 15 מרץ 2019. רויטרס
לוחמים כורדים במזרח סוריה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully