וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלב מולדת המרד נגד משטרו: אסד הקים מחדש את הפסל של אביו

11.3.2019 / 9:59

עם תחילת המלחמה בסוריה הפילו התושבים את פסלו של חאפז אסד בדרעא, אך מאז היא נחרבה ונכבשה מחדש. כסימן לשליטתו בה הציב בשאר את פסלו של אביו, אך התושבים זועמים ויצאו להפגין: "המשטר ייפול"

עריכה: תומר לוי

מאות תושבים בעיר דרעא הפגינו אתמול (ראשון) נגד הצבת פסל חדש של אביו של השליט בשאר אסד, כמעט שמונה שנים אחרי שהפסל המקורי הופל עם תחילת מלחמת האזרחים במדינה. התושבים הלכו ברחובות העיר העתיקה ההרוסה וקראו להפלתו של אסד, ימים לפני ציון יום השנה השמיני לתחילת הסכסוך האכזרי.

בדרעא החלו ההפגנות השלוות נגד שושלת אסד במרץ 2011, ובתגובה השתמש המשטר בכוח קטלני נגדן, בטרם התפשטו לחלקים אחרים במדינה. דרעא נכבשה מחדש ביולי האחרון בסיוע של רוסיה ואיראן, אבל התושבים בעיר סיפרו כי מאז הידקה מחדש המשטרה החשאית של אסד את השליטה במקום.

הממשלה העניקה לבתי הספר ולעובדי הממשל יום חופש אתמול כדי להשתתף בעצרת תמיכה במשטר לחניכת פסל הברונזה החדש של חאפז אסד, שהוקם במקום שבו הופל הפסל המקורי. עם זאת, קבוצה של צעירים שהפגינו בעיר העתיקה של דרעא נשאו שלט שבו נכתב: "זה ייפול. הפסל שלכם שייך לעבר, הוא לא רצוי כאן".

לקריאה נוספת על המלחמה בסוריה
טראמפ: אני מסכים ב-100% עם השארת הכוחות בסוריה

פסל חדש של חאפז אסד בעיר דרעא, סוריה, 10 במרץ 2019. טוויטר, צילום מסך
הפסל של חאפז אסד בדרעא, אתמול/צילום מסך, טוויטר

עדנן מסלמה, עורך דין ופעיל זכויות אדם, אמר: "התושבים התאספו ללא התארגנות וכדי להפגין ללא אלימות למען דרישותיהם הצודקות". על שלט אחר נכתב: "המדינה הרוסה, ובמקום שיקום, אנחנו מציבים אנדרטאות".

אחרי שדרעא נכנעה לכוחות הממשל בקיץ שעבר, תושבים רבים בחרו להישאר בה מאשר להימלט לאזורים שבשליטת המורדים בצפון המדינה, שם עשרות אלפים אחרים התקבצו מאזורים אחרים שנכבשו על ידי צבא אסד. באותם המקומות, הרשויות הקימו מחדש את הפסלים של אסד האב, והתושבים מתלוננים שהשירותים הציבוריים לא שבו לסדרם. הצעירים חוששים מפני גיוס כפוי לצבא כדי להילחם בשרידי האופוזיציה.

לאחרונה, חלה עלייה במספר המתקפות נגד עמדות צבא אסד במחוז דרעא. לפי המשטר, כיסי מורדים שפועלים בחשאי אחראים לכך.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully