וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: אני מסכים ב-100% עם השארת הכוחות בסוריה

במכתב תשובה לחברי קונגרס ששיבחו את החלטתו לשמור על נוכחות צבאית במדינה, אמר הנשיא כי הוא תומך בכך לחלוטין. מדובר בעוד שינוי מדיניות של טראמפ, שבתחילה הכריז על החזרת כל 2,000 החיילים ועורר דאגה בקרב בעלות הרית של ארה"ב

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כתב לחברי קונגרס כי הוא "מסכים ב-100%" עתה עם השארת חלק מהוכחות בסוריה. לפי רשת NBC, הוא הגיב על מכתב ששלחו לו קבוצת חברי קונגרס משתי המפלגות ב-22 בפברואר, שבו שיבחו את החלטתו שלא להחזיר את כל 2,000 החיילים מסוריה.

"אנחנו תומכים בהשארת כוח אמריקני קטן לייצוב בסוריה", כתבה הקבוצה, שהוסיפה כי הנוכחות של החיילים האמריקנים, יחד עם חיילים מבעלות בריתה של ארצות הברית, חיונית להבטחת תבוסתו של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), שנותר בשטח מצומצם בצפון-מזרח סוריה.

החלטתו הראשונית של טראמפ בדצמבר להסיג את כל הכוחות במהירות עוררה התנגדות רבה בצבא ארצות הברית, בקונגרס, בשורות בעלות בריתה של ארצות הברית ובקרב הכורדים, ואף הובילה להתפטרות בכירים בממשל. עם זאת, הנשיא שוכנע בסופו של דבר להשאיר נוכחות מסוימת במדינה.
בהעתק של המכתב, שהגיע לידי רשת NBC, טראמפ הדגיש פסקה שבה תוארו מטרותיה של ארצות הברית בסוריה, כולל מניעת התבססות איראן במדינה. "אני מסכים ב-100%, הכול נעשה", כתב הנשיא, שענה על המכתב עצמו וחתם עליו.

גורמים אמריקניים אמרו כי כ-400 חיילים יישארו בסוריה, מחציתם בצפון המדינה, באזורים שבהם שולטים הכורדים, והחצי השני בדרומה, שם הם אמורים למנוע את התבססות איראן.

עוד בנושא:
לראשונה: ארה"ב פרסה בישראל מערכת הגנה מתקדמת מטילים במסגרת תרגיל
רוסיה וסוריה לארה"ב: הסיגו את כוחותיכם מהמדינה
היום שאחרי הנסיגה: ארה"ב תשאיר "כוח שמירת שלום קטן" בסוריה

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, במהלך מסע"ת לאחר פסגתו עם מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג אוון, האנוי, וייטנאם 28 בפברואר 2019. רויטרס
עשה פניית פרסה. טראמפ בהאנוי, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully