וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה וסוריה לארה"ב: הסיגו את כוחותיכם מהמדינה

27.2.2019 / 13:11

בהודעה משותפת של שתי המדינות הן דחקו בוושינגטון להתפנות משני האזורים שבהם היא אמורה להשאיר 400 חיילים: "נוכחותה אינה חוקית". זאת אחרי שטראמפ חזר בו מהכוונה להחזיר את כל 2,000 החיילים בבת אחת

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

רוסיה וסוריה פרסמו היום (רביעי) הודעה משותפת, הקוראת לכוחות ארצות הברית לעזוב את סוריה ולאפשר לעקורים שבמחנה פליטים בדרום-מזרח המדינה להתפנות מהאזור. בהודעה, שפורסמה על ידי משרד ההגנה הרוסי, נכתב כי כוחות רוסיים וסוריים העמידו בכוננות אוטובוסים להעברת פליטים למחנה באזור רובקן, שיבטיחו להם מעבר בטוח להתחלת חיים חדשים.

"אנחנו קוראים לארצות הברית, שכוחותיה הצבאיים נמצאים בשטח סוריה באופן בלתי חוקי, לעזוב את המדינה", נכתב בהודעה. רוסיה מגבה את משטרו של בשאר אסד, יחד עם איראן, והיא מתנגדת לנוכחות הצבאית האמריקנית במדינה, מאחר שהיא לא קיבלה את אישורה של דמשק.

בשבוע שעבר הודיעה ארצות הברית כי היא תותיר 400 חיילים בצפון המדינה ובדרום המדינה, בניגוד להצהרתו המקורית של הנשיא דונלד טראמפ על החזרת כל 2,000 החיילים מסוריה. הצעד הזה יסלול את הדרך לנוכחות ארוכת טווח של ארצות הברית בסוריה, כפי שדרשו בעלות בריתה במאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

לקריאה נוספת בנושא
היום שאחרי הנסיגה: ארה"ב תשאיר "כוח שמירת שלום קטן" בסוריה

נשיא רוסיה, פוטין, שר הביטחון שויגו, נשיא סוריה, אסד, מבקרים בבסיס חיל האוויר במחוז לטקיה, סוריה  11 בדצמבר 2017. רויטרס
פוטין לצד אסד בבסיס רוסי בצפון סוריה, 2017/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully