וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: ארה"ב פרסה בישראל מערכת הגנה מתקדמת מטילים במסגרת תרגיל

הצבא האמריקני מקיים תרגיל בשיתוף ישראל שבו נפרסה מערכת ההגנה THAAD, שנועדה ליירט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה. מצה"ל נמסר כי הוא "רואה בפריסה האמריקנית הזדמנות לתרגל את שילובן של מערכות הגנה אמריקניות מתקדמות במערך ההגנה האווירית"

צילום: דו"צ, עריכה: תומר לוי

הפיקוד האירופי של צבא ארצות הברית (EUCOM) מקיים בימים אלה פריסה במסגרת תרגיל של מערכת הגנה מפני טילים (THAAD) בישראל, כחלק ממימוש התפיסה המבצעית המשותפת. דובר צה"ל הסביר כי ההחלטה על התרגיל היא לפי דרישה אמריקנית ולפי צרכים צבאיים של ארצות הברית. התרגיל מנוהל בצד הישראל על ידי ראש אגף המבצעים אלוף אהרון חליבה.

מטרת הפריסה היא תרגול יכולת הפריסה המהירה של מערכות מורכבות ברחבי העולם לצד חיזוק היכולות ושיתוף הפעולה עם מערכות ההגנה האוויריות בחיל האוויר של צה"ל. מדובר צה"ל נמסר כי "פריסת מערכת ההגנה האמריקנית בישראל מבטאת את מחויבותה של ארצות הברית לביטחונה ולהגנתה של ישראל ומתרחשת זמן קצר לאחר סיומו של תרגיל משותף "ג'וניפר פלקון"".

פריסה תרגילית של מערכת הגנה מפני טילים (THAAD) האמריקאית בישראל. דובר צה"ל, אתר רשמי
נחיתת המערב בישראל, היום/אתר רשמי, דובר צה"ל

עוד נמסר מדובר צה"ל כי "צה"ל פועל בשיתוף פעולה עם הכוחות האמריקנים במטרה להעצים את התיאום ההדדי ואת היכולות המבצעיות להגנת שמי ישראל, ורואה בפריסה האמריקנית הזדמנות לתרגל את שילובן של מערכות הגנה אמריקניות מתקדמות במערך ההגנה האווירית".

מערכת ה-THAAD מתווספת אל יכולות ההגנה האוויריות של חיל האוויר הצה"ליות הקיימות נגד טילים בליסטיים ארוכי טווח, ונחשבת לאחת המערכות המתקדמות מסוגה בעולם. צה"ל ערוך ומוכן להגן על שמי ועורף המדינה מפני מגוון איומים קרובים ורחוקים ומברך על קיומו של התרגיל. מדובר בפריסה הגנתית, שאינה קשורה לאירוע ספציפי.

המערכת היא בעלת ניידת, שניתן לפרוס במהירות בכל העולם ושמטרתה יירוט טילים בליסטיים. היכולות הספציפיות של המערכת תלויות במשתנים כמו מיקום, טווח, ומאפייני האיום. למערכת יכולות לפעול בתוך האטמוספירה וגם יכולות לפעול מחוצה לה. ה-THAAD משתמש באנרגיה קינטית כדי ליירט טילים. המערכת מכוונת לעבר חלקים שונים בנתיב הטיל של האויב, וכן לאיומים אחרים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו על פריסת הסוללות האמריקניות: "זו עדות נוספת למחויבות של ארה"ב לביטחון ישראל. מערכת ה-THAAD האמריקנית נחשבת לאחת המערכות המתקדמות בעולם, ויחד עם מערכות ההגנה שלנו אנחנו עוד יותר חזקים כדי להתמודד עם איומים קרובים ורחוקים מכל רחבי המזרח התיכון. הקשר בין ארה"ב לישראל מעולם לא היה חזק יותר. אני מברך על קיום התרגיל המשותף".

(עדכון ראשון: 15:00)

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה
ניסוי במערכת ההגנה מפני טילים THAAD. רויטרס
ניתן לפרוס את המערכת במהירות ברחבי העולם. ניסוי במערכת ה-THAAD/רויטרס
פריסה תרגילית של מערכת הגנה מפני טילים (THAAD) האמריקאית בישראל. U.S. Army Europe, אתר רשמי
פריסת המערכת בישראל/אתר רשמי, U.S. Army Europe

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully