וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוועות דאעש: הכורדים חשפו קבר אחים גדול בצפון סוריה

28.2.2019 / 14:17

מפקד בשורות הכוחות הנלחמים בארגון הקיצוני אמר כי אותרו עשרות גופות - רבות מהן של נשים וערופות ראש - בשטח ששוחרר לאחרונה בסמוך לגבול עם עיראק. ייתכן שהם חלק מהמיעוט היזידי, הנרדף על ידי דאעש

עריכה: שניר דבוש

הכוחות הסוריים הדמוקרטיים חשפו קבר אחים גדול בשטח ששוחרר לאחרונה מדי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) - כך אמר היום (חמישי) מפקד בשורות הכוח שנתמך על ידי הקואליציה הבינלאומית ומורכב בעיקר מלוחמים כורדים. הקבר נמצא ליד העיירה בגהוז, המובלעת האחרונה של הארגון הסוני הקיצוני בסמוך לגבול עם עיראק.

"הם נטבחו", אמר המפקד, עדנן עפרין, לרויטרס. לדבריו, רבות מהגופות היו ערופות ראש ושייכות לנשים. הוא הוסיף כי ייתכן שאלו שהושלכו לקבר האחים היו מקרב המיעוט היזידי, שנרדף על ידי דאעש הרואה ביזידים כופרים.

דאעש רצח 3,000 יזידים אחרי מסע הכיבושים שלו בקיץ 2014 בעיראק, ובתגובה פתחה ארצות הברית במערכה האווירית נגדו. אלפי נשים ונערות יזידיות שועבדו על ידי לוחמי הארגון, ואלפים נוספים נמלטו מאזורי הקרבות ועדיין שוהים במחנות פליטים. האו"ם הגדיר את הרדיפה אחרי המיעוט כרצח עם.

הכוחות הסוריים הדמוקרטיים ניסו לחלץ אלפי אזרחים מבגהוז לפני שהסתערו עליה. מוקדם יותר היום הם אמרו כי הם חילצו 24 לוחמים שהוחזקו על ידי דאעש בעיירה, שבה מתבצרים בעיקר לוחמים זרים. עם זאת, לא ברור כיצד שוחררו אותם לוחמים. זרם הפליטים מהעיירה מעכב את השלמת הקרב נגד דאעש ואת הכרזת הניצחון הסופית על החליפות.

קבר אחים דאעש- גבול סוריה -עיראק. אתר רשמי
כ-3,000 יזידים נרצחו על ידי דאעש. קבר האחים בסוריה/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully