וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להפיל את עבאס": הפגנות ברחבי הרצועה בגלל המצב הכלכלי

יפעת רוזנברג

16.3.2019 / 19:43

ברחבי עזה פרצו מהומות נגד חמאס במחאה על יוקר המחייה. במקביל, התקיימו הפגנות בתמיכת חמאס נגד הרשות הפלסטינית. בעקבות המצב, נפגשו הפלגים ופרסמו הודעה בה קראו להוציא את אנשי מערכת הביטחון והחמושים מהרחובות ולשחרר את כל העצורים מההפגנות האחרונות

.

הפגנות סוערות התקיימו היום (שבת) ברחבי רצועת עזה במחאה על המצב הכלכלי. במסגרת המחאות, קראו המפגנים נגד הטלת מסים שלטון חמאס ברצועה, חמאס בתגובה להפגנות נגדו, פתח בירי לעבר צעירים שמחו באזור ח'אן יונס. במקביל, התקיימו הפגנות בתמיכת חמאס נגד הסנקציות של הרשות הפלסטינית.

בעקבות המצב, נפגשו הפלגים הפלסטינים ובהודעה שפורסמה לאחר פגישתם הם קראו להוציא את אנשי מערכת הביטחון והחמושים מהרחובות ולשחרר את כל העצורים מההפגנות האחרונות. הפלגים הביעו תמיכתם בדרישות הצודקות של הצעירים בעזה וקראו לחמאס להתנצל על תקיפת המפגינים. עוד אמרו כי הם מכבדים את זכויות וחופש הפרט והכלל והזכות להפגין ואמרו כי הם מגנים כל סוג של דיכוי.

גורמים בעזה קראו להפסיק את הגבייה והמיסים על הסחורות, להגביל את מחירי הירקות בשוק המקומי ואת מחירי הסחורות ולא להשאיר אותן למשחק של הסוחרים. הפלגים הפלסטינים ישובו להיפגש מחר בשעות הבוקר לישיבת חירום ובה ידונו בהתפתחויות האחרונות בזירה הפלסטינית.

לקריאה נוספת:
ההפתעה בחמאס, שיחת ההרגעה ממצרים: גילויים חדשים על הירי לת"א
הברית יוצאת הדופן של חמאס וישראל: המנעות ממלחמה כמעט בכל מחיר
סליחה, תקלה: האפשרות המטרידה מאחורי פליטת הרקטה של חמאס

הפגנה בעזה נגד יוקר המחייה שבת 16 במרץ 2019. אתר רשמי, אתר רשמי
הפגנות ברחבי רצועת עזה, היום/אתר רשמי, אתר רשמי

זהו היום השלישי למחאות ברצועה. אתמול, פלסטינים רבים הפגינו בדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה במחאה על יוקר המחיה ובדרישה להפסיק את הטלת המסים. בתגובה פתחו כוחות חמאס בירי לעבר המפגינים. ביום חמישי נערכו הפגנות בשני מוקדים ונענו גם כן באש מצד חמאס. דובר המשטרה המקומית בעזה מסר כי קבוצת צעירים חסמו כבישים והבעירו צמיגים.

עוד באותו נושא

מחאת יוקר המחיה בעזה נמשכת; חמאס פתח באש לעבר מפגינים

לכתבה המלאה
הפגנה בג'באליה נגד יוקר המחייה שבת 16 במרץ 2019. אתר רשמי, אתר רשמי
הפגנה בג'באליה בדרישה מהרשות הפלסטינית להסיר את הסנקציות/אתר רשמי, אתר רשמי

כמה מהפלגים הפלסטינים הביעו השבוע את התנגדותם לדיכוי ההפגנות העממיות שיצאו מרצועת עזה. דובר פתח, עאטף אבו סיף, אמר כי דיכוי המפגינים בעזה הוא הפרה של ערכים לאומיים. "ההתייחסות למפגינים בדרך נפשעת זו ודיכויים באלימות, תקיפת עיתונאים וחטיפת עשרות אזרחים הן הפרות ברורות של כל החוקים והמנהגים".

חבר החזית העממית לשחרור פלסטין קאיד אל-ג'ול טען כי ההפגנות יחריפו את המשבר הפנימי ברצועה ויחלישו את העמידה האיתנה. החזית הדמוקרטית מסרה כי לא ניתן לקבל דיכוי הפגנות בדרישה לחיים בכבוד והפסקת המסים.

(עדכון ראשון: 18:41)

הפגנה בעזה נגד יוקר המחייה שבת 16 במרץ 2019. אתר רשמי, אתר רשמי
הפגנות נגד מצור הרשות הפלסטינית, היום/אתר רשמי, אתר רשמי
הפגנה בעזה נגד יוקר המחייה שבת 16 במרץ 2019. אתר רשמי, אתר רשמי
הפגנה ברצועת עזה נגד יוקר המחייה/אתר רשמי, אתר רשמי
מחאה נגד יוקר המחייה בצומת א-שוהדא בח'אן יונס שבת 16 במרץ 2019. אתר רשמי, אתר רשמי
מפגינים בצומת א-שוהדא בח'אן יונס, היום/אתר רשמי, אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully