וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בנס לא נגמר באסון": מורה שברה יד בקטטה בין תלמידים בגליל

במהלך פעילות גדנ"ע בבסיס צלמון התפתחה תגרה בין תלמידי תיכון מאור עקיבא לתלמידים מטובא זנגריה ומזרזיר. שלושה נערים פונו לבית החולים ומורה נפצעה קל בידה. "זה מחדל", טוענת אם לנערה מאור עקיבא שנכחה בפעילות. התלמידים הוחזרו לביתם

גדנ"ע של בנות דתיות. דובר צה"ל
חניכים במהלך פעילות גדנ"ע/דובר צה"ל

מקרה אלימות חמור התרחש במהלך שבוע התנסות בגדנ"ע בבסיס צלמון בצפון הגליל התחתון. בפעילות שמכינה את התלמידים לקראת הגיוס הצבאי, התפחתה תגרה בין תלמידי תיכון מבית הספר "עתידים" מאור עקיבא לבין תלמידי תיכון מקיף בטובא זנגריה ומזרזיר.

בעקבות התקרית מספר תלמידים פונו לבית חולים כשמורה מאור עקיבא שברה יד ופונתה עצמאית לבית החולים הלל יפה בחדרה, ושני תלמידים מבית הספר נפצעו קל. ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי הורה בעקבות האירועים להחזיר את התלמידים לפני תום הפעילות לביתם, ואמר כי "מדובר במקרה חמור ביותר".

"בתי שבה הביתה בבהילות אתמול עם כל תלמידי השכבה לאחר שהותקפו בברוטאליות", סיפרה ג' אם לתלמידה בת 16.5 מאור עקיבא שהשתתפה בגדנ"ע.

לדבריה, "בתי נסערת ומפוחדת מאוד כמו כל חבריה שחוו טראומה קשה. היכן היו כל הגורמים שאמורים היו לפקח ולשמור על ביטחונם של התלמידים?" תהתה האם. "זה מחדל גדול שרק בנס לא נגמר באסון גדול יותר. אנו דורשים מהמשטרה ומשרד החינוך לבדוק מה היה שם ולמצות את הדין עם הפורעים". היא הוסיפה כי לפחות תלמידים מאור עקיבא נזקקו לטיפול רפואי בבית החולים.


עוד בוואלה! NEWS:
שם קוד - "תיק הגולן": התוכנית הסודית של חיזבאללה בגבול סוריה נחשפת
מעצר החשודים בפרשת הטלגראס הוארך: "מארגוני הפשע הגדולים שנתפסו"
חשיפה: זה איש העסקים שבביתו נפגשו בחשאי יאיר לפיד ונוני מוזס

בעקבות האירוע: ישיבות חירום בעיריות אור עקיבא ובטובא זנגרייה

בעיריית אור עקיבא מתקיימת הבוקר ישיבה מיוחדת בנושא בהשתתפות כל גורמי העירייה והחינוך המעורבים. "יש לי טענות לצה"ל. שלחתי מיד 4 אוטובוסים שיפנו את הילדים. קודם כל שיהיו במקום בטוח. לא לזה שלחנו אותם לשם", מאשים אדרי. במקביל גם בתיכון בטובא זנגרייה מתקיימת ישיבת חירום של הצוות החינוכי. "אין לנו תמונה מלאה. אין לנו פרטים. בצה"ל הבטיחו לשלוח את ממצאי התחקיר שהם עורכים ואנו מחכים להשלמתו", אומר גורם בבית הספר.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "אתמול, במהלך שבוע גדנ"ע של תלמידים בבסיס צלמון, התפתחה קטטה בין שני בתי ספר במהלכה מספר תלמידים נפצעו באורח קל. כמו כן במהלך הפרדת הקטטה מספר מפקדים של הגדנ"ע ומורה נפצעו גם הם. כלל הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי. צה"ל רואה בחומרה כל שימוש באלימות בכל מסגרת שהיא. בעקבות האירוע ובשל חומרתו, הוחלט על הפסקת אימון הגדנ"ע ושתי המסגרות פוזרו. בנוסף לכך, יבוצע תחקיר ביחידה על מנת למנוע הישנות של אירועים מסוג זה".

ממשרד החינוך נמסר כי הם רואים בחומרה את האירוע. "הנושא נמצא בבדיקה מקיפה של גורמי המקצוע במשרדנו. ולאחריה, המשרד יישם המסקנות הנדרשות כדי למנוע מקרים אלו בעתיד", נמסר.

(עדכון ראשון 8:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully