וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: זה איש העסקים שבביתו נפגשו בחשאי יאיר לפיד ונוני מוזס

12.3.2019 / 19:28

ברקע סירובו של יו"ר יש עתיד לחשוף פרטים על פגישותיו הסודיות עם מו"ל ידיעות אחרונות, לוואלה! NEWS נודע כי הן התקיימו בביתו של איש העסקים אבי רואימי, שכנו של מוזס וחבר של לפיד. רואימי, שככל הנראה לא השתתף במפגשים אלא רק אירח אותם בביתו - סירב להגיב

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, מסרב בחודשים האחרונים לחשוף פרטים על הפגישות הסודיות שקיים עם מו"ל ידיעות אחרונות ארנון (נוני) מוזס, ומשמר אווירה של מסתורין וסימני שאלה סביב תוכנן. אך לוואלה! NEWS נודעה זהותו של איש העסקים המסתורי שבביתו נערכו הפגישות התכופות שהתקיימו בתקופתו של לפיד כשר אוצר. מדובר באבי רואימי, שכנו של מוזס וחבר של לפיד בעשור האחרון. רואימי, שעשה את הונו בעיקר מנדל"ן, אינו מוכר כמעט בישראל, ולדברי מכרים כלל אינו מעורב בפוליטיקה. גם בפגישות מוזס-לפיד, ככל הנראה, הוא לא נכח ולא היה מעורב אלא רק העניק את קורת הגג לקיומן. במענה לפניית וואלה! NEWS רואימי מסר "אין תגובה" וסירב להשיב על שאלות בנושא.

מלשכת לפיד נמסר: "הידיעה נכונה. אין שום בעיה חוקית להיפגש עם בעלים של כלי תקשורת כמו שלפיד עשה גם עם שלדון אדלסון, רון לאודר, אלי עזור, ורבים אחרים. אין פוליטיקאי ישראלי בכיר שאינו מקיים פגישות כאלה. כתב האישום נגד נתניהו אינו על כך שנפגש עם מוזס אלא על כך שביקש ממנו שוחד". מטעמו של מוזס לא נמסרה תגובה.

הפגישות הדיסקרטיות בין לפיד ומוזס נחשפו על ידי העיתונאית אילה חסון בנובמבר האחרון, ברקע חקירת תיק 2000. הפגישות לא דווחו במסגרת בקשות חופש מידע על יומני הפגישות של שרים ובכירים, ואף הועלמו או הושחרו לכאורה מאותם יומנים שהועברו לתקשורת ולעיון הציבור. לפי הדיווח של חסון, הפגישות נערכו בימי שישי בבוקר בביתו של איש עסקים מסביון, שלא נהג להשתתף בפגישות אלא רק נתן את ביתו כמקום מפגש. לוואלה! NEWS נודע כי הפגישות נערכו בסופי שבוע בביתו של רואימי, שנחשב למקורב למוזס ומתגורר בבית הסמוך לו בסביון.

עוד בוואלה! NEWS:
"תרם שנים לביטחון המדינה": שמעון נהרג בהתרסקות המטוס באתיופיה
אחד העצורים בפרשת הטלגראס: א"ח, ששמו נקשר בתיק תאיר ראדה
בחירות 2019

אבי רואימי. אלירן אביטל, אתר רשמי
שכן של מוזס, חבר של לפיד. איש העסקים אבי רואימי/אתר רשמי, אלירן אביטל

רואימי, בן 62, הוא איש עסקים מצליח ששוויו, לפי דיווחים שונים, מוערך במאות מיליוני דולרים, אך באופן יחסי הוא אינו מוכר בישראל ושמו לא מוזכר בהרבה דיווחים בתקשורת. מהפרסומים המעטים בעניינו עולה כי הוא יליד ירושלים, שהחל את דרכו בחברה לייצור אביזרי רכב בארצות הברית בשנות ה-80, שהביאה לאמריקה את להיט הצלונים. אחרי שמכר את החברה השקיע את הונו בנדל"ן בלאס וגאס. בשנות ה-90 הוא חזר לישראל ומאז היה מעורב במספר עסקאות ורכישות בתחום הבנקאות, הביטוח והפיננסים, ורכש נכסי נדל"ן בישראל ולוס אנג'לס. בין היתר, רואימי עומד מאחורי כמה פרויקטים ונכסים באזור כיכר דיזנגוף בתל אביב, ונחשב ליזם שפעל להנמכת הכיכר להורדתה לגובה פני הרחוב כבר מסוף העשור שעבר.

רואימי היה בין 79 הערבים שנתנו ליאיר לפיד את ברכת הדרך בבחירות 2013 והיה ברשימת אנשי העסקים שהפקידו ערבות של 130 אלף שקל בתחילת דרכה של יש עתיד. אחד משותפיו העסקיים של רואימי, איש העסקים רוני ויסברג, היה גם הוא בין נותני הערבויות הראשונים של לפיד, בסכום של 130 אלף שקל. סכום הערבויות הועמד כנגד הלוואה בבנקים והוחזר במלואו עם ריבית אחרי הבחירות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נוני מוזס מגיע לחקירה, מחוץ ללהב 433, לוד. ינואר 2017. טליה קדוש
מתגורר בשכנות לרואימי. מוזס/טליה קדוש

מאז הפרסום של חסון, לפיד אישר את קיומן של הפגישות אך מסרב להשיב לשאלות על מה שנידון בהן - בטענה שהוא לא מוכן להיגרר לספינים וניסיונות הכפשה של ראש בנימין נתניהו והליכוד, וכי מדובר בפגישות לגיטימיות שהוא קיים במסגרת פגישות שוטפות עם העורכים והמו"לים של כלי התקשורת הגדולים בישראל.

עם זאת, נתניהו ומקורביו ממשיכים לטעון ל"אכיפה בררנית" כלפי לפיד, לנוכח כתב האישום שצפוי להיות מוגש נגד נתניהו ומוזס בתיק 2000, בכפוף לשימוע. בסוף החודש שעבר, במסגרת ההחלטה בתיקי ראש הממשלה, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט המליץ להעמיד לדין את מוזס בניסיון למתן שוחד ואת נתניהו במרמה והפרת אמונים. מכתב החשדות שפירסם מנדלבליט עולה כי ראש הממשלה ומו"ל העיתון הגדול במדינה קיימו קשרים עמוקים והדוקים, במסגרתם נתניהו ביקש לשפר את אופן הסיקור שלו בקבוצת ידיעות אחרונות ומוזס חיפש להגביל את פעילות המתחרה העיקרי שלו - ישראל היום.

כנס כחול לבן בבאר שבע 11 במרץ 2019. שריה דיאמנט, אתר רשמי
שומר על מעטה סודיות. לפיד/אתר רשמי, שריה דיאמנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully