וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמו סיפורה של שפחה": נחשף מאגר של נשים "מוכנות להמלטה" בסין

מומחה לאבטחת מידע מהולנד מצא רשימה של יותר מ-1.8 מיליון נשים, שבה פורט אם הן נשואות, מה גילן ואם הן אימהות או מוכנות להביא ילדים לעולם. בבייג'ינג מנסים להגדיל את שיעורי הילודה, ויש החוששים מפני תרחיש דומה לזה שבסדרה הפופולרית. "זה מפחיד"

עריכה: תומר לוי

מאגר מידע פתוח בסין מכיל את המידע האישי של יותר מ-1.8 מיליון נשים, כולל את מספרי הטלפון שלהן, כתובותיהן ולעתים גם מעמד המכונה "מוכנות להמלטה". ויקטור גברס, מומחה אינטרנט מהולנד מהארגון GDI.Foundation, איתר את הרשימה בזמן שחיפש אחרי מאגרי מידע פתוחים בסין. הוא פרסם כמה צילומי מסך של המאגר בסוף השבוע, אך הוא הופל היום (שני) בשעות אחר הצהריים, לפי שעון מקומי.

במאגר, שאותו אירח שרת בסין, נכללו שדות פרטים למין, גיל, חינוך, מצב נישואים וכן עמודה שכונתה "מוכנה להמלטה", שככל הנראה היה תרגום לקוי מהמונח הסיני לתיאור אישה עם ילדים או שהיא בגיל המתאים להבאת ילדים לעולם.

לפי הגרדיאן, הפרצה באבטחת המידע מדאיגה על רקע החשש של הרשויות מהצניחה בשיעור הילודה במדינה. פעילים למען זכויות נשים ומתנגדי מדיניות תכנון המשפחה של ממשלת סין תוהים עד לאן יגיע הממשל במאמציו לעודד נשים להביא יותר ילדים לעולם. לא ברור אם המאגר קשור לאפליקציית הכרויות כלשהו, לרישום ממשלתי או לארגון או חברה אחרים.

גברס, שכבר זיהה מאגר מידע של חברת ריגול שעוקבת אחרי לפחות 2.5 מיליון תושבים במחוז שינג'יאנג, אמר כי הוא עדיין לוקח דגימות ועובד על אימות המידע. "אין לנו יותר מזה כרגע, אנו מתמקדים כדי לאבטח את המאגר בהקדם האפשרי", אמר לגרדיאן.

לקריאה נוספת:
טורקיה תוקפת את סין: מחנות המעצר למוסלמים - בושה לאנושות
סין: פעיל זכויות אדם שנעלם לפני שלוש שנים נשלח למאסר
בזמן שהלאומיות הסינית מתחזקת, סנטה קלאוס הופך לאיום

קבוצת נשים בבייג'ינג מצלמת סלפי, 9 בנובמבר 2019. רויטרס
נשים מצטלמות בבייג'ינג, נובמבר/רויטרס

הגיל הממוצע של נשים במאגר היה 32, כשהצעירה ביותר הייתה בת 15. כ-90% מהן תוארו כרווקות ו-82% היו רשומות כתושבי בייג'ינג. המאגר כלל גם רובריקות שתוארו כ"פוליטיות" ו"בעלות וידאו" כמו גם קישורים למה שנראה כמו עמודי פייסבוק. הרשת החברתית חסומה בסין וניתן להיכנס אל הרשת החברתית רק דרך VPN. החוקר אמר גם כי הוא ואחרים פנו לחלק מאלו שהופיעו במאגר כדי לבדוק אם הן היו מודעות אליו או העבירו מידע כזה.

גולשים ברשתות בסין השוו את מאגר המידע לסדרה הפופולרית "סיפורה של שפחה", שבה מתואר עתיד שבו נשים נאנסות כדי להתרבות. "מאגר המידע הזה הוא מאוד X ומפחיד", כתב אחד מהם. "אני פסימי, והעובדה שסיפורים כמו 'סיפורה של שפחה' קיימים אומרים שהסימנים לכך כבר כאן".

אחרים היו מופתעים פחות ותהו אם המידע קשור לאתר ההיכרויות "ג'יאיואן", שנפרץ על ידי חוקר אבטחת מידע כדי להראות את חולשות הבטיחות של האתר כבר ב-2015. "למען האמת, סוג המידע הזה נמצא בכל מקום", כתב משתמש אחר.

  • עוד באותו נושא:
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully