וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה תוקפת את סין: מחנות המעצר למוסלמים - בושה לאנושות

10.2.2019 / 11:46

אנקרה קראה לבייג'ינג לסגור את המרכזים שבאופן רשמי משמשים למאבק בקיצוניות, אך בהם מוחזקים כמיליון אויגורים ומיעוטים אחרים. זאת אחרי מותו במעצר של משורר בולט. היא קוראת לאו"ם ולקהילה הבינלאומית לפעול בנושא

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

טורקיה קראה אתמול (שבת) לסין לסגור את מחנות המעצר למוסלמים שלדבריה "מהווים בושה גדולה לאנושות". לפי האו"ם וארגוני זכויות אדם, כמיליון אויגורים ומיעוטים מוסלמים אחרים מוחזקים במחנות במחוז שינג'יאנג. תגובתה החריפה של טורקיה הגיעה בעקבות מותו של המשורר והמוזיקאי האויגורי עבדורחים הייט במעצר.

"מדיניות ההטמעה השיטתית נגד טורקים אויגורים שמבצעות הרשויות של סין הן בושה גדולה לאנושות", אמר דובר משרד החוץ באנקרה, האמי אקסוי. "זה לא סוד יותר שיותר ממיליון אויגורים טורקים סובלים ממעצרים שרירותיים ונתונים לעינויים ולשטיפת מוח פוליטי במחנות מעצר ובבתי כלא". אנקרה קראה לקהילה הבינלאומית ומזכ"ל האו"ם לפעול בנושא.

בייג'ינג עומדת בפני לחץ בינלאומי בשל תכנית "הדה-רדיקליזציה" שהיא מנהלת במחוז שבמערב המדינה. היא טוענת שהיא מגנה על הדת ועל התרבות של המיעוטים האתניים שחיים בשטחה וכי אמצעי הביטחון שהיא נוקטת במחוז נדרשים כדי להילחם בגורמים קיצוניים. בשבוע שעבר קראו פעילי זכויות אדם למדינות אירופיות ומוסלמיות להוביל להקמת חקירה של האו"ם.

לקריאה נוספת בנושא
"לשנות תודעה": סין עיגנה בחוק את מחנות החינוך מחדש למוסלמים

כיתה במרכז חינוך מחדש של מוסלמים במחוז שינג'יאנג, סין, 4 בינואר 2019. רויטרס
שיעור במחנה מעצר בשינג'יאנג, בחודש שעבר (צילום: רויטרס)/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully