וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שהלאומיות הסינית מתחזקת, סנטה קלאוס הופך לאיום

25.12.2018 / 10:32

בכמה ערים במדינה אוסרים על ציון חג המולד הנוצרי וקוראים לקדם "ערכים תרבותיים מסורתיים" בצל היד הקשה שמפעילה המפלגה הקומוניסטית נגד סממנים דתיים. לא כולם מסכימים עם מדיניות זו: "אם אנו בטוחים לגבי התרבות שלנו, אנחנו לא צריכים לפחד מ'חגים מערביים'"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

רשויות בכמה ערים בסין אוסרות על ציון חג המולד ובמקום זאת מקדמות "ערכים תרבותיים לאומיים", כחלק מהאידיאולוגיה של הנשיא שי ג'ינפינג לעשות "סיניזציה" לדתות מערביות.

בעיר לנגפאנג שבמחוז חביי, העירייה הורתה על הסרת כל הקישוטים הקשורים לחג ואסרה על חנויות למכור מוצרי חג. לפי גורמים רשמיים, הצעד נועד "לשמור על היציבות" ולשלוט על סוחרי הרחוב. בצ'נגשה, שבמחוז הונאן, לשכת החינוך הורתה בשבוע שעבר לבתי הספר שלא לציין "חגים מערביים" כמו חג המולד.

בהונגשאן שבמחוז אנחווי פרסם מורה ברשת החברתית וויבו תזכורת ובה קרא למלא את ההוראה שפרסמה לאחרונה לשכת התעמולה ולפיה אין להשתתף במסיבות חג המולד, לפרסם פוסטים הקשורים לחג באפליקציות הפופולריות או לתת למורים "תפוחי שלום". המונח המתאר בסינית את ערב חג המולד דומה לזה של המילה תפוח. המורה דחק בעמיתיו "לחזק את התרבות הסינית המסורתית אצל התלמידים ולהדריך אותם שעליהם לדחות חגים זרים כמו חג המולד".

מכירת מזכרות לחג המולד בעיר במחוז חביי, סין, 22 בדצמבר 2018. AP
מכירת מזכרות לחג המולד בעיר במחוז חביי, בשבוע שעבר/AP

מומחים מעריכים כי ההגבלות הוטלו כחלק מהמגמה הכללית של המפלגה הקומוניסטית השלטת לזנוח סממנים דתיים, ופחות כפגיעה מכוונת בנצרות. עם זאת, אלו מגיעות בצל היד הקשה שמפעילות הרשויות נגד כנסיות מחתרתיות. בספטמבר נסגרה אחת הגדולות שבהן, כנסיית ציון בבירה בייג'ינג.

לפי החוקה הסינית, האזרחים רשאים לקיים את מנהגיהן של חמש דתות רשמיות המוכרות על ידי הממשלה, כולל נצרות פרוטסטנטית וקתולית. עם זאת, פעילות דתית שאינה בפיקוח המפלגה הקומוניסטית האתאיסטית אינה חוקית.

בניגוד לערים אלו, בבייג'ינג החנויות מעוצבות בהתאם לרוח החג. כמו במדינות המערב, החג הוא גם תקופת קניות, עם הנחות רבות על משחקים, מוצרי איפור ומוצרים אחרים.

וויווה סנרן, פרשן סיני פופולרי, סבור כי אסור לפחד מציון החג הנוצרי. "מדינות רבות מציינת את חג האביב הסיני, מה שלפי הדיווחים בתקשורת מהווה ניצחון של יצוא תרבותי. לפי ההיגיון הזה, לא צריכה להיות בעיה עם חג המולד בסין", כתב. "זה נושא הנוגע לביטחון תרבותי. כל עוד אנו בטוחים לגבי התרבות שלנו, אנחנו לא צריכים לפחד מ'חגים מערביים'. אם זה כיף, אנחנו נקבל זאת".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מכירת מזכרות לחג המולד בעיר במחוז חביי, סין, 22 בדצמבר 2018. AP
מכירת מזכרות לחג המולד בעיר במחוז חביי, סין, 22 בדצמבר 2018/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully