וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסתירה לעדותו: פרקליטו של מייקל כהן הודה שבחן בקשת חנינה מטראמפ

8.3.2019 / 1:03

עורך דינו של פרקליטו לשעבר של טראמפ מייקל כהן אישר כי האחרון הנחה את עורכי דינו בשנה שעברה לבחון בקשת חנינה נשיאותית. אף על פי שלפני שבוע הצהיר כהן בשבועה בעדותו בבית הנבחרים כי מעולם לא ביקש ולא יסכים לקבל חנינה מהנשיא

בווידאו: עורך דינו לשעבר של טראמפ מעיד בבית הנבחרים/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מייקל כהן, פרקליטו לשעבר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הנחה בשנה שעברה את עורכי דינו לבחון מול צוות היועצים המשפטיים של טראמפ בקשת חנינה נשיאותית - כך אישר אתמול (חמישי) לני דייויס, עורך דינו הנוכחי של כהן.

הצהרתו של דייויס עומדת בסתירה לדברים שכהן עצמו אמר רק לפני שבוע, בעדות פומבית בפני ועדה בקונגרס. כהן הצהיר בשבועה כי מעולם לא ביקש וגם לעולם לא יסכים לקבל חנינה מטראמפ,
וטען כי החליט להופיע בפני הוועדה כי החליט לספר את האמת.

דייויס הודה כי כהן "היה פתוח לחנינה אפשרית", לאחר שה-FBI פשט על ביתו באפריל בשנה שעברה. בשלב הזה, כהן "הנחה את עורכי הדין" לבחון את האפשרות של חנינה.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ: ייתכן שהעדות של כהן תרמה לכישלון הפסגה עם קים
הפרקליט לשעבר של טראמפ בקונגרס: הוא רמאי, ידע על ההדלפות נגד קלינטון
מייקל כהן יעיד מחר בקונגרס: "יאשים את טראמפ בפשעים בזמן כהונתו"

מייקל כהן עורך דינו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ מעיד בפני בית המשפט בגבעת הקיפיטול, וושינגטון, ארה"ב 27 בפברואר 2019. רויטרס
סתירה לדבריו. כהן מעיד בבית הנבחרים, בשבוע שעבר/רויטרס

בעדותו בבית הנבחרים בשבוע שעבר הצהיר כהן כי לא יסכים למתן חנינה נשיאותית, על אף שאין שום סימן לכך שהנשיא מתכוון לעשות זאת. עם זאת, לא ברור מה יהיה המשקל המשפטי של העדות, אך היא מגיעה לקראת סיום חקירתו של התובע המיוחד רוברט מולר, שאמור למסור בקרוב את הדוח המסכם לתובע הכללי.

פרקליטו לשעבר של טראמפ סיפר בעדותו כי הוא ידע על ההדלפות נגד הילרי קלינטון שהגיעו לידי רוסיה במהלך הבחירות ב-2016. "אני מתבייש שבחרתי לקחת חלק בהסתרת פעולותיו הבלתי חוקיות של הנשיא", אמר כהן בהצהרת הפתיחה הפומבית שנשלחה לוועדה מראש. "אני מתבייש שאני יודע מי זה טראמפ. הוא גזען, הוא רמאי והוא בוגדני", הטיח הפרקליט היהודי בנשיא במהלך עדותו בפני ועדת הביקורת של בית הנבחרים, שבשליטת הדמוקרטים. הרפובליקנים, מנגד, אמרו כי הוא לא אמין, ואף ניסו לדחות את השימוע בטענה שלא היה להם די זמן לבחון את כל המסמכים.

כהן, בן 52, אמור להתחיל בקרוב לרצות עונש של שלוש שנות מאסר בשל מעורבותו בדמי השתיקה שהועברו לנשים לפני הבחירות ובשל עדות השקר שלו בקונגרס על הקשרים העסקיים בין טראמפ לרוסיה. העדות, בשנה שעברה, הייתה בדלתיים סגורות ולא פתוחה לציבור. הוא אמר בשבוע שעבר כי אין לו הוכחות לקנוניה בין קמפיין טראמפ לרוסיה, אלא "חשדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully